Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

In de briefing legt de adverteerder vast welke boodschap hij aan de doelgroep wil overbrengen. Daarmee is de briefing een cruciale factor in het succes van het marketingcommunicatieplanningsproces. De briefing is immers het uitgangspunt voor de creatieve mensen van het communicatiebureau. Wanneer de briefing geen onderscheidende of relevante propositie bevat, is de kans groot dat de invulling van de campagne niet overeenkomt met de wensen van de adverteerder. Tijdens de eerste dag van de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen worden de verschillende onderdelen van een goede briefing behandeld. Tijdens de tweede dag komen de criteria aan de orde waarmee je creatieve voorstellen leert beoordelen.

Voor wie bedoeld

De training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen is bedoeld voor opdrachtgevers, voor product-, marketing- en communicatiemanagers en ook voor hun medewerkers die regelmatig briefings moeten schrijven en de creatieve uitwerking van de opdracht moeten beoordelen. Uiteraard is de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen ook geschikt voor medewerkers van reclamebureaus.

Direct rendement

Je:

  • kunt een briefing opstellen die richting geeft aan het creatieve werk en dienst doet bij de toetsing en terugkoppeling
  • professionaliseert verder als communicatiespecialist
  • kunt het briefingproces sturen vanuit de drie delen waaruit de briefing bestaat: marketing/beleids-, communicatie- en inhoudsbriefing
  • kunt interne en externe briefings duidelijk van elkaar onderscheiden
  • kunt creatieve voorstellen beoordelen, gebaseerd op een aantal criteria
  • kunt jouw oordeel over creatief werk steekhoudend beargumenteren

Jouw collega deelnemers

Jouw collega-deelnemers zijn onder andere werkzaam bij reclamebureaus en communicatiebureaus.

Docenten en trainers

De trainers worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied, en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria.

Startdata en locaties

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
12-06-2018 Amsterdam SRM Dinsdag

Literatuur

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Advanced

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 1.195,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 1.195,00

Wat vonden zij van Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van de Marketingcommunicatie opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.