Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

Meer dan ooit in de geschiedenis verandert de retailwereld in en zeer snel tempo:

  • Consumenten shoppen significant anders
  • Fysieke en online verkoop- en aankoopkanalen vloeien steeds meer in elkaar over
  • Retailers & E-tailers zijn naarstig op zoek naar een onderscheidend vermogen

Wat betekent dit voor fabrikanten en leveranciers (en hun trade marketing strategie en uitvoering) met het oog op:

  • Het bouwen van merken en het bereiken van de doelgroepen via retailers en E-tailers?
  • De commerciële relatie met (r)etailorganisaties?
  • Een succesvolle onderlinge samenwerking?

Direct rendement

  • Je weet hoe je de merkportfolio beter kunt vertalen naar de meest geschikte verkoopkanalen.
  • Je weet hoe je de consument en shopper beter kunt activeren in en rondom de offline en online retailomgeving.
  • Je weet hoe je E-tailers en retailers beter kunt overtuigen van het belang van jouw merken binnen de winkelformule.
  • Je weet hoe een effectievere samenwerking tussen marketing, trade marketing, sales en marketing research tot stand gebracht kan worden.

Jouw Collega-deelnemers

Jouw collega-deelnemers staan voor dezelfde uitdagingen als jij: hoe kun je als fabrikant of leverancier door middel van moderne trade marketing nog meer bijdragen aan het effectief en maximaal en vermarkten van jouw merken in een sterk veranderende kanaal- & retailomgeving? Ze hebben een overeenkomstig denk- en ervaringsniveau en zijn werkzaam bij (of voor) fabrikanten en leveranciers van consumentengoederen. Ze zijn onder andere werkzaam als trade marketeer, shopper marketing, accountmanager, marketeer of marketing researcher.

Docenten en trainers

SRM verzorgt de 'Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World' in nauwe samenwerking met de Stichting Trade Marketing Association (TMA), die - met ruim 100 fabrikantenleden - al 15 jaar nauw betrokken is bij de doorontwikkeling van trade marketing. Dit samen met de wetenschap, de leden en de praktijk. Kerndocent is Ruud Verschuur RM, eigenaar van bureau DriveSight, managementlid bij de TMA en een van de grondleggers van category management en trade marketing in Nederland. De andere docenten zijn zeer ervaren en betrokken op elk hun deelvakgebied en worden binnenkort bekend gemaakt.

Programma

Vakgebied: Marketing Niveau: Advanced

Het programma van 'Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World' leer je niet alleen uit een boek, je moet het zelf ervaren. Daarom bestaat het programma uit een gebalanceerde mix van theorie en praktijk in de vorm van vier Know It!-bijeenkomsten en een Do it!-weekend.

Tijdens de Know it!-bijeenkomsten staat het vergroten van kennis en inzicht rondom de nieuwe ontwikkelingen van en rondom retail centraal en de impact en kansen daarvan voor fabrikanten en trade marketing.Uiteraard komen hier ook praktische voorbeelden aan bod.

Het Do It!-weekend stimuleert je om alle kennis en inzichten die je hebt opgedaan tijdens het Know It!-gedeelte in de praktijk toe te leren passen aan de hand van een live case. In teamverband ga je - met een echt merk - aan de slag met het maken van een activatie plan om de retailer te overtuigen en de shopper te bereiken.

Lesprogramma

1. Introductieavond & Ontwikkelingen Fysieke & Online Retail
2. Ontwikkelingen On- & Offline Consumenten- & Shoppergedrag
3. Overview van eigentijdse Analytics & doelmatige Research-mogelijkheden
4. Moderne Trade Marketing
5. Do It!-weekend

Startdata en locaties

Vakgebied: Marketing Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
07-03-2018 Utrecht Meeting Plaza Woensdag

Prijsopbouw

Vakgebied: Marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 2.245,00
Verblijfskosten De verblijfskosten zijn kosten voor overnachting(en) en consumpties tijdens het Do It!-weekend in een Bilderberg of Regardz hotel. € 250,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 2.495,00

Wat vonden zij van Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van Marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.