Niveau: Advanced

SRM heeft haar opleidingen en trainingen ingedeeld in drie niveaus. De opleidingen en trainingen op Advanced niveau zijn geschikt voor professionals binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales, die 2 tot 4 jaar werkervaring hebben. Deze opleidingen en trainingen begeleiden je van operationeel tactisch niveau tot strategisch beleidsniveau.

Marketing

NIMA B Consumenten marketing

Deze marketing opleiding geeft je een stevige theoretische grond onder je voeten in het vakgebied marketing. Met de marketing opleiding NIMA B Consumenten marketing kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B Consumenten marketing verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.
NIMA B Consumenten marketing

NIMA B Business marketing

Deze marketing opleiding geeft je een stevige basis op het vakgebied business marketing. Met de opleiding NIMA B2B-B kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B2B-B verschaft je de kennis én de vaardigheden om B2B marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.
NIMA B Business marketing

Trade Marketing-B

Met deze marketing opleiding ontwikkel je gedegen theoretische en praktische kennis op het vakgebied trade marketing. De gecertificeerde SRM-opleiding Trade Marketing-B verschaft je kennis en vaardigheden om distributievraagstukken om te kunnen zetten in passend commercieel beleid.
Trade Marketing-B

Een Strategisch Marketingplan schrijven

Soms heb je het gevoel dat het door je bedrijf gevoerde marketingbeleid ‘scherper’ zou kunnen. Je ziet bijvoorbeeld dat de concurrentie een aantal zaken slimmer aanpakt. Of dat bepaalde ontwikkelingen sneller gaan dan verwacht (bijvoorbeeld op online gebied), waardoor klanten weglopen. Wil je weten hoe je het marketingbeleid kunt aanscherpen? Maar je hebt geen tijd of behoefte om een van onze uitgebreide NIMA Marketingopleidingen te volgen? Dan is onze compacte training Marketingplanning de juiste keuze.
Een Strategisch Marketingplan schrijven

Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

Meer dan ooit in de geschiedenis verandert de retailwereld in en zeer snel tempo. Consumenten shoppen significant anders, fysieke en online verkoop- en aankoopkanalen vloeien steeds meer in elkaar over en retailers & E-tailers zijn naarstig op zoek naar een onderscheidend vermogen. Wat betekent dit voor fabrikanten en leveranciers en hun trade marketing strategie en uitvoering?
Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

NIMA Marketing-B Essentials

Deze marketing opleiding is ervoor bedoeld om je marketingkennis flink op te frissen en is tevens geschikt voor wie op basis van werkervaring direct toegang wenst tot de NIMA Marketing-C opleiding zonder te beschikken over het NIMA Marketing-B diploma.
NIMA Marketing-B Essentials

NIMA B Digital marketing

De opleiding NIMA B Digital marketing verschaft je de kennis en de vaardigheden om online marketing vraagstukken om te zetten in het juiste online marketing beleid.
NIMA B Digital marketing
 
Communicatie

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.
Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Overheidscommunicatie - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Overheidscommunicatie-B groei je op een inspirerende manier verder als overheidscommunicatie medewerker. Met deze opleiding tot overheidscommunicatie medewerker verstevig je het fundament onder jouw dagelijkse praktijk en geef je een impuls aan jouw professionele groei. Met deze communicatie opleiding krijg je een goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.
Overheidscommunicatie - BNP niveau 3 (B)

Online communicatie

Tijdens deze opleiding ontwikkel je de inzichten en praktische vaardigheden om jouw werk effectiever uit te voeren en online specialisten beter aan te sturen. We behandelen onder andere online storytelling, content, communitymanagement, zoekmachineoptimalisatie (SEO), online video, Google Analytics, monitoring, webcare en sociale media management.
Online communicatie

Online communicatie essentials

Ben je een communicatieprofessional en wil je de basis van online communicatie onder de knie krijgen? Dan sluit de korte opleiding Online communicatie essentials goed aan bij jouw wens.
Online communicatie essentials

Het Strategisch Communicatieplan

Door het volgen van de training Strategische communicatieplanning geef je een krachtige impuls aan je eigen professionele en persoonlijke ontwikkeling. Je leert het communicatieplan naar een hoger niveau te tillen en je krijgt inzicht in de rol van het communicatieplan binnen de marketing- en ondernemingsstrategie. Verder krijg je inzicht in de interactie tussen organisatie en afnemer en in de mogelijkheden en beperkingen van communicatie op gedragsbeïnvloeding.
Het Strategisch Communicatieplan

