Growth Hacking & Architecture

Growth Hacking & Architecture

Een nieuw tijdperk voor online marketing is aangebroken. Een tijdperk waarin grote marketingcampagnes plaats hebben gemaakt voor kleine experimenten en het continu testen van lopende campagnes. Een tijdperk waarin de scheidslijnen tussen data-analyses, coderen en marketing zijn verdwenen. Een tijdperk waarin marketeers veel meer technische c.q. analytische skills hebben en niet meer afhankelijk zijn van developers.

Growth Hacking is een proces van snel op elkaar volgende experimenten, ook wel pitstops genoemd, met als doel voor alle (online) marketing kanalen de meest effectieve manier te vinden om een bedrijf te laten groeien. Dit hele proces is gebaseerd op data; dus zoekgedrag, klikgedrag, koopgedrag, etc. Aan de hand van analyses breng je de snelle groeikansen in kaart. Vervolgens start je met gestructureerde experimenten waarmee je met minimale middelen maximale groei nastreeft.


Growth Architecture

Om Growth Hacking als een langdurige en volwaardige groeistrategie toe te kunnen passen in je organisatie, gaan we in deze opleiding uit van de principes van ‘Growth Architecture’.

Daarin ligt de nadruk op duurzame inzet van de Growth Hacking principesen minder op de inzet van handige technische tooltjes waarmee je tijdelijk eenvoudig kunt scoren. In deze opleiding wisselen theorie en praktijk elkaar af. Gedurende de opleiding werk je stapsgewijs aan een case. In het afsluitende Do It!-weekend presenteer je de resultaten in een ware battle!


Voor wie bedoeld?

Je bent onderdeel van of geeft leiding aan een (online) marketing team. Vanuit een langere termijn ambitie ben je gericht op snel groeiresultaat. Je hebt oog voor een goede analyse en ziet kans om samen met je team aan de hand van Growth Hacking principes een explosieve groei te bewerkstelligen.


Direct rendement

  • Je leert denken en handelen als een Growth Architect.
  • Met een roadmap zet je een lange termijn aanpak neer.
  • Je leert werken met alle onderdelen uit de AARRR funnel (Acquisition, Activation, Retention, Revenue, Referral).
  • Je leert om effectieve experimenten op te zetten.
  • Je leert hoe je succesvolle experimenten kunt optimaliseren.
  • Je leert vanuit bestaande data de juiste beslissingen te nemen.
  • Je leert hoe je een Growth Team inricht en aanstuurt.
  • Je leert hoe je de Growth Hacking vaardigheden in een organisatie verankert zodat deze explosief kan gaan groeien.
  • Je leert om je plan van aanpak en resultaten op een indrukwekkende wijze te presenteren.

Docenten en trainers

De cursus Growth Hacking wordt verzorgd door docenten van Bammboo, Growth Marketing Agency, specialisten in Growth Hacking en Marketing Automation. Daarbij is Bammboo officiële partners van growthhackers.com, opgericht door de bedenker van de term Growth Hacking: Sean Ellis.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Professional

Hier vind je een overzicht van alle bijeenkomsten waaruit de cursus Growth Hacking & Architecture is opgebouwd. Bij elke bijeenkomst vind je een korte beschrijving van de lesstof die zal worden behandeld.

