Niveau: Take-off

Management

Management voor beginners

Als je net gaat starten met leidinggeven loop je tegen veel nieuwe zaken aan. Leidinggeven gaat om keuzes maken, ernaar handelen en mensen meekrijgen. Voor een individu vaak al lastig en als leidinggevende met eindverantwoordelijkheid over een afdeling nog complexer. In dit programma gaan wij je praktische leidinggevende capaciteiten verbeteren. Je leert hoe je in de verschillende situaties als leidinggevende vanuit je eigen stijl effectief kunt zijn. Na afronding van deze opleiding is je persoonlijke effectiviteit verbeterd, kun je doelen stellen en je team/afdeling succesvol aansturen.
Management voor beginners

Praktisch leidinggeven voor beginners

Als je net leiding geeft of je gaat geven aan een team of afdeling, wil je jouw vaardigheden als leidinggevende ontwikkelen en kunnen toepassen. Hoe je dat doet? Je medewerkers laten samenwerken, gemotiveerd houden, verschillende soorten gesprekken voeren, taken delegeren en medewerkers aanspreken. Tijdens deze training leer je jouw professionele vaardigheden ontwikkelen om op inspirerende en effectieve wijze leiding te kunnen geven aan jouw team, waardoor je met meer plezier en energie betere resultaten behaalt.
Praktisch leidinggeven voor beginners

Praktische bedrijfskunde voor beginners

De training Praktische bedrijfskunde voor beginners geeft inzicht in hoe organisaties werken. Je leert om vanuit een bedrijfskundig kader naar je eigen organisatie te kijken. Hierdoor kun je meedenken over organisatievraagstukken en kun je vanuit je eigen discipline en of eigen team meer toevoegen aan de organisatiedoelstellingen. Je leert op een bedrijfskundige manier te denken en te handelen.
Praktische bedrijfskunde voor beginners

Coachend leidinggeven voor beginners

Geef je leiding of ga je leidinggeven aan een team en wil je meer inzicht in hoe je coaching kunt toepassen in je contact met en het sturing geven aan jouw medewerkers? In de training Coachend leidinggeven voor beginners leer je alle facetten van coaching en hoe je die toepast in gesprekken met je medewerkers. Hierbij focus je op iemands potentiële kwaliteiten waardoor hij of zij met meer plezier betere resultaten levert.
Coachend leidinggeven voor beginners

Sollicitatiegesprekken voeren

Het aannemen van de juiste mensen heeft een grote invloed op de prestaties van de organisatie. Het selecteren en aannemen van de juiste mensen is een kunst op zich. Maar hoe kun je jouw gevoel goed onderbouwen en hoe beoordeel je de geschiktheid van de kandidaten? Tijdens deze training leer je goede sollicitatiegesprekken met kandidaten te voeren. Na de training ben je in staat om de inhoudelijke expertise en de persoonlijkheid van de sollicitant te beoordelen.
Sollicitatiegesprekken voeren

Functionerings- en beoordelingsgesprekken

De training Functionerings-en beoordelingsgesprekken is voor iedereen die deze gesprekken beter wil leren voeren. Het zijn belangrijke momenten in de motivatie en aansturing van medewerkers. Door deze succesvol en doelgericht te voeren, verbeter je de prestaties van jouw medewerkers.
Functionerings- en beoordelingsgesprekken

Effectief vergaderen voor leidinggevenden

Een vergadering is een belangrijk moment om je afdeling, team of project op elkaar af te stemmen en aan te sturen. Deze training helpt je om jouw vergaderingen beter te laten verlopen. Je leert je hoe je vergaderingen effectief en binnen de afgesproken tijd laat verlopen, hoe je een vergadering aanstuurt en hoe je alle deelnemers een succesvolle bijdrage aan de vergadering kunt laten leveren.
Effectief vergaderen voor leidinggevenden
 
Marketing

NIMA Marketing-A

Met de cursus marketing NIMA Marketing-A krijg je de theoretische ondergrond van het vakgebied marketing. Je bereidt je voor op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. Je leert tijdens deze cursus de belangrijkste marketingbegrippen, theorieën en modellen en je bereidt je optimaal voor op het NIMA Marketing-A-examen.
NIMA Marketing-A

Marketing in vogelvlucht/NIMA-A Essentials

Met de cursus marketing Marketing in vogelvlucht/NIMA-A Essentials maak je kennis met marketing. Je bent geen marketeer en hebt geen marketingfunctie, maar je wilt meer weten over marketing. In je dagelijks werk word je namelijk steeds meer geconfronteerd met het marketingvak. Tijdens deze marketing cursus maak je in vogelvlucht kennis met marketingbegrippen, de marketingtheorie en het marketing planningsproces.
Marketing in vogelvlucht/NIMA-A Essentials
 
Communicatie

Communicatiemedewerker (Beroepsniveau-A)

Deze communicatie cursus biedt je een inspirerende manier om je te ontwikkelen als assistent communicatiemedewerker. Deze cursus geeft je goed zicht op het werkveld en de belangrijkste communicatiebegrippen. Je leert wat de waarde is van communicatie voor jouw organisatie en je krijgt een duidelijk beeld van de middelen die je kunt inzetten bij gestelde communicatiedoelen. Verder leer je tijdens deze cursus de activiteiten uitvoeren die uit het communicatieplan voortvloeien.
Communicatiemedewerker (Beroepsniveau-A)