Strategisch adviseren

Deze vaardigheidstraining is voor communicatieadviseurs, van wie verwacht wordt dat ze meedenken, praten en handelen op managementniveau. Tijdens de training Strategisch communiceren leer je de verschillende krachtenvelden beter inschatten en jouw gespreksvaardigheden verder te ontwikkelen.
Strategisch adviseren

Online PR & Social Media

De online mogelijkheden voor PR breiden zich uit. Nieuwe middelen vereisen nieuwe kennis. Je bent ongetwijfeld zelf actief om zakelijk en/of privé de verschillende mogelijkheden te ontdekken. Je hebt basiskennis van de bekendste sociale netwerken, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter, maar hoe zet je deze middelen gericht in zodat ze een bijdrage leveren aan de organisatiedoelstellingen? Dat leer je bij de SRM-opleiding Online PR & Social Media.
Online PR & Social Media

Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.
Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)
 
Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Met deze marketingcommunicatie opleiding ontwikkel je de kennis en vaardigheden om een consistent marketingcommunicatie plan te schrijven. Dit marketingcommunicatie plan zorgt voor campagnes die doelgroepgericht, onderscheidend, relevant en origineel zijn, gebruik maken van traditionele (lineaire) en nieuwe (interactieve) media met als doel de boodschap effectief over te brengen. Tijdens de opleiding schrijf je een marketingcommunicatie plan voor je eigen organisatie en voor een participerende adverteerder (live case).
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Marketingcommunicatie-B Essentials

Met de korte en intensieve training Marketingcommunicatie-B Essentials kun je je de voornaamste begrippen uit de opleiding Marketingcommunicatie-B (Online en Offline) eigen maken. De training Marketingcommunicatie-B Essentials is ook zeer geschikt om jouw weggezakte kennis van de Marketingcommunicatie-B-stof flink op te frissen.
Marketingcommunicatie-B Essentials

Conceptontwikkeling

Tijdens deze marketingcommunicatie training leer je in twee aaneengesloten dagen concepten te ontwikkelen die jouw doelgroep aanspreken. Je wordt sterker in het creatief vertalen van de propositie van de adverteerder naar de belevingswereld van de consument en je leert hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere merken. Een concept is een vertaling van 'wat' naar 'hoe'. In deze training leer je 'out of the box' te denken en help je jouw creativiteit in te zetten bij het ontwikkelen van concepten voor de marketingcommunicatie van merken.
Conceptontwikkeling

Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Deze marketingcommunicatie training leert je briefings opstellen die richting geven aan het creatieve werk en een functie hebben bij de toetsing en terugkoppeling. Daarnaast leer je creatieve voorstellen beoordelen, gebaseerd op een aantal criteria en dat oordeel steekhoudend beargumenteren. Je professionaliseert je met deze training verder als marketingcommunicatie professional.
Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen
 
Online marketing

Online marketeer B

Een intensieve online marketing opleiding van 12 maanden waarin je leert hoe je de belangrijkste online marketing middelen zo efficiënt mogelijk inzet. Online marketeer B is de zwaarste, intensiefste en daardoor de meest leerzame online marketing opleiding van Nederland.

Gedurende 12 maanden werk je naast de bijeenkomsten aan een diepgaande online marketing analyse die je bekroond met een gefundeerd plan van aanpak. In deze 12 maanden transformeer je van marketeer naar online marketeer.

Wat leer je tijdens de opleiding Online marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Het is echter ook al een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van vakgebieden. Kennis van HTML en CSS, user experience, zoekmachine optimalisatie (SEO), Adwords (SEA), online advertising, Google Analytics en conversie optimalisatie bijvoorbeeld.

Ambachtelijke kennis en kunde vergaren op tal van vakgebieden vereist een opleiding die zowel breed als diep gaat. Een opleiding die je niet alleen de werking van alle belangrijke middelen leert, maar je ook ondersteunt bij de middelen toepassen en tevens hamert op het ‘waarom’ je een middel wel of niet zou moeten inzetten.

