Online marketeer B

Een intensieve online marketing opleiding van 18 maanden waarin je leert hoe je de belangrijkste online marketing middelen zo efficiënt mogelijk inzet. Online marketeer B is de zwaarste, intensiefste en daardoor de meest leerzame online marketing opleiding van Nederland.

Gedurende de opleiding werk je naast de bijeenkomsten aan diepgaande online marketing analyses. Aan de hand van deze analyses ontstaan concrete actielijsten waar je direct zelf mee aan de slag gaat of iemand mee aan het werk kunt zetten. In deze 18 maanden transformeer je van marketeer naar online marketeer.


Wat leer je tijdens de opleiding Online marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Het is echter ook al een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van vakgebieden. Kennis van HTML en CSS, user experience, zoekmachine optimalisatie (SEO), Adwords (SEA), online advertising, Google Analytics en conversie optimalisatie.

Je leert tijdens Online marketeer B 'online doelstellingen' SMART formuleren, de website verleidelijk maken voor je doelgroep om vervolgens verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mail marketing en verscheidene vormen van online advertising. Vervolgens leer je het verkeer te laten doen wat jij wil dat het doet: jouw doelstellingen behalen.

Na het behalen van je diploma kun je zelf aan de slag als online marketeer, ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.


Wanneer is Online marketeer B iets voor jou?

De opleiding Online marketeer B is net zo relevant voor mensen die al jarenlang ervaring hebben als voor mensen die aan het begin van hun carrière staan. Als je het vak echt wilt leren en je jezelf in een van onderstaande drie beschrijvingen herkent, dan is Online marketeer B de opleiding voor jou. Twijfel je? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Je ziet dat online ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen en je wilt graag inspringen op deze ontwikkelingen. Een functie als online marketeer lijkt je wel wat. Je hebt affiniteit met marketing en/of communicatie, maar van online instrumenten als Google Adwords, SEO, usability, conversie optimalisatie of (Google) analytics weet je weinig tot niets.
  • Je hebt behoorlijk wat ervaring met marketing en/of communicatie. Alleen je specifieke kennis van online marketing en (vooral) de werking van al die fraaie online marketinginstrumenten schiet tekort, terwijl je werkgever daar juist om vraagt.
  • Je bent een ervaren marketing- of communicatiemanager. Door een gebrek aan kennis van online marketing wordt het aansturen van je online marketeers met de dag lastiger. Het op niveau sparren met je bureaus is een iets te grote uitdaging en je weet onder aan de streep niet of je bureau en/of medewerkers goed werk leveren, kijkend naar op tijd, geld en kwaliteit gebaseerde KPI's.

Direct toepasbaar in jouw praktijk

Online marketing leer je niet uit een boekje. Je leert het in de praktijk. De reden dat de opleiding Online marketeer B zo praktisch is ingericht. Gedurende de opleiding pas je alles wat je leert direct toe in jouw eigen praktijk. Op deze manier leer je het snelste en pluk je direct de vruchten van je inspanningen. Echter, om dit mogelijk te maken heb je natuurlijk wel een 'opdrachtgever' met praktijksituatie nodig.

Deze 'opdrachtgever' kan je werkgever, een klant, een hotel van een goede vriendin, een goed doel of een eigen bedrijf zijn. Twijfel je of jouw opdrachtgever geschikt is? Of heb je (nog) geen eigen opdrachtgever? Neem dan contact op met Stephan Stegeman via stephan@srm.nl of 020 512 65 53. Samen komen jullie dan tot een oplossing zodat je gewoon kunt starten met Online marketeer B. 


Docenten en trainers

Omdat online marketing enorm breed is werkt SRM met specialisten die dagelijks te maken hebben met de problematiek, uitdagingen en kansen die dit aldoor ontwikkelende domein met zich meebrengt.

Daarom is er niet één docent die de gehele opleiding verzorgt, maar zetten we voor elk afzonderlijk vakgebied een inspirerende en ervaren professional in die jou meeneemt in het reilen en zeilen van zijn of haar dagelijkse praktijk met maar één doel voor ogen: jou de handvatten te geven om in hun voetsporen te treden. Uiteraard beschikken ze ook over de didactische kwaliteiten die nodig zijn om hun kennis begrijpelijk over te brengen.


Past Online marketing manager B misschien beter?