Adviesvaardigheden

Tijdens de training adviesvaardigheden leer je gesprekstechniek, je krijgt inzicht in communicatiestijlen en je ontwikkelt luistervaardigheden. Tijdens deze tweedaagse training adviesvaardigheden leer je de verschillende fasen van een adviesgesprek, je ontwikkelt vaardigheden om een adviesgesprek voor te bereiden, te sturen en te beïnvloeden. Je leert een sterk en overtuigend advies te geven en krijgt inzicht in het gespreksproces en in jouw eigen mogelijkheden met betrekking tot adviesvaardigheden.
Adviesvaardigheden

Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.
Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten
 
Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie-A

Marketingcommunicatie-A is een opleiding op tactisch/operationeel niveau. Deze opleiding verschaft je de kennis, het inzicht en de vaardigheden om communicatievraagstukken gestructureerd uit te werken in een marketingcommunicatie plan. Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met communicatie gericht op de afzet van producten en diensten, zowel bij bedrijven als bij communicatiebureaus. Je professionaliseert je met deze opleiding verder binnen het vakgebied marketingcommunicatie.
Marketingcommunicatie-A

Mediaplanning

De marketingcommunicatie opleiding mediaplanning verschaft je de kennis, het inzicht en de vaardigheden om het krachtenveld waarbinnen een mediaplan tot stand komt te doorgronden. Je schrijft een gestructureerd mediaplan gebaseerd op een briefing van een participerende organisatie, je bezoekt een zevental exploitanten, je vergroot je kennis van mediaplanningbegrippen, vertaalt concepten en modellen naar jouw eigen praktijk en je ontwikkelt inzicht in het geïntegreerd inzetten van traditionele en nieuwe media. Je professionaliseert je met deze opleiding verder als marketingcommunicatie professional tot mediaspecialist.
Mediaplanning

Grafische technieken en drukwerkbegeleiding

Deze marketingcommunicatie dagtraining is gericht op professionals die als contactpersoon optreden tussen de grafische wereld en de eigen organisatie. Na afloop van deze training ben je in staat een grafisch communicatieplan te schrijven. Je professionaliseert je met deze opleiding verder binnen het vakgebied marketingcommunicatie.
Grafische technieken en drukwerkbegeleiding

Mediaplanning in vogelvlucht

Deze marketingcommunicatie training geeft inzicht in de relatie tussen adverteerder, mediabureau en exploitant en geeft criteria om de verschillende mediumtypen te beoordelen. Ook leer je een mediaplan te beoordelen en leer je het mediajargon. Je professionaliseert je met deze opleiding binnen het vakgebied marketingcommunicatie.
Mediaplanning in vogelvlucht
 
Online marketing

Online marketing - een introductie

Online marketing leer je niet in een dag. De training 'Online marketing - een introductie' zal dan ook geen online marketeer van je maken. Wel zal je na het volgen van de training meer inzicht hebben in de mogelijkheden van online marketing. Je krijgt inzicht in o.a. Search Engine Optimization (SEO), mobile, Search Engine Advertising (SEA), e-mail marketing, contentstrategie, social media, affiliate marketing, display advertising, (Google) Analytics, usability, conversie optimalisatie en CRM.
Online marketing - een introductie

Social media training

De social media training is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in de marketing, marketingcommunicatie of communicatie en zich afvraagt wat social media nu precies inhoudt, wat het nut is van social media en welke mogelijkheden social media allemaal biedt. Je leert welke soorten en vormen van social media er zijn en hoe je social media kunt inzetten voor marketing-, marketingcommunicatie-, of communicatiedoeleinden. Je brengt het geleerde gedurende de training bovendien direct in de praktijk.
Social media training

Social media in de praktijk

Ben je werkzaam in de marketing, marketingcommunicatie of communicatie maar heb je tot op heden de social media boot gemist? Dan zal de tweedaagse training Social media in de praktijk je een flink eind op weg helpen. De training Social media in de praktijk is, zoals de naam als zegt, overwegend praktisch ingericht. Wij geloven dat je social media het best onder de knie kunt krijgen door er in de praktijk mee aan de slag te gaan. De werking, de cultuur en de gebruiken die in het social media landschap heersen haal je niet uit een boekje, die moet je zelf ervaren.
Social media in de praktijk

Usability en Conversie optimalisatie

Stel je eens voor dat bezoekers van je website je belangrijkste informatie niet weten te vinden of niet begrijpen hoe je bestel- of aanvraagproces werkt. Je kunt dan nog zoveel bezoekers genereren met bijvoorbeeld zoekmachineoptimalisatie (SEO) of online advertising (SEA), het aantal ingevulde contactformulieren, demo-aanvragen, aankopen in je webshop of nieuwsbriefaanmeldingen zal waarschijnlijk nog steeds tegenvallen...
Usability en Conversie optimalisatie

Search Engine Optimization (SEO)

Tijdens de training Search Engine Optimization (SEO) duiken we diep in de wereld van Google en leer je stap voor stap begrijpen hoe je Google ervan overtuigt dat de website waar jij je voor inspant hoog op de SERP (Search Engine Results Page) moet komen te staan.
Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Advertising (SEA)

