Alle boekrecensies

Alle boekrecensies

In onderstaand overzicht vind je alle boekrecensies die gerelateerd zijn aan de vakgebieden waarin SRM actief is. Wil je de boekrecensies filteren op het vakgebied van jouw voorkeur? Gebruik dan de 'Boekrecensies per vakgebied' functie naast het boekrecensie overzicht.

14-12-2017 Het geheim van bol.com

Auteur: Michel Schaeffer

In “Het geheim van bol.com beschrijft Schaeffer op fraaie wijze hoe de directie omgaat met de enorme uitdagingen. Hoe bol.com nieuwe eigenaren krijgt, overstapt naar nieuwe soft- en hardware en hoe het omgaat met gigantische groei.

» Lees verder

14-12-2017 Contrarian branding

Auteur: Roland van der Vorst

Hoewel het boek een lange aanloop heeft, wordt het met ieder volgend hoofdstuk interessanter. De basis van het idee is de lading van de merkbetekenis. Indien je in staat bent om in merkbetekenis uitersten te nemen, die op het eerste gezicht onmogelijk zijn, dan ben je in staat een merk te laden wat onderscheidend is.

» Lees verder

17-10-2017 Marketingplan Today

Auteur: Albert Zeeman

Het boek is letterlijk en figuurlijk plat en simpel. Het is misschien aardig om kennis te maken met het vak marketing, maar het doet absoluut onrecht aan het vak om de uitkomst een marketingplan te noemen...

» Lees verder

17-10-2017 Sterke merken, betere wereld

Auteur: Bart Br├╝ggenwirth

Er is de afgelopen jaren erg veel over maatschappelijk verantwoord ondernemen geschreven. Vandaar de vraag: voegt ‘Sterke merken, betere wereld’ nog iets toe aan de lange reeks van publicaties over dit onderwerp?

» Lees verder

17-10-2017 Dynamisch organiseren

Auteur: Glenn Frijde

Met een goed gevoel voor metaforen en tot de verbeelding sprekende illustraties werkt Frijde via de klassieke bedrijfskundige tijdlijn en een aantal tussenliggende bestuurlijke stijlen toe naar zijn eigen metafoor: de samenwerking binnen het lichaam. Benieuwd hoe dit samen komt...?

» Lees verder

29-09-2017 Homo Deus

Auteur: Yuval Noah Harari

Dit boek is interessant voor de marketingprofessional die doordenkt. Die zich afvraagt wat nieuwe technologieën gaan doen met de economie en de macht. Wat datageloof doet met humanisme. Is dataïsme religie of wetenschap? In de 21e eeuw staan we bloot aan meer invloedrijke verzinsels dan ooit. In de marketing creëren we ze bovendien ook zelf...

» Lees verder

29-09-2017 De Relatie Economie

Auteur: Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel

Een lezenswaardig boek met veel tips hoe je met een combinatie van customer experience-kennis en customer analytics goed op zoek kunt naar verbeteringen van je business door middel van experimenten waarbij de ‘big data’-aanpak zich ook echt terugverdient. 

» Lees verder