Geen behoefte aan alles zelf in de vingers krijgen of gewoonweg geen tijd voor een intensieve opleiding? Overweeg dan Online marketing manager B. Een cursus die de diepgang vooral opzoekt tijdens de bijeenkomsten, maar jou niet belast met huiswerk of examens.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Als online marketeer heb je veel specifieke kennis van verschillende online marketinginstrumenten nodig, zoals SEO/SEA, Google analytics, usability, social media en mobile. In het programma van de opleiding worden deze instrumenten afzonderlijk behandeld. In onderstaand overzicht vind je de indeling van dit lesprogramma: 

Lesprogramma

1. Kick-off Tijdens de eerste bijeenkomst zoomen we dieper in op de structuur van de opleiding, wordt de samenhang tussen de verschillende bijeenkomsten uitgediept en krijg je te horen wat je van de opleiding kunt verwachten. De opleiding is ontzettend omvangrijk; een duidelijke leidraad en instructie is daarom geen overbodig luxe.
2. Trends & Ontwikkelingen Exponentieel. Dat is de term die Peter Diamandis van de Singularity University gebruikt om de snelheid van de ontwikkelingen aan te geven. Dus in een wereld waarin veranderingen sneller dan ooit plaatsvinden, is het eigenlijk vreemd dat wij het merendeel van onze tijd besteden aan korte-termijnsuccessen en het realiseren van doelstellingen zoals we die nu hebben vastgesteld. En dat terwijl een van de kerntaken van de online marketeer het signaleren van trends en ontwikkelingen is.

Tijdens de eerste bijeenkomst staan we even stil bij morgen. We schetsen een kader van een mogelijke toekomst en de rol van marketing(communicatie) in die toekomst. Een dag lang inspiratie, visies, trends en ontwikkelingen die dienen als basis voor de vervolglessen en je een nog beter beeld geven van de noodzaak van deze kennis.
3. Interne en externe analyse Online marketeer B is de meest praktische online marketing opleiding van Nederland. Dit betekent niet dat we al het andere achterwege kunnen laten. Online is tegenwoordig verweven met offline. Daarom is het belangrijk dat je als online marketeer een goed beeld hebt van de organisatie waarvoor je werkzaam bent.

Tijdens de bijeenkomst “Interne en externe analyse” nemen we je mee terug naar traditionele marketing analyses. Je leert kritisch kijken naar de interne organisatie: de medewerkers, de klanten en het product. Je ontdekt ook hoe je de markt analyseert, hoe het zit met het analyseren van de concurrentie en het bepalen van de doelgroep. Uiteraard verliezen we externe factoren als de overheid niet uit het oog.
4. Online marketing strategie Zodra je een goed beeld hebt van de interne en externe situatie kun je de online marketing strategie van je opdracht- of werkgever beoordelen. Je leert over verschillende online marketing strategieën, hoe je deze strategieën bepaalt en welke impact ze hebben op de organisatie. Uiteraard worden alle online marketing middelen tijdens deze les in het juiste perspectief geplaatst.
5. Google Analytics - Instellen Google Analytics is wereldwijd de meest gebruikte webanalyse tool. Niet gek, want de tool is gratis, handig in gebruik en wordt constant doorontwikkeld. Tijdens deze eerste Google Analytics bijeenkomst leer je de belangrijkste functies van Google Analytics kennen.
6. Google Analytics - Interface en rapportages Nu je de basis van Google Analytics onder de knie hebt, gaan we een stukje dieper de tool in. We behandelen o.a. rapporten, dashboards, segmenten, filters, doelen en legio andere mogelijkheden die de tool rijk is.
7. UX - UX als sleutel tot succes? Heb je er wel eens bij stilgestaan waarom je bepaalde websites fijn vindt werken? Wellicht heeft dit te maken met hoe de website eruit ziet, welke kleuren zijn gebruikt of hoe je de toon van de teksten ervaart. Maar misschien draagt het feit dat je snel en effectief je doel kunt bereiken wel het meest bij aan waarom je de website als prettig ervaart. Of is het gewoonweg een gevolg van hoeveel plezier je hebt tijdens het rondklikken.

De waarheid is dat al deze factoren bijdragen aan een gebruikerservaring. En bij die sites die je zo fijn vindt werken is dat waarschijnlijk geen toeval. Daar heeft iemand over nagedacht. Een user experience designer. Deze UX designers hebben zich ten doel gesteld om een zo prettig mogelijke gebruikerservaring te creëren voor de bezoekers van de websites die ze onder handen nemen.