Tijdens de training Search Engine Advertising (SEA) leer je hoe je in zoekmachines alleen aan de juiste mensen advertenties laat zien, hoe je deze mensen op je advertentie laat klikken en hoe je ze - als ze eenmaal op je website zijn - een door jou gedefinieerd doel laat behalen.
Search Engine Advertising (SEA)

Google Analytics

Tijdens de training Google Analytics behandelen we de mogelijkheden van het meten van het gedrag van bezoekers op je website. Maar meten is nog niet direct weten. Want hoe haal je bruikbare informatie uit die bergen data? En hoe interpreteer je die informatie? Tijdens deze training leer je jouw doelgroep nóg beter kennen.
Google Analytics

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een belangrijk kanaal in de (online) marketingmix. Het vakgebied bestaat inmiddels al 22 jaar en ontwikkelt zich nog steeds. Met een juiste toepassing van e-mailmarketing werk je continu aan bestandsverrijking en -groei, creëer je mogelijkheden voor leadwerving, lead nurtering en lead scoring en stuur je bij op meetbare resultaten voor verdere optimalisatie.
E-mailmarketing

Mobile

Dankzij de nieuwe technologie kunnen we mensen 'on the move' bereiken en zelfs een 'mobiele conversatie' met ze aangaan als ze thuis op de bank zitten. Dit is natuurlijk geweldig, maar lastig is het ook. Want hoe communiceer je jouw boodschap op een klein scherm? Wat zijn de stappen die je moet nemen? En wat betekent dat voor je website en je e-mails? En wanneer komen apps om de hoek kijken?
Mobile

Nieuwe Media Essentials

Tijdens deze compacte en intensieve online marketing training wordt je helemaal bijgepraat over de impact van de nieuwe mogelijkheden voor jouw marketing- en communicatiestrategie. Na het volgen van deze online marketing training overzie je ook het interactieve deel van jouw vakgebied, waardoor je nog beter zult functioneren in jouw dagelijkse praktijk.
Nieuwe Media Essentials

Contentstrategie

Aan de hand van een stuk theorie, voorbeelden en een case ontdek je hoe je inspirerende, relevante en unieke content voor jouw merk creëert en hoe je dit planmatig aanpakt met een geïntegreerde contentstrategie.
Contentstrategie

Betere webteksten schrijven

De compacte cursus Betere webteksten schrijven is bedoeld voor iedereen die vanuit zijn/haar functie regelmatig webteksten schrijft en redigeert. De cursus schrijven voor het web geeft je de fundamenten die je nodig hebt bij het schrijven van webteksten.
Betere webteksten schrijven
 

Niveau: Advanced

Management

Middle management

Leidinggeven gaat om keuzes maken, ernaar handelen en mensen meekrijgen. Voor een individu vaak al lastig, maar als leidinggevende met eindverantwoordelijkheid voor een afdeling nog complexer. In dit programma gaan wij je leidinggevende capaciteiten verbeteren. Er is veel aandacht voor strategie en het maken van keuzes, je persoonlijke effectiviteit en de aansturing en ontwikkeling van je team/afdeling binnen de organisatie. Na afronding van deze opleiding is je persoonlijke effectiviteit verbeterd, kun je beleid maken en je afdeling/ team succesvol aansturen.
Middle management

Bedrijfskunde voor gevorderden

De opleiding Bedrijfskunde voor gevorderden geeft inzicht in hoe organisaties werken. Je leert vanuit een bedrijfskundig kader je eigen organisatie te analyseren. Je kunt organisatievraagstukken duiden en een organisatiestrategie bepalen. Je leert op een bedrijfskundige manier te denken en te handelen. Je toegevoegde waarde voor de organisatie en/of je team wordt vergroot.
Bedrijfskunde voor gevorderden

Leidinggeven voor gevorderden

Geef je leiding aan een team of afdeling en wil je jouw vaardigheden als leidinggevende verder ontwikkelen? Dan heb je belang bij verdieping en verbetering van je persoonlijke vaardigheden als leidinggevende. Tijdens deze training krijg je beter inzicht in jezelf en in je team. Er wordt in groepsverband en individueel gewerkt aan je leiderschapskwaliteiten en je teamontwikkeling. Na afloop heb je een grote stap gezet in je leiderschapsontwikkeling.
Leidinggeven voor gevorderden

Praktische bedrijfskunde voor gevorderden

De training Praktische bedrijfskunde voor gevorderden geeft inzicht in hoe organisaties werken. Je leert om vanuit een bedrijfskundig kader naar je eigen organisatie te kijken. Hierdoor kun je meedenken over organisatievraagstukken en kun je vanuit je eigen discipline en of eigen team meer toevoegen aan de organisatiedoelstellingen. Je leert op een bedrijfskundige manier te denken en te handelen.
Praktische bedrijfskunde voor gevorderden

Coachend leidinggeven voor gevorderden

Geef je leiding aan een team en wil je jouw medewerkers op een coachende manier motiveren en naar een hoger niveau brengen? Tijdens de training Coachend leidinggeven voor gevorderden leer je om je aandacht te richten op de ontwikkelingen van jouw medewerkers. Hierbij focus je op iemands potentiële kwaliteiten waardoor hij of zij met meer plezier betere resultaten levert.
Coachend leidinggeven voor gevorderden