Lesprogramma

1. Kick Off in een Escape Room – Define your learning goals Een bijzondere opleiding vergt een bijzondere introductie. Alle team skills worden direct op scherp gezet in een Escape room.
Na ontsnapping uit de Escape roomkrijg je een introductie op het Growth Program. Hier gaan we in op de basisprincipes van Growth Hacking en hoe je dit lean kunt toepassen. We laten verschillende cases zien in elke fase van de AARRR funnel en geven je de do’s en don’ts van Growth Hacking.
Nu de basis van Growth Hacking de revue is gepasseerd, heb je geleerd dat leerdoelen stellen een essentieel onderdeel van het vak is. We dagen je uit om voor jezelf helder te maken wat je persoonlijke leerdoelen zijn.
2. Strategy & Process Tijdens deze sessie nemen we je mee in de fundamenten van Growth Architecture; van strategie tot executie. Het gaat daarbij om een holistische benadering zodat je frustraties en het verspillen van tijd & geld kunt tegengaan. Tot slot behandelen we de case waaraan je de komende tijd gaat werken.
3. Case: Think like an architect De basisstructuur voor je Growth Strategie staat. Nu is het zaak dat je je verdiept in de case study. Benader je case holistisch en werk aan de hand van het Growth Achitecture model om tot een heldere roadmap te komen.
4. Acquisition We gaan de diepte in met de eerste stap in de AARRR funnel. We genereren ideeën aan de hand van de verschillende traction channels. Bepaal je prioriteiten en je OMTM (One Metric That Matters) en werk je ideeën uit tot concrete experimenten.
5. Case: Design your experiment Met behulp van de tool Projects.Growthhackers.com structureer je jouw gegenereerde ideeën uit de workshop. Vervolgens werk je een selectie hiervan uit tot uitvoerbare experimenten. Dit is tevens het moment waarop je verschillende benchmarks gaat onderzoeken en laat je jouw ware Growth mindset zien.
6. Activation Nu je jouw experimenten hebt uitgewerkt, leren we je hoe je klanten en gebruikers activeert om de volgende stap in de klant-funnel te doorlopen. Tijdens deze workshop werken we met het LIFT model. Daarbij leer je de beïnvloedingsprincipes van Cialdini in te zetten.
7. Case: Build a lead generator Aan de slag! Nu mag je ook laten zien hoe je met Growth Tools om kunt gaan. Denk aan het opzetten van landingspages, inrichten van je klant-funnels en het juist implementeren van je tracking in de verschillende analytic tools. Naast je technische skills worden ook je vaardigheden op het gebied van contentproductie en -distributie uitgedaagd.
8. Retention Bij retentie gaat het om het ontwikkelen van een relatie met je klant. Middels het Hooked model laten we je zien hoe je nog slimmer je doelgroep(en) kunt verleiden. Tevens ga je aan de slag met het opzetten van een marketing automation flow.
9. Case: Optimize your insights Deze uitdaging is erop gericht je te leren hoe je jouw ingestelde funnels goed uitleest en daar de juiste conclusies aan verbindt. Door maximaal te leren van je verkregen data (en dus inzichten!) perfectioneer je jouw customer journey.
10. Referrals Hoe maak je van je gebruiker een ambassadeur? Hoe bereik je influencers? En hoe kun je “the crowd” voor je laten spreken? Leer de elementen van een succesvol referral programma in te zetten. Tijdens deze sessie gaan we ook slimme koppelingen maken met verschillende tools.
11. Case: Activatie Distribution Hacks Next level Growth Hacking begint hier. Afhankelijk van waar je staat, en afgestemd op jouw niveau en ambitie, zetten we verschillende hacks inzetten om je Growth process te automatiseren.
12. Revenues Hoe zorg je ervoor dat je klanten zo lang en zo veel mogelijk geld bij je komen uitgeven? Leer data-gedreven keuzes maken; waarom welke prijsstrategie en welk omzetmodel de beste “fit” is voor verschillende business archetypen.
13. Case: Accelerate your Growth Breng verdieping aan in je case. Hierbij gaat het erom dat je de workflows verder verfijnt. Integreer en automatiseer waar mogelijk. Dit is het moment dat je kunt laten zien dat je grow skill- en mindset in sync zijn met elkaar.
14. Processes, Culture & Team (Implementation model) Hoe kun je deze nieuwe processen embedden in je organisatie? Op welke manier geef je de gewenste draai aan de bestaande cultuur en wat zijn de nieuwe teamrollen?
15. The Big Battle! (2 aaneensluitende dagen) In een bijzondere omgeving is het ‘Time to shine’! Na een laatste dag van intensieve voorbereiding ga je op de tweede dag ‘the Big Battle’ met elkaar aan.
Demonstreer, overtuig en inspireer; de opdrachtgevers van de case worden gedwongen om moeilijke keuzes te maken. Er kan maar één team winnen!
De dag wordt geheel in stijl feestelijk afgesloten met de uitreiking van het Growth Hacking & Architecture Certificate.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Professional

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de cursus Growth Hacking & Architecture. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
02-10-2017 Amsterdam SRM Maandag
02-11-2017 Utrecht Meeting Plaza Donderdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Professional

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Professional

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de cursus Growth Hacking & Architecture.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 4.145,00
Verblijfskosten De verblijfskosten zijn kosten voor overnachting(en) en consumpties tijdens het Do It!-weekend in een Bilderberg of Regardz hotel. € 250,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 4.395,00

Wat vonden zij van Growth Hacking & Architecture

Onze kennispartner

SRM verzorgt de cursus Growth Hacking & Architecture in nauwe samenwerking met Bammboo, Growth Marketing Agency, specialisten in Growth Hacking en Marketing Automation.

Bammboo

 

Persoonlijk advies?

Wil je weten of de cursus Growth Hacking & Architecture het best aansluit op jouw leerwensen? Bel dan met programmamanager Stephan Stegeman voor advies op maat.

Contact opnemen met Stephan Stegeman


Je kunt Stephan bereiken via:

Telefoon: 020 512 65 53
E-mail: stephan@srm.nl

 
Sluit

Growth Hacking & Architecture

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.