Tijdens deze eerste UX bijeenkomst leer je de beginselen van user experience kennen, weet je wat toptaken zijn en kun je de UX van je eigen site op snelle wijze beoordelen.
8. UX - Inzichten verkrijgen Tijdens de tweede bijeenkomst over user experience kruip je in het hoofd van je klant. Je onderzoekt je doelgroep en ontdekt welke klantreis ze maken. Persona’s, value proposition canvases en customer journeys passeren de revue.
9. UX - Kruip in het hoofd van je gebruiker Gezien de omvang van de onderwerpen die tijdens de voorgaande UX bijeenkomsten zijn besproken, gaan we tijdens deze derde UX bijeenkomst dieper in op: persona's, value proposition canvases en customer journeys.
10. UX - Blijvend UX in jouw organisatie Tijdens de laatste user experience bijeenkomst leer je al je bevindingen doorvertalen naar verbeterpunten, hoe je continu bezig kunt zijn met het verbeteren van de gebruikerservaring en welke rol UX verder kan hebben in jouw organisatie.
11. HTML en CSS Als online marketeer mag basiskennis van HTML en CSS niet ontbreken. Het gehele web is namelijk opgemaakt met deze HyperText Markup Language gecombineerd met Cascading Style Sheets. En dat is niet alles: ook de nieuwsbrieven die we versturen worden opgemaakt met HTML en CSS. Belangrijk dus dat je de basis onder de knie hebt. Tijdens deze bijeenkomst passeren de belangrijkste zaken de revue en maak je hoogstpersoonlijk een eigen HTML-pagina aan.
12. Google Tag Manager De basisinrichting van Google Analytics kent beperkingen. Vroeger betekende dit dat je als online marketeer vaak aangewezen was op je IT-team. Elke keer als je iets wilde meten dat niet standaard door Google Analytics gemeten werd, moest jouw IT-team een stukje code toevoegen aan je website. Met alle vertraging en frustratie van dien.

Met Google Tag Manager (GTM) is dit verleden tijd! Met GTM kun je als online marketeer zelf ‘tags’ toevoegen waarmee je gedrag van jouw bezoeker meet zonder je IT-team lastig te vallen. Denk hierbij aan het implementeren van A/B-test tools, het doormeten van Facebook advertenties of andere advertising campagnes of het opnemen van de muisbewegingen van je bezoeker.
13. Google Analytics - Functionaliteiten Als er één ding is dat we hebben geleerd tijdens voorgaande Online marketeer B opleidingen is het dat je nooit genoeg Google Analytics lessen kunt krijgen. Tijdens deze ‘Google Analytics – Functionaliteiten’ bijeenkomst gaan we dieper in op de functionaliteiten die Google Analytics jou biedt om handige inzichten op te doen waar je beslissingen op kunt baseren voor jouw analyse
14. SEO - Basics en copywriting Search Engine Optimization (SEO) is een cruciaal en onmisbaar onderdeel in het takenpakket van een online marketeer. Zoekmachines moeten immers in staat zijn om een website te vinden en te indexeren. Helaas gaat dit indexeren niet vanzelf; we moeten zoekmachines een handje helpen. Dit kunnen we onder andere doen door de website zoekmachine-vriendelijk te bouwen en te onderhouden.

