NIMA B Digital marketing

NIMA B Digital marketing

Hoe ga je als marketingprofessional om met een wereld waarin consumenten vrijwel continue online actief zijn? Een wereld waarin consumenten continue toegang hebben tot bronnen van informatie die hun koopbeslissingen sterk beïnvloeden, terwijl je als producent (vrijwel) geen invloed op deze informatiebronnen hebt. Hoe ga je om met een situatie waar 50% van alle 'non food' producten online verkocht worden? Hoeveel reiswinkels, boekwinkels, autodealers of elektronicazaken zullen overleven? Wat doe je als een nieuw en disruptief business model je markt volledig op zijn kop zet? Digital Marketing draait om de vraag: hoe ga je met al de online ontwikkelingen om? Hoe behoud of versterk je de concurrentiepositie?

De opleiding NIMA B Digital marketing verschaft je de kennis en de vaardigheden om bovengenoemde marketingvraagstukken om te zetten in het juiste online marketing beleid. Dat is precies hetgeen je in dit tijdperk van hyperconcurrentie moet kunnen. Zo bereid je jouw bekwaamheden op het marketingvakgebied uit, functioneert beter in je werk en vergroot tegelijk jouw carrièrekansen. Want één ding staat vast: het belang van online marketing zal de komende jaren alleen maar toenemen.

Voor wie bedoeld?

Je bent betrokken bij het commerciële beleid van een merk, productgroep of business unit op een markt die sterk beïnvloed wordt door bovengenoemde online ontwikkelingen. Of je bent werkzaam bij een toeleverancier van diensten, die de online positie van klanten kan versterken. Je hebt voldoende praktische ervaring op het gebied van marketing, sales en/of aanverwante (commerciële) bedrijfsfuncties.

Je hebt voldoende praktische ervaring op het gebied van marketing en/of sales en/of aanverwante (commerciële) bedrijfsfuncties.

Direct rendement

  • Je professionaliseert je als specialist op het gebied van online marketing strategie
  • Je past state of the art marketingkennis direct toe in de organisatie waar je werkzaam bent
  • Je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers: hun bijdrage inspireert je ertoe buiten je kaders te denken
  • Je stelt met hulp van een SRM-coach een plan op voor een SBU, merk, productgroep of dienst binnen jouw eigen organisatie (of een externe opdrachtgever), waarbij de toepassing van Digital Marketing centraal staat
  • Je krijgt les van praktijkprofessionals met jarenlange ervaring
  • Je hebt dankzij de door SRM ontwikkelde methode de hoogste slaagkans bij het NIMA B examen

Of toch Online Marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Maar ook een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vereist ambachtelijke kennis op tal van deelgebieden, zoals SEO/SEA, Google analytics, usability, social media en mobile bijvoorbeeld. Is je doelstelling om de werking van deze online instrumenten te doorgronden? Gaat het je vooral om de vraag hoe je de online instrumenten in je beroepspraktijk kan inzetten? Dan is onze opleiding Online Marketeer B een beter idee.


Jouw investering in tijd

Je hebt een interessante, maar drukke baan. Daarnaast heb je wellicht een actief sociaal leven dat ook de nodige tijd van je vraagt. Wij zijn ons ervan bewust dat het volgen van een opleiding een behoorlijke investering van jouw schaarse tijd vraagt. Daar hebben we in het programma van de opleiding NIMA B Digital marketing rekening mee gehouden.

In totaal gaat het om veertien lessen, drie coaching sessies en het Do It!-weekend. Qua voorbereidingstijd moet je gedurende de opleiding NIMA B Digital marketing aan gemiddeld vijf uur per week denken.

Jouw collega-deelnemers

Jouw collega-deelnemers beschikken net als jij over meerdere jaren praktijkervaring. Je zult tijdens de opleiding NIMA B Digital marketing zien hoe anderen omgaan met problemen en hoe ze daarbij andere accenten leggen. Daarom werk je in teamverband aan de praktijkopdrachten en biedt SRM je de nodige ruimte om te netwerken. Het uitwisselen van kennis en ervaring met jouw collega-deelnemers is een interessant aspect van de opleiding NIMA B Digital marketing.

Jouw collega-deelnemers hebben net als jij een commerciële functie, maar ze opereren meestal in heel andere markten. Dat geeft de opleiding NIMA B Digital marketing een belangrijk extra. Want door te zien hoe anderen omgaan met vergelijkbare uitdagingen en leer je te denken buiten jouw eigen kaders. Dat prikkelt jouw creativiteit. Vaak leer je van jouw collega-deelnemers minstens zoveel als van SRM. Het is niet alleen hard werken op SRM-bijeenkomsten, het is ook inspirerend. Na een paar bijeenkomsten wordt het vaak ook nog heel gezellig.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Tijdens de opleiding NIMA B Digital marketing leer je een marketingplan op strategisch niveau te ontwikkelen en op operationeel niveau uit te werken. Daarbij staat de praktijk van het werken in veranderende markten centraal. Je leert afwegingen te maken op strategisch en op tactisch niveau. De opleiding NIMA B Digital marketing wordt gegeven volgens het Know It!- en Do It!-concept. Een concept dat SRM speciaal ontwikkelde om theorie en praktijk op de ideale manier bij elkaar te brengen. Want kunde zonder kennis is weinig waard, en kennis zonder kunde evenmin. Bekijk hieronder hoe de verschillende Know It!- en Do It!-modules over de opleiding NIMA B Digital marketing zijn verdeeld.