Leidinggeven aan professionals voor gevorderden

Geef je leiding of ga je leiding geven aan een team of afdeling van zelfstandig opererende professionals en wil je jouw vaardigheden als leidinggevende van zo’n team ontwikkelen? Dan heb je behoefte aan verdieping en verbetering van je persoonlijke vaardigheden als leidinggevende. Tijdens deze training krijg je beter inzicht in jezelf en in je team van professionals. Je ontwikkelt vaardigheden om op inspirerende en motiverende wijze leiding te geven.
Leidinggeven aan professionals voor gevorderden

Teamontwikkeling en teambuilding

Je geeft leiding aan een team en je vindt het soms lastig om echte samenhang en teamspirit voor elkaar te krijgen. Zeker als de teamleden verschillende drijfveren, behoeften en belangen hebben. Tijdens deze training leer je om jouw team in goede banen te leiden vanuit inzicht in de groepsdynamiek. Hierdoor versterk je de teamgeest en behaalt jouw team betere resultaten.
Teamontwikkeling en teambuilding

Situationeel leidinggeven

Je geeft leiding aan een team en je wilt je flexibiliteit in je managementaanpak vergroten. Hoe pak je dat aan? Tijdens deze training leer je om vanuit de verschillende situaties de juiste benadering naar je medewerkers te kiezen. Hierbij focus je op iemands potentiële kwaliteiten en de gegeven situaties. Je aanpak wordt veel effectiever en daarnaast versterk je je leiderschapsstijl.
Situationeel leidinggeven

Verandermanagement voor gevorderde leidinggevenden

Organisatieveranderingen zijn soms nodig voor groei en innovatie van ondernemingen. Ze kunnen leuk en inspirerend zijn, maar zijn dat vaak ook niet. Als leidinggevende wil je graag iedereen op de juiste wijze meenemen in de verandering die speelt. Tijdens de training Verandermanagement voor leidinggevenden leer je alles over veranderingsstrategieën en -methoden. Na afloop van de training kun je complexe verandertrajecten succesvol leiden en heb je een eigen praktijkcase afgerond.
Verandermanagement voor gevorderde leidinggevenden

Timemanagement

Heb je vaak veel te doen in te weinig tijd en heb je behoefte aan meer rust en overzicht? In deze training leer je dat timemanagement eigenlijk gaat om zelfmanagement. Je leert prioriteiten stellen, waardoor je beter met je tijd omgaat. Het resultaat is dat je meer aan kwalitatieve managementtaken toekomt, waardoor je meer energie hebt en betere resultaten behaalt.
Timemanagement

Creatief denken voor leidinggevenden

Bedrijven, organisaties en afdelingen zijn voortdurend in ontwikkeling om antwoord te geven op steeds veranderende omstandigheden binnen het bedrijf en de omgeving. Innovatie is hierbij van belang om succesvol te kunnen presteren. Van een leidinggevende wordt vaak verwacht om problemen die hierdoor ontstaan te kunnen oplossen. Tijdens de training Creatief denken voor leidinggevenden leer je creativiteit inzetten voor het bedenken van nieuwe oplossingen voor jezelf en je team.
Creatief denken voor leidinggevenden

Procesmanagement voor leidinggevenden

Als leidinggevende heb je belang bij de kwaliteit van de processen in de organisatie en je eigen afdeling. Welke processen spelen een belangrijke rol? Hoe kun je processen efficiënter inrichten om ze zo te verbeteren en hoe zet je jouw mensen daarbij optimaal in? Tijdens de training krijg je een antwoord op deze vragen en leer je om je bedrijfsprocessen te optimaliseren.
Procesmanagement voor leidinggevenden

Projectmanagement voor leidinggevenden

Ben je als leidinggevende in de rol van projectmedewerker of projectleider betrokken bij projecten en wil je jouw persoonlijke kwaliteiten als projectleider en projectdeelnemer verder ontwikkelen? In deze training leer je hoe projectmanagement werkt. Tijdens de training worden je persoonlijke kwaliteiten als projectleider en/of projectmedewerker ontwikkeld waardoor je meer energie krijgt én betere resultaten behaalt.
Projectmanagement voor leidinggevenden

Financiën voor niet-financiële managers

Als leidinggevende heb je belang bij goede planning, budgettering en financiële resultaten. Tijdens deze training wordt je financiële basiskennis en inzicht versterkt. Je leert de fundamentals van financiën toepassen in je plannings- en budgetteringscyclus en wordt een betere gesprekspartner in financiële onderwerpen.
Financiën voor niet-financiële managers
 
Marketing

NIMA B (Consumenten marketing)

Deze marketing opleiding geeft je een stevige theoretische grond onder je voeten in het vakgebied marketing. Met de marketing opleiding NIMA Consumentenmarketing-B kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA Consumentenmarketing-B verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.
NIMA B (Consumenten marketing)

NIMA B (Business marketing)

Deze marketing opleiding geeft je een stevige basis op het vakgebied business marketing. Met de opleiding NIMA B2B-B kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B2B-B verschaft je de kennis én de vaardigheden om B2B marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.
NIMA B (Business marketing)

Trade Marketing-B

Met deze marketing opleiding ontwikkel je gedegen theoretische en praktische kennis op het vakgebied trade marketing. De gecertificeerde SRM-opleiding Trade Marketing-B verschaft je kennis en vaardigheden om distributievraagstukken om te kunnen zetten in passend commercieel beleid.
Trade Marketing-B

