Online marketing - een introductie

Online marketing - een introductie

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: online marketing leer je niet in een dag. De training 'Online marketing - een introductie' zal dan ook geen online marketeer van je maken. Wel zal je na het volgen van de training meer inzicht hebben in de mogelijkheden van online marketing. Je krijgt inzicht in o.a. Search Engine Optimization (SEO), mobile, Search Engine Advertising (SEA), e-mail marketing, contentstrategie, social media, affiliate marketing, display advertising, (Google) Analytics, usability, conversie optimalisatie en CRM.

Als je online marketing wilt begrijpen is kennis en begrip van de hierboven genoemde middelen onontbeerlijk. Al deze middelen zouden in theorie hun eigen steentje bij kunnen dragen aan jouw online marketing inspanningen. Het is aan jou om te identificeren welke (combinatie) van deze middelen logischerwijs het meest zullen bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen. En dat dan uiteraard tegen een zo hoog mogelijke Return On Investment (ROI).

Om de online marketing middelen te kunnen beoordelen is het zaak dat je weet wat de (on)mogelijkheden van deze middelen zijn. Daarom zetten we tijdens de training 'Online marketing - een introductie' aan de hand van verschillende praktijkcases uiteen hoe je deze middelen effectief kunt inzetten. Denk hierbij aan wat de mogelijkheden van Google Adwords zijn, wanneer affiliate marketing een slimme keus is, hoe je via social media het gesprek aan kunt gaan met je doelgroep en welke rol advertenties hierin kunnen spelen. Maar ook in welke verschillende situaties je e-mail kunt inzetten of wanneer je de techniek van je website op de schop moet gooien om een hogere positie te behalen in de organische zoekresultaten van Google.

Aan het einde van deze kennisintensieve trainingsdag is het je duidelijk welke rol online marketing kan spelen in jouw (marketing)communicatiemix.

Voor wie is de training Online marketing - een introductie bedoeld?

De training 'Online marketing - een introductie' is onder andere bedoeld voor marketing- en/of communicatieprofessionals en -managers die (ruime) ervaring hebben in het (marketing)communicatievak, maar de ontwikkelingen op online marketinggebied enigszins gemist hebben.

Daarnaast is de training een complete introductie in het brede en diepe online marketing landschap voor online marketing geïnteresseerden. Een goed startpunt voor een (beginnende) online marketing carrière en een mooie opstap naar de praktische online marketing opleiding Online marketeer van SRM.

Wat levert de training je concreet op?

  • Je leert denken vanuit de (online) doelgroep.
  • Je leert hoe de verschillende online marketing middelen elkaar (kunnen) versterken.
  • Je leert de (on)mogelijkheden van SEO begrijpen.
  • Je leert de verschillen tussen SEO-techniek, SEO-Content en SEO-populariteit kennen.
  • Je leert waarmee je rekening moet houden bij het opzetten van een consistente Google Adwords campagne van zoekwoord tot conversie.
  • Je leert wat de impact van 'mobile' is op alle andere online marketing middelen.
  • Je leert hoe je meer rendement uit e-mail haalt.
  • Je leert het belang van een goede contentstrategie.
  • Je leert dat social media mensen met elkaar verbindt en daarmee legio mogelijkheden biedt.
  • Je leert in welke situaties affiliate marketing een enorm waardevol conversiemiddel kan zijn.
  • Je leert de basisbeginselen van display advertising kennen.
  • Je leert wat de mogelijkheden van Google Analytics zijn.
  • Je leert de rol van usability en conversieoptimalisatie kennen.
  • Je leert de rol van CRM en data binnen online marketing.

Jouw collega-deelnemers

Net als jij hebben jouw collega-deelnemers behoefte aan een eerste kennismaking met het veelzijdige vakgebied online marketing. Jouw collega-deelnemers beschikken ook over praktijkervaring in het marketing- en/of communicatievak, maar zijn actief in andere markten. Ze werken bij bedrijven als Heineken, Sanoma, de Rabobank en bij not-for-profit organisaties als KWF en de Postcodeloterij. Deze diversiteit geeft onze training 'Online marketing - een introductie' een belangrijke toevoeging. Want door te zien hoe anderen omgaan met vergelijkbare problemen leer je te denken buiten jouw eigen kaders, en dat prikkelt jouw creativiteit.

Trainers

Online marketing is een enorm breed vakgebied, maar vereist tegelijkertijd ook ambachtelijke kennis en kunde op tal van deelgebieden. Daarom werkt SRM met specialisten die dagelijks te maken hebben met de problematiek, uitdagingen en kansen die dit brede vakgebied met zich meebrengt. Stuk voor stuk inspirerende professionals die weten hoe de online marketingwereld er nu uitziet en hoe alle verschillende middelen zich tot elkaar verhouden. Uiteraard beschikken ze ook over de didactische kwaliteiten die nodig zijn om hun kennis begrijpelijk op jou over te brengen.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training Online marketing - een introductie. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
11-10-2017 Amsterdam SRM Woensdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training Online marketing - een introductie.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 695,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 695,00

Wat vonden zij van Online marketing - een introductie

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van de Online marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 

Liever een opleiding online marketing?

Onze training 'Online marketing - een introductie' is een goede eerste stap in het online marketingvak. Ben je echter op zoek naar meer diepgang, dan is onze opleiding Online marketeer een betere keuze. Tijdens de opleiding Online marketeer duik je dieper in op de (on)mogelijkheden van o.a. Search Engine Optimization (SEO), mobile, Search Engine Advertising (SEA), e-mail marketing, contentstrategie, social media, affiliate marketing, display advertising, (Google) Analytics, usability, conversie optimalisatie en CRM. Een complete en praktische online marketingopleiding die je de kennis en inzichten verschaft waarmee je grip krijgt op je online marketing middelen.

Opleiding Online marketeer
Meer informatie
 
 
Sluit

Online marketing - een introductie

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.