In deze bijeenkomst geeft de docent een introductie op zoekmachine-optimalisatie. Er komt naar voren hoe een zoekmachine werkt en wat deze nodig heeft om jouw website en inhoud op te kunnen nemen in de zoekresultaten.
15. SEO - Copywriting en techniek Tijdens de tweede SEO-bijeenkomst behandelen we het eerste belangrijke werkgebied van SEO, namelijk de content van je website. Na deze bijeenkomst weet je hoe je de beste zoekwoorden voor jouw pagina’s vindt en je deze op de juiste wijze verwerkt. Ook behandelen we een recente wijziging in de zoekmachines waardoor de wereld van content optimalisatie is veranderd.
16. SEO - Techniek en autoriteit Techniek en autoriteit zijn essentieel binnen zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines moeten naast goede en relevante content ook in staat zijn om de techniek van een website te begrijpen. Deze bijeenkomst staat in het teken van de technische optimalisatie van de website. Hoe moet je een website technisch gezien inrichten om aan de richtlijnen van zoekmachines te voldoen om zo beter gewaardeerd te worden?
17. SEO - Autoriteit en wrap-up Als de website technisch goed is opgebouwd met relevante en aantrekkelijke content, is de kans zeer reëel dat een zoekmachine je (tijdelijk) een plekje verschaft in de bovenste regionen van de zoekresultaten. Om hoog te blijven scoren in de zoekmachine is het belangrijk om de autoriteit van je website te vergroten. In deze bijeenkomst leer je ook hoe je hier voor zorgt.
18. Sparsessie Online marketing analyse Een terugblik op de bijeenkomsten die zijn geweest gecombineerd met een vooruitblik naar de bijeenkomsten die nog komen gaan. Vervolgens koppelen we alles aan de online marketing analyse en het plan van aanpak die in de pijplijn staan voor het examen.
19. Google Adwords - De essentie van relevantie Google Adwords: gemakkelijk bezoekers naar je website genereren. Toch? Helemaal waar, maar als je niet uitkijkt krijg je bergen bezoekers die helemaal niet op jouw website willen zijn en betaal je hiervoor veel meer dan je concurrent. Het gevolg? Duurbetaalde bezoekers die je website direct weer verlaten.

Gedurende de bijeenkomsten over Search Engine Advertising leer je hoe je alleen aan de juiste mensen advertenties laat zien, hoe je deze mensen op je advertentie laat klikken en hoe je ze - als ze eenmaal op je website zijn - een door jou gedefinieerd doel laat behalen.

Voordat je zo ver bent moet je echter eerst de basis onder de knie krijgen. De docent geeft een introductie in Adwords, behandelt het gehele SEA overzicht, neemt je mee in de klantreis van je doelgroep, zorgt ervoor dat je de werking van de quality score, Ad rank, zoekwoordtypen en advertenties in de basis begrijpt en leert je campagnes structureren.
20. Google Adwords - Inrichten en optimaliseren Je blikt terug op de eerste bijeenkomst en behandelt aan de hand van die theorie een leerzame case. Je doet daarna een campagne setup opdracht, leert campagnes instellen en ontdekt de mogelijkheden van advertentie extensies en remarketing.
21. Google Adwords - Management en controle Met alle kennis van de vorige twee bijeenkomsten nog vers in het geheugen ga je in groepjes aan de slag met een Google Adwords praktijkcase. Theorie ontmoet hier praktijk.
22. Google Analytics - SEO, SEA en attributie De knoppen binnen Google Analytics weet je allemaal nog wel te vinden. Hoe je uit al die data relevante inzichten haalt waarmee je jouw SEO en SEA inspanningen kunt verbeteren, is waarschijnlijk wat lastiger. Tijdens deze bijeenkomst leer je hoe je nog meer bruikbare informatie uit Google Analytics kunt halen voor een hoger rendement op je zoekmachinemarketing inspanningen.
23. E-mailmarketing 1 E-mailmarketing is een fundamenteel bouwblok van (online) marketing. Het helpt je om prospects te cultiveren tot ze klant worden en die klanten vervolgens voor langere tijd aan je organisatie te binden. Tijdens deze bijeenkomst gaan we van groot naar klein. Vanuit de marketingstrategie naar de e-mailmarketingstrategie.

Praktisch leer je welke zaken het verschil maken tussen een lage en een hoge klikratio en hoe je ervoor zorgt dat je e-mails niet op openratio, maar juist op conversies kunt gaan optimaliseren. Met deze kennis ben je in staat om een kritische analyse te kunnen maken van je huidige e-mailmarketing inspanningen.
24. E-mailmarketing 2 Waar de eerste E-mailmarketing bijeenkomst vooral ging over strategie, zal deze bijeenkomst juist dieper de praktijk induiken. Je leert welke zaken het verschil maken tussen een lage en een hoge klikratio en hoe je ervoor zorgt dat je e-mails niet op openratio, maar juist op conversies kunt gaan optimaliseren.
25. Social media strategie en tactiek Tijdens de twee social media bijeenkomsten gaan we er vanuit dat geijkte social media als Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram, Pinterest en Snapchat je niet onbekend zijn. Je kent hun werking en weet in grote lijnen welk middel waarvoor handig kan zijn.