Samengevat bestaat onze opleiding uit vier onderdelen:

  • 1. Voorbereiding op het NIMA B1 Marketing Manager examen
    Er zijn negen lessen en drie case trainingen ter voorbereiding op het NIMA B1-examen. Het B1-examen toetst je kennis en (vooral) je toepassingsvaardigheid op het gebied van Strategische Marketingplanning.

  • 2. Specialisatie Digital marketing
    Tijdens het Do It!-weekend komen de strategische uitgangspunten van digital marketing aan de orde. Voorafgaand aan en vooral na afloop van het Do It!-weekend komen er vier blokken van ieder twee bijeenkomsten waar we in gaan op de operationele aspecten van Digital Marketing. Het betreft de volgende onderwerpen:
    • Blok 1: hoe laat ik mijn website een belangrijke rol spelen binnen online marketing?
    • Blok 2: hoe verleid ik de juiste bezoekers naar mijn website?
    • Blok 3: hoe inspireer ik bezoekers om de juiste actie te ondernemen op mijn website?
    • Blok 4: hoe behoud ik mijn klanten met online middelen?
  • 3. Do It!-weekend Digital Marketing Strategie
    Een interactief weekend waar de volgende vragen centraal staan:
    • Wat is een Digital Marketing Strategie?
    • Wat zijn de verschillen met een traditionele marketing strategie?
    • Hoe pas je de theorie over Digital Marketing Strategie toe in je beroepspraktijk?
  • 4. NIMA B2 Digital Marketing examen: opstellen en presenteren van een plan binnen het werkterrein van Digital Marketing
    SRM helpt je bij het kiezen van jouw onderwerp (dat bij voorkeur van toepassing is op je dagelijkse werkzaamheden), bij het schrijven van je plan en bij het voorbereiden van jouw presentatie en de verdediging daarvan. SRM biedt intensieve coaching.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de opleiding NIMA B Digital marketing. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
19-09-2017 Amsterdam SRM Dinsdag
05-10-2017 Utrecht Meeting Plaza Donderdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je de verplichte en aanbevolen literatuur voor de opleiding NIMA B Digital marketing. Je kunt de boeken los bestellen bij managementboek.nl via de linkjes in onderstaand overzicht.

Verplichte literatuur

Strategische en operationele marketingplanning - Kernstof B

Auteur: Rustenburg

Dit boek sluit naadloos aan op de meest recente NIMA-exameneisen. Het boek koppelt onderwerpen uit het actuele marketingmanagement aan elkaar vanuit de optiek van de marketingmanager en productmanager. De vele praktische voorbeelden en cases, helpen de verbanden tussen de verschillende theoretische begrippen te verduidelijken.

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de opleiding NIMA B Digital marketing. De integrale opleidingsprijs bestaat uit opleidingskosten en verblijfskosten. De examenkosten zijn externe kosten die je zelf maakt bij het NIMA en de verplichte literatuur kun je zelf bestellen bij Managementboek.nl.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 3.700,00
Verblijfskosten De verblijfskosten zijn kosten voor overnachting(en) en consumpties tijdens het Do It!-weekend in een Bilderberg of Regardz hotel. € 250,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.
Let op: Onder de integrale prijs vallen niet de literatuurkosten en de kosten voor het NIMA-examen.
€ 3.950,00

Overige kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Schriftelijk examen
(NIMA examen)
De examenkosten van het schriftelijk examen zijn externe kosten. Deze kosten zijn dan ook niet opgenomen in onze integrale opleidingsprijs. € 425,00
Mondeling examen
(NIMA examen)
De examenkosten van het mondeling examen zijn externe kosten die je zelf maakt bij het NIMA. Deze kosten zijn dan ook niet opgenomen in onze integrale opleidingsprijs. € 499,00
Verplichte literatuur De totaalprijs voor verplichte literatuur geeft een indicatie van de geschatte literatuurkosten. Je dient de literatuur zelf te bestellen. Instructies voor het bestellen van literatuur vind je onder het tabblad ‘Literatuur’. € 60,00

Wat vonden zij van NIMA B Digital marketing

Welke NIMA B Opleiding past bij mij?

NIMA B is verkrijgbaar in drie 'smaken':
NIMA B Consumenten marketing, NIMA B Business marketing en NIMA B Digital marketing. Betwijfel je welke NIMA B opleiding jou de meeste toegevoegde waarde zal bieden? We leggen je graag de overeenkomsten en verschillen uit: Welke NIMA B opleiding past bij mij?


Meer informatie
 
 

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van Marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

NIMA B Digital marketing

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.