Growth Hacking

Growth Hacking

De komst van Growth Hacking markeert een nieuw tijdperk in marketing. Met de inzet van handige online tools, slimme technieken en creatieve marketingideeën kunnen zowel kleine als grote organisaties in korte tijd explosief groeien met een beperkt budget.

Growth Hacking is wereldwijd een toonaangevende methode geworden om groei te accelereren. Aan de hand van analyses breng je snelle groeikansen in kaart. Vervolgens zet je gestructureerde experimenten uit waarmee je met minimale middelen maximale groei nastreeft.

Growth Hacking in de praktijk

Stel: je maakt onderdeel uit van een marketingteam van een (middel)grote organisatie. Geregeld draai je met je team campagnes, maar je hebt het gevoel dat je niet het onderste uit de kan haalt. Sterker nog, je mist de benodigde kennis en middelen om de campagnes volledig door te meten en bij te sturen.

Of misschien timmer je als start-up hard aan de weg met je nieuwe product, maar heb je een beperkt budget voor promotie. Je kunt snel groeien doordat je flexibel bent en een mooi online product hebt, maar het is wel zaak dat je iedere uitgave dubbel en dwars terugverdient en snel een flink bereik hebt met een optimale conversie.

In beide gevallen profiteer je in teamverband dan wel als individu optimaal van deze Growth Hacking cursus.

Voor wie bedoeld?

Je hebt een online marketing functie of beheert zelf een website die je exponentieel wilt laten groeien. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe tools en je hebt oog voor een goede analyse. Je wilt je de Growth Hacking skills eigen maken én in staat zijn om deze principes binnen een team toe te passen. En vooral: je wilt je creativiteit inzetten om optimale groeiresultaten te behalen.

Direct rendement

  • Data analyse: je leert vanuit bestaande data de juiste beslissingen te nemen en snel te groeien.
  • Van Growth Hacking naar Growth Architecture: je leert hoe je de Growth Hacking principes overal kunt toepassen.
  • Growth Team: je leert hoe je een team inricht dat met verschillende Growth Hacking vaardigheden voor explosieve groei kan zorgen.
  • Market Fit: je leert de juiste aansluiting te vinden van je aanbod op de markt.
  • Traction Channels: je leert welke (nieuwe) kanalen je kunt inzetten om online groei te realiseren.
  • Optimaliseer met Cialdini: je leert de zes principes beheersen waarmee je online strategieën kunt optimaliseren.

Docenten en trainers

De cursus Growth Hacking wordt verzorgd door Thierry de Vries en Olivier Karg, founders van Bammboo, Growth Marketing Agency, specialisten in Growth Hacking en Marketing Automation en officiële partners van growthhackers.com, opgericht door de bedenker van de term Growth Hacking: Sean Ellis.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Hier vind je een overzicht van alle bijeenkomsten waaruit de cursus Growth Hacking is opgebouwd. Bij elke bijeenkomst vind je een korte beschrijving van de lesstof die zal worden behandeld.

Lesprogramma

1. Grip op Groei

Je krijgt de bouwstenen aangereikt om als team sneller en agile te opereren:

  • Hoe zorg je voor exponentiële groei met de inzet van kleine experimenten volgens de Growth Hacking principes?
  • Hoe optimaliseer je de funnel Bewustzijn, Acquisitie, Activatie, Retentie, Doorverwijzing en Omzet?
  • Hoe krijg je focus op de belangrijkste resultaten die je nastreeft?
  • Hoe maak je van Growth Hacking een werkbaar teamproces?
  • Hoe optimaliseer je de aanwas van nieuwe klanten vanuit de diverse kanalen (traction channels)?

Na afloop van de bijeenkomst kun je ideeën genereren en prioriteiten stellen aan je groeiproces. Je kunt werken met de bijbehorende tools.

2. Perfectioneer je customer insights

Je kruipt in de huid van je doelgroep. Gut-feeling en data driven komen bij elkaar. Je leert wat je kunt meten en hoe je dit doet en krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe genereer je de juiste leads met Psych persona’s?
  • Welke content bied je wanneer aan in de Customer journey?
  • Hoe optimaliseer je de gebruikerservaring met soft data?
  • Wat kun je leren van ieder experiment met Experiment Design?

Na afloop van de bijeenkomst kun je aan de hand van een customer journey een goed geregisseerd en geregistreerd experiment opzetten. Je bent thuis in de bijbehorende tools.

3. Versnellen en optimaliseren

Je leert routines en discipline inbouwen in het Growth Hacking proces zodat je versneld kunt groeien:

  • Hoe maak je een converterende landingspagina met het LIFT model?
  • Op welke manier optimaliseer je de verleidende principes van Cialdini?
  • Hoe kun je door usability tests als Mouse tracking, Eye tracking en A/B-tests ontdekken waar je bezoekers tegenaan lopen?
  • Hoe zet je een betaalde campagne in om je bedrijf of product sneller te laten groeien?

Na afloop van de derde bijeenkomst ken je alle benodigde tools en presenteer je jouw geoptimaliseerde landingspagina’s en advertentie-activiteiten.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de cursus Growth Hacking. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
14-09-2017 Amsterdam SRM Donderdag/vrijdag
16-11-2017 Utrecht Meeting Plaza Donderdag/vrijdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de cursus Growth Hacking.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 1.595,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 1.595,00

Wat vonden zij van Growth Hacking

Onze kennispartner

SRM verzorgt de cursus Growth Hacking in nauwe samenwerking met Bammboo, Growth Marketing Agency, specialisten in Growth Hacking en Marketing Automation.

Bammboo

 

Persoonlijk advies?

Wil je weten of de cursus Growth Hacking het best aansluit op jouw leerwensen? Bel dan met programmamanager Stephan Stegeman voor advies op maat.

Contact opnemen met Stephan Stegeman


Je kunt Stephan bereiken via:

Telefoon: 020 512 65 53
E-mail: stephan@srm.nl

 
Sluit

Growth Hacking

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.