Hier pakken we de draad op. We gaan in op hoe je efficiënt en effectief een social media strategie opzet die bijdraagt aan het behalen van je doelstelling.
26. Social media in de praktijk De tijd dat je met de inzet van social media het verschil kon maken zonder daar een groot deel van je online marketing budget voor te moeten alloceren ligt alweer lang achter ons. Het kanaal social is langzaam aan het transformeren van een engagementkanaal naar een serieuze omzetgenerator. De vraag is alleen, hoe ga je om met deze commerciële kant van social zonder meteen te commercieel over te komen?
27. Social media tips, tricks en tools Als je eenmaal weet welke social media platformen je wilt inzetten voor het behalen van jouw marketing- en/of communicatiedoelstelling is het tijd om je strategie en tactiek per platform zo efficiënt en effectief mogelijk uit te voeren. Elk platform heeft eigen voor- en nadelen, maar ze hebben onderling ook veel gemeen.

Tijdens deze bijeenkomst leer je het onderste uit de kan halen met vele praktische social media tips, tricks en tools.
28. Online advertising 1 Online advertising wordt ook wel ‘bannering’ genoemd. In ‘het wereldje’ wordt er vaak aan gerefereerd met termen als: display, rtb of programmatic. Het is eigenlijk net zoals we vroeger deden met advertenties in kranten, tijdschriften of bushokjes. Het verschil zit hem voornamelijk in het feit dat deze advertenties op websites worden geplaatst waardoor we de mogelijkheid hebben om gericht op onze doelgroep te ‘targeten’ en dat we deze advertenties dynamisch en interactief kunnen maken.

Er komt een hoop kijken bij het uitserveren van de juiste banners aan de juiste mensen. Er zijn zelfs zoveel bedrijven bij betrokken dat deze bedrijven samen ook wel het ‘Display advertising ecosysteem’ genoemd wordt. Tijdens deze bijeenkomst raak je bekend met alle terminologie en de mogelijkheden van online advertising.
29. Online advertising 2 Met de terminologie en mogelijkheden van online advertising nog vers in het geheugen pakken we door. Hoe navigeer je door het omvangrijke ecosysteem en waar moet je op letten wanneer je bureaus aanstuurt voor resultaten in lijn met je doelstelling?
30. Affiliate marketing 1 Het idee achter affiliate marketing is simpel: het is een samenwerkingsverband tussen twee partijen waarbij de ene partij de andere promoot op commissiebasis. Bijvoorbeeld: persoon A verkoopt boeken voor 27 euro per stuk. Persoon B promoot deze boeken via zijn eigen website. Telkens als persoon B via zijn website een verkoop realiseert ontvangt hij 10 euro van de 27 euro opbrengsten. De resterende 17 euro zijn voor Persoon A.

Tijdens deze eerste bijeenkomst wordt de wereld van affiliate marketing aan je geopenbaard en krijg je de terminologie onder de knie. Je leert tevens over alle vormen van affliate marketing die je kunnen helpen om jouw doelen te behalen.
31. Affiliate marketing 2 Zoals gezegd is de basis simpel, maar in de realiteit wil je meer dan één persoon die jouw producten/diensten promoot. Je wilt een netwerk aan promotors, en je wilt ze uiteraard niet te veel of te weinig betalen voor hun dienst. Tijdens deze bijeenkomst wordt uitgelegd hoe de lijntjes in de affiliate wereld lopen en hoe je gedegen relaties opbouwt met affiliates.
32. Google Analytics - E-mail, social en advertising De laatste Google Analytics bijeenkomst uit een reeks van vier. Tijdens deze bijeenkomst herhalen we de belangrijkste onderdelen en zoomen we dieper in op het gebruik van utm-tags. Je leert waarom ze handig zijn, hoe je ze het best kunt managen met je afdeling en hoe je ze in de praktijk toepast. Vervolgens leer je de resultaten die deze utm-tags genereren te analyseren.
33. Conversie optimalisatie 1 Na vier Google Analytics lessen ben je goed in staat om curiositeiten en afwijkingen in data te vinden. Een pagina met een hoger bouncepercentage dan vergelijkbare pagina’s, een Adwords advertentie met een lagere CTR dan de andere advertenties of een e-mail campagne met een lagere conversieratio dan vergelijkebare campagnes zijn jou een doorn in het oog. Soms ligt een oplossing erg voor de hand. Wanneer er een error op de desbetreffende pagina is bijvoorbeeld. Of als een pagina niet meer bestaat.