Je leert tijdens Online marketeer B 'online doelstellingen' SMART formuleren, de website verleidelijk maken voor je doelgroep om vervolgens verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mail marketing en verscheidene vormen van online advertising. Vervolgens leer je het verkeer te laten doen wat jij wil dat het doet; jouw doelstellingen behalen.

Na het behalen van je diploma kun je zelf aan de slag als online marketeer, ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Online marketeer B

NIMA B Digital marketing

De opleiding NIMA B Digital marketing verschaft je de kennis en de vaardigheden om online marketing vraagstukken om te zetten in het juiste online marketing beleid.
NIMA B Digital marketing

Online marketing manager B

Online marketing is een breed vakgebied dat is opgebouwd uit vele diepgaande deelgebieden. Deelgebieden die stuk voor stuk zelf weer specialismen zijn. Specialismen als Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), online advertising, e-mail marketing, social media en affliate marketing bijvoorbeeld. Allemaal middelen die je kunnen helpen je doelen te behalen. Mits je weet hoe je ze inzet als onderdeel van je totale (online) marketing mix.

De cursus Online marketing manager B kan hier je hiermee helpen. Nadat je de cursus hebt afgerond ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen. Sterker, je mag met recht het woord 'Online' voor je titel marketingmanager zetten.

En omdat we weten dat managers het overwegend al druk genoeg hebben, is de cursus beperkt tot minimale inspanning buiten de bijeenkomsten om. Zo hoef je geen thuiswerkopdrachten te maken of examen te doen. De cursus is echt ontwikkeld voor de drukke marketingmanager die ondanks de volle agenda, het vakgebied online marketing onder de knie wil krijgen.

Het is goed om te realiseren dat Online marketing manager B een intensieve cursus is. Juist omdat we buiten de bijeenkomsten geen tijd van je vragen, moet je alles tijdens de bijeenkomsten leren.

Online marketing manager B

SEO-Copywriting

Op zoek naar handige trucs om Google te slim af te zijn? Waarmee je binnen een week bovenaan de zoekresultaten staat en je de concurrentie het nakijken geeft? Jammer, maar dan is deze training niets voor jou. De Training SEO-Copywriting is namelijk bedoeld voor professionals die liever met scherp schieten in plaats van hagel. Natuurlijk zijn er wel manieren om zoekresultaten op korte termijn te manipuleren, maar daarmee doe je je online kansen op de lange termijn flink tekort.

Daarom leer je tijdens de Training SEO-Copywriting doorgronden hoe zoekmachines écht werken, welke rol copywriting daarin speelt en hoe jij met die kennis meetbare resultaten kunt behalen die ook in de toekomst rendement blijven opleveren. Niet alleen door organisch zoekverkeer naar jouw website te leiden, maar vooral ook door met behulp van aantrekkelijke teksten voor conversie te zorgen.

SEO-Copywriting

Growth Hacking

De komst van Growth Hacking markeert een nieuw tijdperk in marketing. Met de inzet van handige online tools, slimme technieken en creatieve marketingideeën kunnen zowel kleine als grote organisaties in korte tijd explosief groeien met een beperkt budget.

Growth Hacking is wereldwijd een toonaangevende methode geworden om groei te accelereren. Aan de hand van analyses breng je snelle groeikansen in kaart. Vervolgens zet je gestructureerde experimenten uit waarmee je met minimale middelen maximale groei nastreeft.

Growth Hacking in de praktijk
Stel: je maakt onderdeel uit van een marketingteam van een (middel)grote organisatie. Geregeld draai je met je team campagnes, maar je hebt het gevoel dat je niet het onderste uit de kan haalt. Sterker nog, je mist de benodigde kennis en middelen om de campagnes volledig door te meten en bij te sturen.

Of misschien timmer je als start-up hard aan de weg met je nieuwe product, maar heb je een beperkt budget voor promotie. Je kunt snel groeien doordat je flexibel bent en een mooi online product hebt, maar het is wel zaak dat je iedere uitgave dubbel en dwars terugverdient en snel een flink bereik hebt met een optimale conversie.

In beide gevallen profiteer je in teamverband dan wel als individu optimaal van deze Growth Hacking cursus.