NIMA/MOA Customer insight

Met het volgen van de opleiding NIMA/MOA Customer insight professionaliseer je je verder als specialist op het gebied van Customer insight. Je leert hoe je het inzicht in het gedrag van afnemers kan gebruiken om de marktpositie te versterken.
NIMA/MOA Customer insight

Een Strategisch Marketingplan schrijven

Soms heb je het gevoel dat het door je bedrijf gevoerde marketingbeleid ‘scherper’ zou kunnen. Je ziet bijvoorbeeld dat de concurrentie een aantal zaken slimmer aanpakt. Of dat bepaalde ontwikkelingen sneller gaan dan verwacht (bijvoorbeeld op online gebied), waardoor klanten weglopen. Wil je weten hoe je het marketingbeleid kunt aanscherpen? Maar je hebt geen tijd of behoefte om een van onze uitgebreide NIMA Marketingopleidingen te volgen? Dan is onze compacte training Marketingplanning de juiste keuze.
Een Strategisch Marketingplan schrijven

NIMA Marketing-B Essentials

Deze marketing opleiding is ervoor bedoeld om je marketingkennis flink op te frissen en is tevens geschikt voor wie op basis van werkervaring direct toegang wenst tot de NIMA Marketing-C opleiding zonder te beschikken over het NIMA Marketing-B diploma.
NIMA Marketing-B Essentials
 
Communicatie

Communicatiemedewerker/Jr. adviseur (Beroepsniveau-B)

Met de communicatie opleiding communicatie medewerker / junior adviseur (beroepsniveau-B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.
Communicatiemedewerker/Jr. adviseur (Beroepsniveau-B)

Overheidscommunicatie (Beroepsniveau-B)

Met de communicatie opleiding Overheidscommunicatie-B groei je op een inspirerende manier verder als overheidscommunicatie medewerker. Met deze opleiding tot overheidscommunicatie medewerker verstevig je het fundament onder jouw dagelijkse praktijk en geef je een impuls aan jouw professionele groei. Met deze communicatie opleiding krijg je een goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.
Overheidscommunicatie (Beroepsniveau-B)

Het Strategisch Communicatieplan

Door het volgen van de training Strategische communicatieplanning geef je een krachtige impuls aan je eigen professionele en persoonlijke ontwikkeling. Je leert het communicatieplan naar een hoger niveau te tillen en je krijgt inzicht in de rol van het communicatieplan binnen de marketing- en ondernemingsstrategie. Verder krijg je inzicht in de interactie tussen organisatie en afnemer en in de mogelijkheden en beperkingen van communicatie op gedragsbeïnvloeding.
Het Strategisch Communicatieplan

Strategisch adviseren

Deze vaardigheidstraining is voor communicatieadviseurs, van wie verwacht wordt dat ze meedenken, praten en handelen op managementniveau. Tijdens de training Strategisch communiceren leer je de verschillende krachtenvelden beter inschatten en jouw gespreksvaardigheden verder te ontwikkelen.
Strategisch adviseren

Online PR & Social Media

De online mogelijkheden voor PR breiden zich uit. Nieuwe middelen vereisen nieuwe kennis. Je bent ongetwijfeld zelf actief om zakelijk en/of privé de verschillende mogelijkheden te ontdekken. Je hebt basiskennis van de bekendste sociale netwerken, zoals LinkedIn, Facebook, Hyves en Twitter, maar hoe zet je deze middelen gericht in zodat ze een bijdrage leveren aan de organisatiedoelstellingen? Dat leer je bij de SRM-opleiding Online PR & Social Media.
Online PR & Social Media

Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.
Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)
 
Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Met deze marketingcommunicatie opleiding ontwikkel je de kennis en vaardigheden om een consistent marketingcommunicatie plan te schrijven. Dit marketingcommunicatie plan zorgt voor campagnes die doelgroepgericht, onderscheidend, relevant en origineel zijn, gebruik maken van traditionele (lineaire) en nieuwe (interactieve) media met als doel de boodschap effectief over te brengen. Tijdens de opleiding schrijf je een marketingcommunicatie plan voor je eigen organisatie en voor een participerende adverteerder (live case).
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Marketingcommunicatie-B Essentials

Met de korte en intensieve training Marketingcommunicatie-B Essentials kun je je de voornaamste begrippen uit de opleiding Marketingcommunicatie-B (Online en Offline) eigen maken. De training Marketingcommunicatie-B Essentials is ook zeer geschikt om jouw weggezakte kennis van de Marketingcommunicatie-B-stof flink op te frissen.
Marketingcommunicatie-B Essentials

Merkregie

De opleiding Merkregie richt zich vooral op de 'how to' van merkoriëntatie, merkstrategie, merkontwikkeling, merkorganisatie, merkmanifestatie en merkvalidatie en brengt deze samen in één handzame werkwijze.
Merkregie

Masterclass B2B-communicatie

Deze marketingcommunicatie training geeft je in drie avonden en één weekend inzicht in de belangrijkste marketingcommunicatie strategieën binnen business-to-business omgevingen. Je leert trends in B2B, instrumenten en media in B2B (geïntegreerde communicatie), branding, bonding en conversie, beslissings- en koopproces, corporate communicatie – marketingcommunicatie - interne communicatie en het marketingcommunicatie planningsproces voor B2B.
Masterclass B2B-communicatie

