Corporate & Brand content

Corporate & Brand content

Content is king! Content is king? Dit inmiddels verouderde statement gaat blind uit van content als doel. En dat is precies wat er bij veel organisaties mis gaat. Want natuurlijk is content geen king! Content is geen doel op zich. In de gemiddelde organisatie is er namelijk altijd meer dan genoeg content aanwezig. Waar het echt om gaat: hoe zet je content in om je doelstellingen te bereiken?


Corporate & Brand Content in de praktijk

Stel, je bent marketeer bij een grote organisatie en wordt verantwoordelijk gemaakt voor de contentmarketing. Maar wat behelst dat eigenlijk allemaal? In deze cursus leer je hoe je content kunt toetsen aan je merkwaarden en hoe je daarmee op de juiste manier de juiste doelgroepen kunt bereiken.

Of je bent (zelfstandige) communicatiespecialist en verantwoordelijk voor de contentstrategie, maar weet niet waar je moet beginnen en waar te eindigen. In deze cursus leer je belangrijke keuzes te maken en direct toe te passen.


Voor wie bedoeld?

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die binnen een organisatie te maken heeft met content. Denk daarbij bijvoorbeeld aan marketing- en communicatiemedewerkers, maar natuurlijk kun je ook als zelfstandige marketing- of communicatieadviseur de behoefte hebben om je in dit snel groeiende vakgebied te specialiseren.


Direct rendement

  • Je leert een vertaling te maken vanuit de strategie, maar ook tactisch naar content te kijken.
  • Je maakt kennis met het Corporate & Brand Content model dat je direct in je eigen organisatie kunt toepassen.
  • Je komt in aanraking met gepassioneerde Content Creators die je inspirerende en toepasbare voorbeelden uit de praktijk laten zien.
  • Je krijgt kaders aangereikt waarmee je direct beslissingen op het gebied van content kunt vereenvoudigen.
  • Je sluit de cursus af met een plan dat je direct toepast in de praktijk.

Programma

De cursus Corporate & Brand Content bestaat uit zes volle dagen. De eerste vijf dagen staan in het teken van het verkrijgen van kennis, inzichten en vaardigheden. De laatste dag is de coachingsdag waarin je je plan in de groep presenteert en volop van elkaar leert.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Hier vind je een overzicht van alle bijeenkomsten waaruit Corporate & Brand Content is opgebouwd. Bij elke bijeenkomst vind je een korte beschrijving van de lesstof die zal worden behandeld.

Lesprogramma

1. Introductie en content audit Tijdens deze eerste bijeenkomst maak je kennis met het Corporate & Brand Content Model én je teamgenoten met wie je zult gaan samenwerken aan je eindopdracht. Je gaat ook meteen aan de slag met een content audit. Want veel organisaties hebben al een flinke hoeveelheid content in huis die als corporate of brand content kan worden ingezet: een quick win die je al na de eerste dag gaat gebruiken in je eigen omgeving!
2. Doelgroep audit, contentdomeinen, -formules en -doelen Op dag twee van deze cursus breng je de verschillende doelgroepen van je organisatie doeltreffend in kaart. Aan de hand van de merkwaarden baken je contentdomeinen af die voor de organisatie relevant zijn. Voor de verschillende doelgroepen in de verschillende contentdomeinen maak je specifieke contentformules. Deze zul je vervolgens aan de hand van de content goal matrix invullen. Deze intensieve dag brengt je in één stap mijlen verder en is een optimale voorbereiding op de vervolgdag.
3. Contentvormen, corporate & brand content en inspiratie Nu is het tijd om een goede visie te ontwikkelen op welke contentvormen er zijn en op welke manier je deze content kunt (laten) creëren. Je maakt niet alleen kennis met de theorie en de praktijk, maar je krijgt ook een inspirerend gastcollege van een gelouterde professional die uit eigen ervaring laat zien hoe contentcreatie in de praktijk werkt.
4. Content delivery, het COPE-principe en inspiratie Je staat nu in de startblokken om bestaande en nieuw te maken content bij de juiste doelgroepen af te leveren. Tipje van de sluier: Create Once, Publish Everywhere. Maar welke content gaat met welke drager naar welke ontvanger? In een inspirerende activatiesessie legt een professional je uit hoe hij hiermee in zijn dagelijkse praktijk omgaat. Natuurlijk leer je dit vervolgens zelf toepassen.
5. Cross-channel, multi-channel en special “branded content” Je zoomt vandaag in op de verschillende kanalen aan de hand van het POSE-principe, oftewel: Paid, Owned, Shared en Earned media. Daarmee maak je optimaal gebruik van de advertentiemogelijkheden die de diverse sociale netwerken tegenwoordig bieden. Ook leer je over onderwerpen als source publishing en brand journalism.
6. Coachingsdag en persoonlijke feedback Op deze dag presenteer je je Corporate & Brand Content Model in de groep met wie je de afgelopen weken hebt samengewerkt. Je verrijkt je met alle learnings van je medestudenten en krijgt individuele feedback en coaching. Je gaat naar huis met een direct toepasbaar plan.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van Corporate & Brand Content. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
14-03-2017 Utrecht Meeting Plaza Dinsdag
18-05-2017 Amsterdam Aristo Zalen Donderdag
25-09-2017 Utrecht Meeting Plaza Maandag
31-10-2017 Amsterdam Aristo Zalen Dinsdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van Corporate & Brand Content

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn btw-vrij. € 2.495,00
Integrale prijsDe integrale prijs is btw-vrij.€ 2.495,00

Wat vonden zij van Corporate & Brand content

Persoonlijk advies

Heb je nog vragen of behoefte aan persoonlijk advies? Onze programmamanager helpt je graag verder. 

Neem contact op met
Jeroen van Woudenberg


Je kunt Jeroen bereiken via:

Telefoon: 020-5126565
E-mail: jeroen@srm.nl

 
 
Sluit

Corporate & Brand content

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.