Voor wie bedoeld?
Je hebt een online marketing functie of beheert zelf een website die je exponentieel wilt laten groeien. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe tools en je hebt oog voor een goede analyse. Je wilt je de Growth Hacking skills eigen maken én in staat zijn om deze principes binnen een team toe te passen. En vooral: je wilt je creativiteit inzetten om optimale groeiresultaten te behalen.
Growth Hacking

Corporate & Brand content

Content is King! Dit ondertussen verouderde statement roept maar één ding: content is een doel. En dat is nu juist wat er bij veel organisaties mis gaat.

Want natuurlijk is content geen King! Content is geen doel an sich. Als je in de gemiddelde organisatie kijkt, is er namelijk altijd meer dan genoeg content aanwezig. Het probleem is echter: hoe zet je content in om je doelstellingen te bereiken?

Corporate & Brand Content in de praktijk
Stel, je bent marketeer bij een grote organisatie en wordt verantwoordelijk gemaakt voor contentmarketing. Maar wat is dat eigenlijk? In deze cursus leer je hoe je content kunt toetsen aan je merkwaarden en hoe je daarmee op de juiste manier de juiste doelgroepen kunt bereiken.

Of je bent communicatiespecialist en bent verantwoordelijk gemaakt voor de content, maar weet niet waar je moet beginnen maar ook niet waar je moet eindigen. In deze cursus leer je belangrijke keuzes maken en direct toe te passen.
Corporate & Brand content

Workshop Contentcreatie (advanced)

In de kenniseconomie waarin wij leven is de focus verschoven van product leadership naar knowledge leadership: je hoeft als organisatie niet meer aantoonbaar het beste product te kunnen maken, maar zichtbaar het beste kennisproduct kunnen leveren. Dit vertaalt zich in een online strategie waarbij je je (potentiële) klanten en stakeholders met de juiste content kunt overtuigen van jouw knowledge leadership. Met de zogeheten content client funnels vind, bind en boei je hen met de juiste converterende content.

Maar hoe maak je die content? En hoe verspreid je die op de juiste manier onder je (potentiële) klanten en stakeholders? In deze workshop ga je direct met dit vraagstuk aan de slag en zul je vooral veel content zelf produceren. Whitepapers, webinars, podcasts en Do It Yourself video's: na deze workshop kun je al die content zelf maken en weet je precies hoe je je klanten bereikt en aan je bindt.
Workshop Contentcreatie (advanced)

Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

Deze masterclass is gemaakt voor marketeers en communicatieprofessionals die contentmarketing (willen) toepassen binnen een complexe organisatie. Het ontwikkelen van een effectieve en resultaatgerichte contentstrategie is daarbij onmisbaar. Tijdens de masterclass breng je structuur aan met een contentstrategie die bijdraagt aan de marketing-, sales- en/of brandingdoelstellingen van je organisatie.
Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

Masterclass Social media marketing

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.
Masterclass Social media marketing

NIMA B1 Marketing Manager voor Online marketeers

Deze NIMA B opleiding is speciaal ontworpen voor bezitters van het SRM diploma Online marketeer B. Het NIMA heeft dit diploma erkend. Dat is heel mooi, want dat betekent dat jouw SRM diploma alvast het B2 gedeelte van je NIMA B diploma oplevert. Indien je nu ook het NIMA Marketing Manager examen (= NIMA B1 examen) behaalt, dan heb je het nieuwe en unieke diploma NIMA B Online Marketeer op zak!

Met dit diploma toon je aan dat je prima in staat bent de (online en offline) marketingstrategie te bepalen en dat je vervolgens de gekozen online strategie - dankzij onze opleiding Online marketeer B - operationeel kunt uitwerken. Dat zal je carrièrekansen verder vergroten.

Deze NIMA B opleiding is speciaal gericht op het behalen van het NIMA B1 examen, ofwel het NIMA B Marketing Manager examen.

NIMA B1 Marketing Manager voor Online marketeers

Online communicatie

Tijdens deze opleiding ontwikkel je de inzichten en praktische vaardigheden om jouw werk effectiever uit te voeren en online specialisten beter aan te sturen. We behandelen onder andere online storytelling, content, communitymanagement, zoekmachineoptimalisatie (SEO), online video, Google Analytics, monitoring, webcare en sociale media management.
Online communicatie

Online communicatie essentials

Ben je een communicatieprofessional en wil je de basis van online communicatie onder de knie krijgen? Dan sluit de korte opleiding Online communicatie essentials goed aan bij jouw wens.
Online communicatie essentials