Masterclass Branding & Positionering

Masterclass Branding & Positionering

Ben je werkzaam in een marketing- of communicatiefunctie en ben je op zoek naar de nieuwste opvattingen over het te voeren marketingbeleid en het belang van merkenmanagement daarbij? De Masterclass Branding & Positionering verschaft je de kennis, de vaardigheden én het inzicht om strategische merkvraagstukken op te lossen. De verschillende aspecten van strategisch merkmanagement staan centraal in de masterclass: positionering, merk bouwen en -laden, merkenportfolio's, line en brand extensions en de consequenties voor de communicatie.

Voor wie bedoeld

De Masterclass Branding & Positionering is bedoeld voor iedereen die zich vanuit marketing, marketingcommunicatie of communicatie bezighoudt of wil gaan bezighouden met het thema branding en zich wil verdiepen in de strategische aspecten daarvan.

Direct rendement

Je:

  • ontwikkelt jouw strategisch-analytisch denken
  • leert hoe je gestructureerd tot een oplossing van een merkvraagstuk kunt komen
  • vertaalt concepten en modellen naar jouw eigen praktijk
  • krijgt inzicht in de rol van het merk in de marketing- en ondernemingsstrategie 
  • ontwikkelt jouw inzicht in de interactie tussen merk en afnemer
  • krijgt inzicht in het proces van merken bouwen, exploiteren en onderhouden
  • leert beleidsbeslissingen nemen, gericht op het creëren van merkwaarde
  • ontwikkelt inzicht in het merk als instrument voor het behalen en behouden van concurrentievoordelen op lange termijn
  • leert de vertaling maken van merkwaarden naar communicatiestrategie 

Jouw collega deelnemers

Jouw collega-deelnemers hebben een overeenkomstig denk- en ervaringsniveau, maar komen uit zeer
diverse branches. Ze zijn onder andere werkzaam als communicatieadviseurs, marketing-, product- en accountmanagers, account directors, mediamanagers en consultants.

Docenten en trainers

De docenten en trainers worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Ze weten hun kennis en ervaring op inspirerende wijze over te brengen.

Programma

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Professional

De Masterclass Branding & Positionering bestaat uit een Know It!- en een Do It!-gedeelte. Tijdens het Know It!-gedeelte staat het verkrijgen van kennis en inzicht in merkvraagstukken centraal. De kennis wordt toegankelijk gemaakt aan de hand van actuele cases. Het Do It!-gedeelte is gebaseerd op onze visie dat je alle kennis en inzichten die je hebt opgedaan tijdens het Know It!-gedeelte, in jouw eigen werksituatie moet kunnen toepassen. In het Do It!-weekend werk je aan een live-case. Bekijk hieronder hoe de verschillende Know It!- en Do It!-modules over de Masterclass Branding & Positionering zijn verdeeld.

Lesprogramma

1. Merken & Positionering Aan de hand van een aantal identiteitsmodellen worden merkidentiteit en -positionering beschreven. Je krijgt inzicht in het proces van merk bouwen en -laden.
2. Merkidentiteit Het managen van de merkportfolio kent verschillende dimensies. Je krijgt inzicht in de optimale rolverdeling tussen productmerken, submerken en corporate merken.
3. Merkportfolio Nadat identiteit, positionering en portfolio zijn vastgesteld, volgt de fase van communicatie naar de markt. Je krijgt inzicht in het formuleren van een communicatiestrategie die consistent is met de vastgestelde identiteit, enzovoort.
4. Merken & De nieuwe Communicatie Wereld
5. Weekend: Live case Vrijdagochtend krijg je een briefing van een vertegenwoordiger van de organisatie die de live case levert. Aan de hand van de stappen uit de Know It!-module geef je advies over het te voeren merkbeleid en bereid je met jouw team een presentatie voor.
De vertegenwoordiger van de organisatie keert zaterdagmiddag terug om de presentaties te beoordelen en geeft feedback op de plannen.
Het weekend wordt begeleid door SRM-trainers.

Startdata en locaties

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Professional

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de Masterclass Branding & Positionering. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
17-05-2018 Utrecht Meeting Plaza Donderdag

Literatuur

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Professional

Hier vind je de verplichte of aanbevolen literatuur voor de Masterclass Branding & Positionering. Je kunt het boek bestellen bij managementboek.nl via de link in onderstaand overzicht.

Verplichte literatuur

Building Strong Brands

Auteur: Aaker, D.A.

In 'Building Strong Brands' gebruikt David Aaker toepasselijke voorbeelden van onder meer The Body Shop, Harley-Davidson, Smirnoff en McDonald's om te laten zien hoe sterke merken worden gecreëerd en gemanaged. Een veelvoorkomende kuil waar merkstrategen in vallen is het concentreren op merkattributen. Aaker toont hoe u dit patroon kunt doorbreken door het introduceren van het merk-als-persoon, het merk-als-organisatie en het merk-als-symbool. De auteur beschrijft in dit boek tevens hoe u dit merksysteem kunt managen.

Brand Relevance

Auteur: Aaker, D.A.

In dit boek zet merkengoeroe David Aaker het begrip Brand Relevance uiteen. Aan de hand van een groot aantal cases laat hij zien hoe merkrelevantie de dynamiek in de markt stuurt en hoe dat leidt tot kansen voor uw organisatie. Bovendien leert u hoe u met innovatie, klantgerichtheid, momentum en zichtbaarheid de concurrentie irrelevant maakt en houdt. Aakers uitgangspunt: ieder nieuw product is een merk.

Prijsopbouw

Vakgebied: Marketingcommunicatie Niveau: Professional

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de Masterclass Branding & Positionering. De integrale opleidingsprijs bestaat uit opleidingskosten en verblijfskosten. De verplichte literatuur kun je zelf bestellen bij Managementboek.nl.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 1.945,00
Verblijfskosten De verblijfskosten zijn kosten voor overnachting(en) en consumpties tijdens het Do It!-weekend in een Bilderberg of Regardz hotel. € 250,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.
Let op: Onder de integrale prijs vallen niet de literatuurkosten.
€ 2.195,00

Overige kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Verplichte literatuur De totaalprijs voor verplichte literatuur geeft een indicatie van de geschatte literatuurkosten. Je dient de literatuur zelf te bestellen. Instructies voor het bestellen van literatuur vind je onder het tabblad ‘Literatuur’. € 90,00

Wat vonden zij van Masterclass Branding & Positionering

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van de Marketingcommunicatie opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Masterclass Branding & Positionering

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.