Social media in de praktijk

Social media in de praktijk

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Voor wie bedoeld?

Ben je werkzaam in de marketing, marketingcommunicatie of communicatie maar heb je tot op heden de social media boot gemist? Dan zal de tweedaagse training Social media in de praktijk je een flink eind op weg helpen.

Hoe ziet de training Social media in de praktijk eruit?

De training Social media in de praktijk is, zoals de naam als zegt, overwegend praktisch ingericht. Wij geloven dat je social media het best onder de knie kunt krijgen door er in de praktijk mee aan de slag te gaan. De werking, de cultuur en de gebruiken die in het social media landschap heersen haal je niet uit een boekje, die moet je zelf ervaren.

Bijeenkomst 1

Tijdens bijeenkomst 1 bespreken we het bestaansrecht van social media. Vervolgens worden aan de hand van best practices de geijkte social media als Facebook, Twitter en LinkedIn stap voor stap doorgenomen. Ook is er ruimte om in te gaan op andere opmerkelijke social media als Pinterest, Instagram en Youtube. Daarna is het tijd voor een fijne lunch.

Zoals gezegd volstaat kennis zonder kunde voor iets praktisch als social media niet. Daarom gaan de handen ook uit de mouwen. We denken na over wat social media voor jou kan betekenen en starten met het aanmaken van accounts op de meest relevante social media. In samenspraak met jouw collega-deelnemers kiezen we één van deze media uit waar we dieper op ingaan totdat je de werking ervan perfect doorgrondt.

Aan het eind van de bijeenkomst krijg je een opdracht mee naar huis. De uitwerking van deze opdracht dient als input voor de tweede bijeenkomst en dien je dus voor aanvang van bijeenkomst 2 te hebben afgerond.

Bijeenkomst 2

De tweede bijeenkomst staat geheel in het teken van de praktijk. Met de uitwerking van de opdracht en het opgebouwde referentiekader als uitgangssituatie starten we direct met het inrichten van de belangrijkste social media accounts. De focus zal bovenal liggen op het zakelijk gebruik van deze social media. De volgende zaken komen aan bod:

  • Twitterprofiel
  • Twitter search
  • Facebook company pages
  • Facebook groups
  • Google+ profiel
  • Google+ company pages
  • LinkedInprofiel
  • LinkedIn company pages

Zodra alle social media zijn ingericht is het tijd voor het onderdeel monitoren. Het monitoren van social media is een erg belangrijk onderdeel van de training. Er worden verscheidene tools aangereikt waarmee je in staat gesteld wordt om te zien waar jouw doelgroep zich bevindt en wat ze over je zeggen. Tenslotte voegen we de door jou aangemaakte social media toe aan een monitoringspakket. Aan het eind van de laatste bijeenkomst vertrek je met een specifiek op jouw organisatie ingericht social media monitoringsdashboard.

Highlights uit de training Social media in de praktijk

Je:

  • leert welke soorten en vormen van social media er zijn en hoe deze zich tot elkaar verhouden
  • maakt jezelf vertrouwd met de terminologie binnen de kaders van social media
  • leert aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe social media tegenwoordig wordt ingezet voor marketing-, marketingcommunicatie- of communicatiedoeleinden
  • leert hoe je conversaties op social media gemakkelijk kunt monitoren
  • brengt het geleerde tijdens de training direct in de praktijk
  • maakt tijdens de training accounts aan op de belangrijkste social media
  • leert de belangrijkste social media onder de knie krijgen
  • gaat naar huis met een specifiek op jouw organisatie ingericht social media monitoringsdashboard

Vervolgtraject

Na het volgen van de training Social media in de praktijk ben je helemaal up-to-date met de terminologie en de diverse middelen van het social media landschap. Wil je vervolgens social media succesvol leren integreren in je marketing-, marketingcommunicatie-, of communicatiestrategie? Kies dan voor één van de social media opleidingen op professional of advanced niveau, zoals de Masterclass Marketingcommunicatie & Social Media of de training Online PR & Social Media.

Heb je de social media praktijk al redelijk onder de knie, maar heb je wel behoefte aan een inspiratiesessie die het gehele social media landschap onder de loep neemt en koppelt aan jouw marketing- en/of communicatiepraktijk? 

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training Social Media in de praktijk. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
09-09-2015 Amsterdam SRM Woensdag
19-11-2015 Utrecht Meeting Plaza Donderdag
27-01-2016 Amsterdam SRM Woensdag
01-06-2016 Utrecht Meeting Plaza Woensdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training Social Media in de praktijk.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn exclusief btw. € 790,00
Integrale prijsDe integrale prijs is exclusief btw.€ 790,00

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van de Online marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Social media in de praktijk

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.