Blue Ocean Strategy

Blue Ocean Strategy

Bedrijven moeten zich onderscheiden van de concurrent. Dat weet je natuurlijk ook wel. Maar de harde waarheid is: steeds vaker lukt het bedrijven (of merken) niet om zich echt te onderscheiden. En als het wel lukt worden ze onmiddellijk geïmiteerd door de concurrent. Gevolg: de klant ziet weinig verschil en gaat producten en diensten selecteren op prijs. Een bloedige 'Rode Oceaan' is het gevolg.

Bedrijven vechten als haaien op een bestaande markt. De omzet stijgt nauwelijks en de marges dalen. Bezuinigingen volgen en in jouw marketingbudget wordt flink gesnoeid. Hoe kom je uit zo'n situatie?

Volgens Kim en Mauborgne, de auteurs van 'Blue Ocean Strategy' is de oplossing simpel: Herdefinieer jouw markt. Zoek naar nieuwe gebruikers in plaats van bestaande. Hou op met het voortdurend analyseren van je bestaande markt. Gebruik het 5 krachten model niet. Denk nu eens niet vanuit de bestaande markt! Kijk niet naar jouw concurrent: 'The only way to beat the competition is to stop trying to beat the competition'. Elimineer zaken die de klant niet echt belangrijk vindt en bespaar zo kosten. Gebruik die kostenbesparing om elders nieuwe waarde toe te voegen.

Dus 'cost leadership' en 'differentiatie'. Cost leadership en differentiatie? Maar dat mag toch niet van Porter! Onzin dus? Tja dat is nu het pijnlijke. De auteurs van het boek 'Blue Ocean Strategy' hebben erg veel zinnigs te melden. Sterker: iedere serieuze marketeer zou deze nieuwe theorie moeten beheersen. Daarom organiseert SRM een korte en intensieve training Blue Ocean Strategy.

Voor wie bedoeld

Voor iedereen die (mede)verantwoordelijk is voor het marketing beleid van een merk, een productcategorie of business unit.

Jouw collega deelnemers

Jouw collega-deelnemers zijn eveneens (mede) verantwoordelijk voor het marketing beleid. Tijdens de training Blue Ocean Strategy zal je zien hoe zij in 'rode oceanen' zijn beland en hoe ze met behulp van de Blue Ocean Strategy-theorie originele oplossingen bedenken. Dat prikkelt de creativiteit.

Docenten en trainers

De trainer is expert op het gebied van strategische marketing planning. Hij beheerst de Blue Ocean Strategy-theorie en zal je coachen tijdens de toepassing van deze theorie in jouw eigen beroepspraktijk.

Startdata en locaties

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training Blue Ocean Strategy. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
06-10-2017 Amsterdam SRM Vrijdag

Literatuur

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training Blue Ocean Strategy.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 995,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 995,00

Wat vonden zij van Blue Ocean Strategy

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van de Marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Blue Ocean Strategy

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.