Helaas is de oplossing meestal niet zo gemakkelijk vindbaar. Op basis van je boerenverstand, kennis van je doelgroep en best practises kun je vaak wel een hypothese opstellen welke je vervolgens met A/B- of multivariate tests kunt toetsen. Tijdens deze eerste Conversie optimalisatie bijeenkomst krijg je de basisbeginselen van conversieoptimalisatie in de vingers.
34. Conversie optimalisatie 2 We pakken bij deze tweede conversie optimalisatie bijeenkomst door op de eerste. We frissen de geleerde zaken uit de vorige bijeenkomst op, behandelen de beïnvloedingsprincipes van Cialdini en het optimaliseren van landingspagina’s, bestelprocessen en formulieren. Ook nemen we een kijkje in de interessante wereld van online pursuasion.
35. Examentraining De allerlaatste bijeenkomst van de opleiding Online marketeer B. Op dit punt heb je elk online marketing middel kritisch geanalyseerd en is het tijd om van al je bevindingen een coherente analyse te maken. Tevens wordt verder ingegaan op het bouwen van een goed plan van aanpak. Dit doen we op zo’n manier dat niet alleen je werk- of opdrachtgever er goed mee uit de voeten kan, maar ook je examinatoren jou als gelijke zullen erkennen.

Tijdens deze bijeenkomst zetten we samen de puntjes op de i en kun je vragen stellen zodat je jezelf goed kunt voorbereiden op het examen en je met een gerust hart de examinatoren onder ogen kunt komen.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de opleiding Online marketeer B. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
10-10-2017 Utrecht Seats2meet.com Dinsdag
18-10-2017 Amsterdam SRM Woensdag
16-11-2017 Utrecht Seats2meet.com Donderdag
31-01-2018 Amsterdam SRM Woensdag
06-03-2018 Utrecht Meeting Plaza Dinsdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de opleiding Online marketeer B. De integrale opleidingsprijs bestaat uit opleidingskosten, arrangementskosten, kosten voor de mentorbijeenkomsten en examenkosten. De verplichte literatuur kun je zelf bestellen bij Managementboek.nl.

Moet je de opleiding zelf betalen?

SRM biedt in een beperkt aantal gevallen financiële support aan. Bekijk hier de voorwaarden
van SRM Loopbaan support.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 4.355,00
Schriftelijk examen
(SRM Examen)
Het schriftelijk examen wordt ontwikkeld en afgenomen door SRM. De kwaliteit van de examens van SRM wordt gewaarborgd door een onafhankelijke examencommissie en beroepsverenigingen als Logeion en de TMA. € 320,00
Mondeling examen
(SRM Examen)
Het mondeling examen wordt ontwikkeld en afgenomen door SRM. De kwaliteit van de examens van SRM wordt gewaarborgd door een onafhankelijke examencommissie en beroepsverenigingen als Logeion en de TMA. € 320,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 4.995,00

SRM Loopbaan support

Betaal je de opleiding zelf? Kijk dan eens wat SRM Loopbaan support voor je kan betekenen.


Wat vonden zij van Online marketeer B

Kom je ook naar de voorlichtingsavond?

Tijdens de voorlichtingsavond maak je op interactieve wijze kennis met de opleidingen Online marketeer B en Online marketing manager B. Je ontdekt de verschillen tussen de twee opleidingen en leert of één van de twee opleidingen past bij jouw leerdoelen.

Je ontmoet ook potentiële mede-deelnemers, ontwikkelt een gevoel bij SRM en krijgt alle ruimte om vragen te stellen. We sluiten de avond af met een borrel.

   »  Inschrijven 11 september in Amsterdam


   »  Inschrijven 20 september in Utrecht

 

Persoonlijk advies door Stephan Stegeman

Vraag je je af welke opleiding het best aansluit op jouw behoefte? Of ben je benieuwd tot welk niveau je online marketing bij SRM onder de knie krijgt? Bel dan gerust met programmamanager Stephan Stegeman voor advies.

Contact opnemen met Stephan Stegeman


Je kunt Stephan bereiken via:

Telefoon: 020 512 65 53
E-mail: stephan@srm.nl

 
 
Sluit

Online marketeer B

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.