Conceptontwikkeling

Tijdens deze marketingcommunicatie training leer je in twee aaneengesloten dagen concepten te ontwikkelen die jouw doelgroep aanspreken. Je wordt sterker in het creatief vertalen van de propositie van de adverteerder naar de belevingswereld van de consument en je leert hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere merken. Een concept is een vertaling van 'wat' naar 'hoe'. In deze training leer je 'out of the box' te denken en help je jouw creativiteit in te zetten bij het ontwikkelen van concepten voor de marketingcommunicatie van merken.
Conceptontwikkeling

Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Deze marketingcommunicatie training leert je briefings opstellen die richting geven aan het creatieve werk en een functie hebben bij de toetsing en terugkoppeling. Daarnaast leer je creatieve voorstellen beoordelen, gebaseerd op een aantal criteria en dat oordeel steekhoudend beargumenteren. Je professionaliseert je met deze training verder als marketingcommunicatie professional.
Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Creatief denken in organisaties

Met deze marketingcommunicaie training word je beter in het bedenken van nieuwe oplossingen, het zien van andere invalshoeken en het ontdekken van nieuwe kansen. Je leert herkennen wanneer en waar creatief denken van nut is in het werk, je persoonlijke ontwikkeling en het dagelijks leven. Je professionaliseert je met deze training verder als marketingcommunicatie professional.
Creatief denken in organisaties

Experience Marketing

Tijdens de marketingcommunicatie training Experience Marketing leer je de theoretische en praktische aspecten van het creëren van een merkbelevenis: hoe kom je tot een experience-concept en de realisatie daarvan? Je krijgt inzicht in hoe en wanneer experience marketing op de meest effectieve wijze kan worden ingezet, je ontwikkelt in relatief korte tijd een aantal experience-concepten aan de hand van praktijkcases, je krijgt beoordelingscriteria aangereikt waarmee je experience-concepten kunt beoordelen en je krijgt inzicht in het creëren van een merkbelevenis. Je professionaliseert je met deze training Experience Marketing verder als marketingcommunicatie professional.
Experience Marketing

Schrijven van comm. teksten voor marketeers en copywriters

De cursus commercieel schrijven is speciaal voor mensen die regelmatig teksten met een commercieel doel schrijven. Teksten die mensen moeten aanzetten tot gedrag. Met deze cursus leer je doelgroepgerichte teksten te schrijven, concepten ontwikkelen, overtuigende teksten schrijven en je leert om teksten van anderen te beoordelen en daar feedback op te geven. Na deze cursus beheers je het commercieel schrijfproces beter.
Schrijven van comm. teksten voor marketeers en copywriters
 
Online marketing

NIMA eMarketing-B

In 2011 heeft het NIMA voor de eerste maal het NIMA eMarketing-B examen afgenomen. Je kunt een van de eersten in Nederland zijn die dit fraaie diploma op zak heeft. Een unieke kans, want het belang van online marketing neemt steeds verder toe. Dat vereist nieuwe kennis en inzichten van marketingprofessionals. En het betekent natuurlijk ook betere carrièrekansen voor diegenen die het eMarketing vakgebied beheersen.
NIMA eMarketing-B

Online marketeer

We leven in een online wereld. Deze wereld biedt organisaties tal van nieuwe uitdagingen, die weer interessante nieuwe carrière mogelijkheden opleveren. Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Maar ook een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van deelgebieden. De opleiding Online marketeer behandelt de benodigde strategische componenten en essentiële online instrumenten om jou op weg te helpen in de wereld van online marketing.
Online marketeer

Online projecten managen vanuit marketing(comm.) perspectief

Je hoort het nét even iets te vaak bij het ontwikkelen van een nieuwe website. Deadlines worden niet gehaald, budgetten overschreden of de gerealiseerde functionaliteiten voldoen toch niet helemaal aan de wensen. Hoe komt dit? En wat kun jij hier als eindverantwoordelijke en manager van het project aan doen?
Online projecten managen vanuit marketing(comm.) perspectief

Masterclass Social media management

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.
Masterclass Social media management

Masterclass Marketingcommunicatie & Social Media

Deze online marketing masterclass geeft je inzicht in de recente ontwikkelingen in het vakgebied online marketing en een state of the art live-case. Je leert de crossmediale waarde van creatieve ideeën inschatten en hoe je een communicatievraagstuk kunt vertalen in een online marketing of crossmediale oplossing.
Masterclass Marketingcommunicatie & Social Media
 

Niveau: Professional

Management

Hoger management (post-hbo)

Management is een mooi en boeiend vakgebied waarbij integraal denken, keuzes maken, draagkracht en motivatie essentieel zijn. Verantwoordelijkheid hebben en geven binnen een bepaalde context is de kern. Hoe ontwikkel je je als leider, hoe maak je keuzes en uniek beleid, en hoe krijg je jouw team en organisatie mee. De opleiding Hoger management behandelt deze thema’s, waarbij vooral het leidinggeven op een hoger en complexer niveau de rode draad is. Na deze opleiding heb je je in deze facetten van hoger management bekwaam gemaakt waardoor je met succes en energie aan de slag kan in een hogere management functie.
Hoger management (post-hbo)

