Alle boekrecensies

Alle boekrecensies

In onderstaand overzicht vind je alle boekrecensies die gerelateerd zijn aan de vakgebieden waarin SRM actief is. Wil je de boekrecensies filteren op het vakgebied van jouw voorkeur? Gebruik dan de 'Boekrecensies per vakgebied' functie naast het boekrecensie overzicht.

17-10-2017 Marketingplan Today

Auteur: Albert Zeeman

Het boek is letterlijk en figuurlijk plat en simpel. Het is misschien aardig om kennis te maken met het vak marketing, maar het doet absoluut onrecht aan het vak om de uitkomst een marketingplan te noemen...

» Lees verder

17-10-2017 Sterke merken, betere wereld

Auteur: Bart Br├╝ggenwirth

Er is de afgelopen jaren erg veel over maatschappelijk verantwoord ondernemen geschreven. Vandaar de vraag: voegt ‘Sterke merken, betere wereld’ nog iets toe aan de lange reeks van publicaties over dit onderwerp?

» Lees verder

17-10-2017 Dynamisch organiseren

Auteur: Glenn Frijde

Met een goed gevoel voor metaforen en tot de verbeelding sprekende illustraties werkt Frijde via de klassieke bedrijfskundige tijdlijn en een aantal tussenliggende bestuurlijke stijlen toe naar zijn eigen metafoor: de samenwerking binnen het lichaam. Benieuwd hoe dit samen komt...?

» Lees verder

29-09-2017 Homo Deus

Auteur: Yuval Noah Harari

Dit boek is interessant voor de marketingprofessional die doordenkt. Die zich afvraagt wat nieuwe technologieën gaan doen met de economie en de macht. Wat datageloof doet met humanisme. Is dataïsme religie of wetenschap? In de 21e eeuw staan we bloot aan meer invloedrijke verzinsels dan ooit. In de marketing creëren we ze bovendien ook zelf...

» Lees verder

29-09-2017 De Relatie Economie

Auteur: Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel

Een lezenswaardig boek met veel tips hoe je met een combinatie van customer experience-kennis en customer analytics goed op zoek kunt naar verbeteringen van je business door middel van experimenten waarbij de ‘big data’-aanpak zich ook echt terugverdient. 

» Lees verder

17-07-2017 Bovenscheidend Vermogen

Auteur: Adriaan Oomen

‘Bovenscheidend Vermogen’ is een van de vele boeken over merken die verschijnen. Het is heerlijk eenvoudig geschreven, vol met prachtige voorbeelden. Studenten of non-marketeers die marketing met communicatie verwarren, of geen idee hebben van het belang van merkonderscheidend vermogen, zullen er voldoende inspiratie uit halen...

» Lees verder

17-07-2017 De Disruptieparadox

Auteur: Menno Lanting

Er wordt in ons vakgebied in opgewonden stijl veel over disruptie geschreven en gesproken. Of eigenlijk: te veel en te opgewonden. En dat zonder de benodigde kennis over dit complexe onderwerp. De grote verdienste van Menno Lanting is dat hij het verschijnsel disruptie in een historisch kader plaatst. Mocht u zich nog niet echt in disruptie hebben verdiept dan bieden de eerste twee delen van het boek een prima overzicht...

» Lees verder

17-07-2017 Influencers

Auteur: Carole Lamarque

De tekst op de achterflap van dit boek klinkt veelbelovend: ‘Influencers’ is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat iedere CEO en CMO inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen... Maakt de schrijfster deze beloften waar?

» Lees verder