Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen

Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen

Customer centricity, omnichannel marketing, experience marketing, de platform revolutie, big data marketing, van gut feeling naar consumer science, the internet of things... Ieder jaar komen er weer nieuwe termen voorbij die aangeven dat we te maken hebben met een veranderende wereld. Nu is de toekomst slecht voorspelbaar, maar ondanks deze onvoorspelbaarheid moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het merk of de business unit waar jij (mede) verantwoordelijk voor bent een belangrijke rol in die toekomst gaat spelen. Als marketeer is het jouw taak om te voorkomen dat jouw merk niet in het rijtje V&D, AC wegrestaurants, OAD beland. En aan het eind van dit jaar kunnen we dit rijtje vast weer aanvullen... Niet afwachten is het parool, maar zelf de initiatieven nemen. Dat is de uitdaging waar je als senior marketeer voor staat. Om dit te kunnen doen moet je natuurlijk wel een beeld hebben welke kant het in ons vakgebied uit gaat. Daarom organiseert SRM een unieke masterclass, die inzicht geeft in de belangrijkste ontwikkelingen en waarbij je ook zelf ruimschoots de tijd krijgt om zelf op zoek te gaan naar de toekomst voor jouw organisatie. Heel bijzonder tijdens deze masterclass is de aanwezigheid van Steven van Belleghem, de bekendste online goeroe in ons vakgebied.

Voor wie bedoeld?

Deze masterclass is bedoeld voor marketingprofessionals die de tijd willen nemen om zich te verdiepen in de toekomst van marketing en marketingcommunicatie. het uiteindelijke doel is uiteraard om zo slim mogelijk in te spelen op deze ontwikkelingen. Dus zeer geschikt voor marketing- en marketingcommunicatiedirecteuren, senior marketeers en marketingcommunicatieprofessionals.

Direct rendement

Deze masterclass volgt de SRM-filosofie van kennisbijeenkomsten (Know-It!) gekoppeld aan toepassingsbijeenkomsten (Do-It!). Tijdens de masterclass krijg ij als deelnemer de gelegenheid om de in Know-It!-bijeenkomsten opgedane kennis nog tijdens de masterclass direct toe te passen voor de eigen situatie en die te toetsen met mede-deelnemers.

De kennis en toepassing betreffen de volgende inzichten:

  • Welke (technologische) ontwikkelingen kunnen we onderscheiden?
  • Welk effect hebben deze ontwikkelingen op mijn business?
  • Welke stappen kan ik nemen om aligned te blijven met de ontwikkelingen?
  • Wat is de impact van dit alles op mijn klanten en de consument in zijn algemeenheid?
  • Wat kan ik nu doen om mijn organisatie en merk toekomstbestendig te maken?

Docenten en trainers

Steven van Belleghem
Steven is een thought leader over de transformatie van consumentenrelaties en de toekomst van marketing. Hij is een expert in het inspireren van bedrijven om een customer-centric organisatie te worden in deze hoge snelheid digitale wereld. Steven is auteur van o.a. De Conversation Manager, De Conversation Company en When digital becomes Human. In het najaar van 2017 komt Steven met zijn nieuwe boek The Customer in the Day after tomorrow uit. Dat boek is net uit als deze masterclass begint. We kunnen dus optimaal profiteren van zijn nieuwe inzichten.

Gert Koot
Gert heeft hij zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (publiek en privaat) over de mogelijkheden van nieuwe en digitale media. Vanwege zijn passie om de kwaliteit van marketingcommunicatie te verbeteren is hij naast consultant ook docent op de terreinen van trends en ontwikkelingen in marketing en marketingcommunicatie. Als believer van de nieuwe regels in het marketing- en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en wake-up calls bij organisaties in zowel de profit als de non-profit sector.

Programma

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

Hieronder vind je een overzicht van alle bijeenkomsten waaruit de Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen is opgebouwd. Bij elke bijeenkomst vind je een beschrijving van de lesstof die zal worden behandeld en hoe de bijeenkomst zich verhoudt tot de overige bijeenkomsten.

Lesprogramma

1. Trends en ontwikkelingen We bespreken in grote lijnen de trends en ontwikkelingen die spelen binnen het vakgebied. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: mobile, artificial intelligence, big data, voicecommands en de effecten voor search, real-time en persoonlijke marketingcommunicatie, belang van context en de rol van de mens in dit geheel.
2. The platform revolution Er is de afgelopen tijd een spectaculair nieuw business model ontstaan. Uber, AirBnB, Netflix, Spotify en het in Amsterdam gevestigde Booking.com zijn overbekende voorbeelden. Maar er zijn veel meer succesvolle voorbeelden, Catawiki bijvoorbeeld. Opmerkelijk is dat onze Nederlandse marketingwetenschappers zwijgend toekijken bij deze platform revolutie. Bij SRM hebben we - met hulp van Amerikaanse publicaties - een stappenplan ontwikkeld. Laat een ding je alvast duidelijk zijn: 'when a platform enters a pipeline business the platform almost always wins'. De traditionele taxi- en reisbureauwereld en de muziekindustrie weten daar inmiddels alles van... Gaat dat in jouw markt ook gebeuren? Zorg er dan voor dat het bedrijf waarvoor jij werkt voor een platform revolutie in de branche zorgt.
3. Alvast zelf aan de slag Op basis van de informatie van de eerste twee dagdelen bereiden de deelnemers in teamverband een korte presentatie voor waarin ze kenbaar maken welke van al deze trends en ontwikkelingen voor hun eigen situatie de meeste impact kunnen hebben. De interactie met de groep zal leiden tot nieuwe inzichten en tegelijkertijd kunnen we speerpunten benoemen voor de komende 4 dagdelen met Steven van Belleghem.
4. Tweedaagse sessie Meet the Master. We gaan vier dagdelen met Steven van Belleghem op reis in de wereld van de consument van overmorgen. Een reis die voert langs alle nieuwe ontwikkelingen en die gedurende de twee dagen op een interactieve wijze worden gebracht. Met de input van de voorbereidende twee dagdelen gaan we aan slag om de contouren te zien van de toekomst en daarin de rol van de eigen organisatie te bepalen. Punten die aan de orde komen zijn:
  • Hoe de wereld 'customer centricity' plotseling als de grootste prioriteit ziet
  • Optimalisatie van proces, meten en cultuur rond 'customer centricity'
  • Van Mobile first naar AI first
  • Van Gut Feeling naar Consumer Science
  • Nieuwe userinterfaces
  • De kracht van het platform
  • Scalable communicatie
  • Onzichtbare technologie
  • De meer premium rol voor mensen
5. Afsluiting Als afsluitend dagdeel koppelen we de bevindingen van de dagdelen met Steven van Belleghem aan de beschreven uitgangspunten van bijeenkomst 3. We bepalen plenair of de conclusies van bijeenkomst 3 nog correct zijn of dat deze moeten worden bijgesteld. Aan het eind van dit laatste dagdeel moet iedere deelnemer een helder actieplan kunnen overleggen over de route naar de klant van overmorgen.

Startdata en locaties

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
11-09-2017 Utrecht BCN Utrecht CS Maandag

Literatuur

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Marketing Niveau: Professional

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn btw-vrij. € 2.250,00
Verblijfskosten De verblijfskosten zijn kosten voor overnachting(en) en consumpties tijdens het Do It!-weekend in een Bilderberg of Regardz hotel. € 250,00
Integrale prijsDe integrale prijs is btw-vrij.€ 2.500,00

Wat vonden zij van Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van Marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.