Hogere bedrijfskunde (post-hbo)

De opleiding Hogere bedrijfskunde is voor gevorderde leidinggevenden en professionals die hun strategisch inzicht in hoe organisaties werken willen vergroten. Je leert vanuit een bedrijfskundig kader je eigen organisatie analyseren. Je kunt organisatievraagstukken duiden en op strategisch niveau een organisatiestrategie bepalen. Je leert op een bedrijfskundige en strategische manier te denken en te handelen. Je toegevoegde waarde voor de organisatie en/of je team wordt vergroot.
Hogere bedrijfskunde (post-hbo)

Persoonlijk leiderschap

Goed leiderschap begint bij zelfkennis. Door authentiek te zijn, open te staan voor nieuwe inzichten en door te leren hoe jij op een andere manier kan bijsturen en beïnvloeden, vergroot je jouw impact in de organisatie. Deze training geeft je de verdiepingsslag die daarvoor nodig is. Er wordt in groepsverband in individueel gewerkt aan je leiderschapskwaliteiten en teamontwikkeling.
Persoonlijk leiderschap

Leidinggeven aan professionals voor seniors

Leidinggeven aan professionals vraagt om een beheersing van een subtiel spel van geven en nemen. Je bent de baas, maar jouw professionals weten het vaak net zo goed of beter. Hoe ga je daarmee om? Als leidinggevende van autonome professionals moet je daarom stevig in je schoenen staan. In deze training leer je hoe zo’n groep het beste aan moet sturen. Leiderschap in wat je doet en wie je bent staat centraal in deze training.
Leidinggeven aan professionals voor seniors

Coachend leiderschap

Met de training Coachend leiderschap leer je hoe je jouw leidinggevenden en medewerkers zelf meer verantwoordelijkheid nemen, meer eigen initiatief tonen en dat hun zelfmotivatie groeit. Je leert jouw leidinggevenden en medewerkers in beweging te krijgen en ze optimaal te motiveren. Je versterkt en verbetert je coachende leiderschapsstijl.
Coachend leiderschap

Verandermanagement voor senior leidinggevenden

Organisatieveranderingen zijn er in kleine en grote varianten. Met name bij grote en complexe verandertrajecten ervaren leidinggevenden vaak dat de scope van de verandering buiten hun invloedsfeer lijkt te liggen. Tijdens deze training leer je alles over effectief verandermanagement en hoe je invloed kunt uitoefenen bij een complexe verandering binnen de organisatie. Na de training heb je meer invloed bij grote en complexe verandertrajecten en kun je verandertrajecten succesvol leiden. Daarnaast heb je een eigen praktijkcase afgerond.
Verandermanagement voor senior leidinggevenden
 
Marketing

NIMA Marketing-C

Deze marketing opleiding is bedoeld voor ervaren marketeers die nauw betrokken zijn bij het bepalen van het commercieel beleid van een merk, businessunit of onderneming. Zoek jij naar slimmere manieren om marketing vraagstukken op te lossen? Doe dan de opleiding NIMA Marketing-C. Je bereidt je voor op een zware marketingfunctie als volgende stap in jouw carrière op strategisch niveau.
NIMA Marketing-C

Blue Ocean Strategy

Deze marketing masterclass gaat dieper in op de innovatieve Blue Ocean Strategy. Iedere serieuze marketeer zou deze nieuwe marketing theorie eigenlijk moeten beheersen. Daarom organiseert SRM een korte en intensieve marketing Masterclass Blue Ocean Strategy.
Blue Ocean Strategy
 
Communicatie

Strategisch communicatiemanagement (Beroepsniveau-D)

Deze opleiding is bedoeld voor ambitieuze professionals die de komende jaren willen behoren tot de top van het vakgebied. Zoals ervaren senioren en beginnende communicatiemanagers, beiden met minimaal 5 jaar ervaring in stevige trajecten, die toe zijn aan verdiepende inzichten om 'echt' de gesprekspartner voor de top van de organisatie te worden. Deze opleiding is intensief, prikkelend en vraagt inzet en betrokkenheid van elke deelnemer.
Strategisch communicatiemanagement (Beroepsniveau-D)

Senior Communicatieadviseur (Beroepsniveau-C)

Deze communicatieopleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs die op strategisch niveau willen functioneren en mede richting willen geven aan belangrijke beleids- en veranderingsprocessen. Dit is een communicatieopleiding op strategisch niveau. Je leert communicatie benaderen vanuit een breed organisatieperspectief, je leert complexe communicatie vraagstukken naar dagelijkse praktijk vertalen, je leert adviseren op strategisch niveau en weet advies ook professioneel te presenteren.
Senior Communicatieadviseur (Beroepsniveau-C)

Overheidscommunicatie (Beroepsniveau-C)

Deze communicatie opleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs die op strategisch niveau willen functioneren en mede richting willen geven aan belangrijke beleids- en veranderingsprocessen. Dit is een communicatie opleiding op strategisch niveau. Je leert communicatie benaderen vanuit een breed organisatieperspectief, je leert complexe communicatie vraagstukken naar dagelijkse praktijk vertalen, je leert adviseren op strategisch niveau en weet advies ook professioneel te presenteren.
Overheidscommunicatie (Beroepsniveau-C)

Masterclass Online communicatie

Ben je verantwoordelijk voor het (mede)bepalen van de communicatie(strategie) van jouw organisatie? Wil je uitgedaagd worden om trends te ontdekken door met andere ogen te leren kijken naar wat mensen in de wereld in beweging brengt? Wil je leren hoe je via sociale en digitale media zicht krijgt op de bewegingen die er gaande zijn, opzwellen en ook weer afnemen? Volg dan de Masterclass Communicatie in het digitale tijdperk.
Masterclass Online communicatie

Masterclass Accountability (Beroepsniveau-D)

Deze communicatie opleiding is bedoeld communicatie professionals met ruime ervaring in het vak als senior communicatieadviseur, communicatiestrateeg of communicatiemanager en de kneepjes van het vak inmiddels wel kennen. Tijdens deze communicatie opleiding leer je de kwaliteit van de communicatiefunctie binnen de organisatie meetbaar te maken.
Masterclass Accountability (Beroepsniveau-D)

Issue- en crisismanagement voor communicatieprofessionals

Deze tweedaagse communicatie training is voor professionals die op strategisch niveau betrokken zijn bij het monitoren en ontwikkelen van strategieën voor issues, en/of verantwoordelijk voor het managen van crisissen. Je leert issues identificeren en onderkennen, prioriteiten stellen, strategie ontwikkelen en issueplannen/crisisplannen opstellen.
Issue- en crisismanagement voor communicatieprofessionals

Masterclass Interne communicatie

In de masterclass Interne communicatie ontdek je wat mensen in beweging brengt, wat ze boeit en bindt. Je krijgt handvatten om zelf te veranderen in een inspirerende en doortastende adviseur. Want de toekomst van interne communicatie is het verbinden van mensen aan de doelen van de organisatie. Het gaat om delen, boeien en in beweging brengen. Het vinden van de 'Why' van een organisatie, oftewel wat is het verhaal dat mensen raakt.
Masterclass Interne communicatie

Masterclass Professionaliseren van de communicatieafdeling

De masterclass Professionaliseren van de communicatieafdeling biedt handvatten voor het inrichten en professionaliseren van de communicatieafdeling en is bedoeld voor managers en adviseurs die de verantwoordelijkheid dragen over de afdeling of een wezenlijke bijdrage aan de professionalisering en positionering van de afdeling in de organisatie kunnen leveren. Deze masterclass leert je een visie te ontwikkelen op wat de meerwaarde van communicatie en de communicatieafdeling voor jouw organisatie is. Je leert de vertaling te maken vanuit de visie naar de professionals, de processen, de benodigde budgetten en alles wat daarbij komt kijken.
Masterclass Professionaliseren van de communicatieafdeling

Masterclass Projectcommunicatie

De masterclass Professionele communicatie voor projecten is ontwikkeld voor communicatiedeskundigen bij de overheid en het bedrijfsleven. Communicatiedeskundigen die de verantwoordelijkheid hebben voor de communicatie in (complexe) projecten. Communicatiedeskundigen die beter zicht willen krijgen op het doel van hun project of programma en op basis daarvan een effectieve en zichtbare bijdrage kunnen leveren in hun adviesfunctie richting belangrijke stakeholders. Kennis willen maken met technieken uit het projectmanagementwerkveld die hen leren om goed gefundeerd hun communicatie interventies te verantwoorden. Communicatiedeskundigen die willen leren op basis waarvan zij door hun opdrachtgever als een belangrijke en onmisbare schakel in het project- of programmasucces gezien worden.
Masterclass Projectcommunicatie

Masterclass Communicatie voor de Overheid van Morgen

Deze masterclass is bedoeld voor alle communicatieprofessionals die werkzaam zijn bij overheidsorganisaties en die kennis willen maken met een frisse visie, aanpak en werkwijze van de overheidscommunicatie. Eén die beter aansluit op de huidige veranderingen binnen de overheid en tussen de overheid en samenleving.
Masterclass Communicatie voor de Overheid van Morgen

Adviseren op strategisch niveau

De vaardigheidstraining is voor ervaren adviseurs, die zich nog verder kunnen ontwikkelen op het gebied van adviesvaardigheden. Je leert jouw waarden, normen en paradigma’s kennen, je leert hoe je tot visieontwikkeling komt, het managen van adviestrajecten. Deze training geeft een krachtige impuls aan je adviesvaardigheden op strategisch niveau.
Adviseren op strategisch niveau
 
Marketingcommunicatie

College for Brand Management

De opleiding College for Brand Management geeft je kennis, vaardigheden en het inzicht om complexe merk- en marketingcommunicatievraagstukken om te zetten in gedegen en creatieve merk- en marketingcommunicatiestrategieën. Tevens krijg je inzicht in het proces van het bouwen (creëren, ontwikkelen) van merken, zowel op corporate- als op productniveau.
College for Brand Management

Masterclass Branding

De Masterclass Branding geeft je in drie avonden en één praktijkweekend inzicht in de nieuwste opvattingen over het te voeren marketingbeleid en het belang van merkenmanagement daarbij. Deze marketingcommunicatie masterclass verschaft je de kennis, de vaardigheden én het inzicht om strategische merkvraagstukken op te lossen.
Masterclass Branding
 
Online marketing