Workshop Contentcreatie

Workshop Contentcreatie

Content. Het containerbegrip voor bijna alles wat digitaal geconsumeerd wordt. Plaatjes, video's, gifjes, teksten of presentaties. Het is allemaal content. Je vindt deze content o.a. op de verscheidene social media, blogs, Netflix, landingspagina's, zoekresultatenpagina's en in nieuwsbrieven. Praktisch overal dus. Het is hiermee absoluut geen 'luxeproduct'. Het is juist een commodity (bulkgoed).

Gelukkig kun je ook van een commodity iets spannends en relevants maken. Iets dat perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Sterker, met goede content kun je het verschil maken. Als je in de positie zit waarin je wanneer nodig bureaus en creatieven kunt inschakelen voor het maken van de bijzondere content is deze workshop niets voor jou. Wil je juist zelf content leren maken? Dan is de workshop Contentcreatie de ideale eerste stap.

Relevante content maken kan zoals gezegd het verschil maken. Maar hoe maak je zulke content nou eigenlijk zelf? En hoe doe je dat snel en slim? Welke tools zijn daarbij handig en hoe verspreid je deze content? De workshop Contentcreatie biedt je een antwoord op al deze vragen. Tijdens deze workshop stroop je de mouwen op en ga je direct aan de slag met het maken van blogs, vlogs, geanimeerde video's, afbeeldingen, mindmaps, mailings en meer.

Tijdens de workshop Contentcreatie raak je vertrouwd met allerlei (vaak gratis) programma's die je kunt gebruiken om content te maken en verspreiden. Zo heb je na afloop van de workshop al een eigen blog, videokanaal, ingericht mailprogramma, promotievideo en een ingericht dashboard waarmee je alle statistieken in de gaten houdt. Uiteraard weet je ook hoe je zelf handig content kunt produceren. Bereid je daarom voor op een serieuze hoeveelheid huiswerk. Gelukkig leert de ervaring dat de meeste deelnemers dit met veel plezier doen!

Nog geen goed beeld? Beeld je dan dit eens in...

Je werkt als interne community manager bij een grote organisatie. Er wordt geregeld aan je gevraagd of je over een thema even een filmpje maakt of een blogpost verzorgt. Je zoekt voortdurend naar relevant nieuws, bewaart dat op een handige manier, maakt uit dat materiaal snel, makkelijk en goedkoop je eigen content en deelt dit weer binnen je eigen organisatie. Je hebt voor alle tijden van het jaar je content klaar!

Of misschien werk je wel zelfstandig en heb je een webshop waar je de nodige engaging content omheen wilt creëren. Met behulp van simpele tools monitor je belangrijke contentbronnen en weet je precies wat er speelt in jouw markt, maak je handig en slim gebruik van bestaande content of produceer je in een handomdraai je eigen content.

Voor wie bedoeld?

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die graag snel en effectief content wil leren maken. Je weet dat content maken niet moeilijk hoeft te zijn, maar leert graag van een professional welke tools, tips & tricks in de praktijk het beste werken. Je bent werkzaam voor een (grote) organisatie of hebt je eigen onderneming die je met content ondersteunt. Met de middelen die je in deze workshop leert gebruiken, kun je relevante content maken en verspreiden. Je kunt je nieuw verworven contentcreatie skills natuurlijk ook inzetten om proofs of concept te maken waarmee je bureaus en leveranciers efficiënter en effectiever brieft.

Direct rendement

  • Je leert zelf video's en afbeeldingen maken
  • Je ontdekt hoe je gratis en binnen 5 minuten je eigen website via Wordpress lanceert
  • Je weet hoe je jouw creaties het slimst online zet en distribueert
  • Je krijgt meteen de belangrijkste contentbronnen in beeld die je zult blijven volgen
  • Aan het einde van de workshop heb je jouw eigen prototypewebsite ontworpen en ingericht met eigen content

Trainers

De Workshop Contentcreatie wordt verzorgd door Michel Penterman. Hij beheert diverse content rijke online communities zoals Gitaarles.nl, is partner van het YouTube Multi-Channel Network Onlane en heeft zijn eigen populaire YouTube-kanaal. Daarnaast heeft hij grote organisaties zoals ANWB, de politie, Wegener en de Gemeente Amsterdam geholpen met de inzet van leerzame en interactieve online content.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Hier vind je een overzicht van alle bijeenkomsten waaruit de Workshop Contentcreatie is opgebouwd. Bij elke bijeenkomst vind je een korte beschrijving van de lesstof die zal worden behandeld.

Lesprogramma

1. Contentcuratie Gedurende deze eerste bijeenkomst maak je een content-mindmap en leer je content cureren op social media. Op Twitter maak je lijsten met relevant nieuws, op Youtube afspeellijsten met interessante video’s en op Facebook volg je wereldwijd bronnen met top content. Met Netvibes en RSS maak je vervolgens zelf een nieuwsoverzicht en met Storify verzamel je al deze online stories bij elkaar. De eerste stap naar jouw eigen onuitputtelijke bron van herbruikbare nieuwtjes is gezet.
2. Publicatie op je eigen blog Op dag twee van de masterclass maak je een eenvoudige Wordpresswebsite met jouw favoriete design. Daarop embed je bestaande video’s en foto’s van anderen. Je zet Scoop.it in om nieuws van anderen snel opnieuw te gebruiken. Hierbij worden je alle do’s en don’ts van het bloggen geleerd. Jouw eigen prototypewebsite is een feit!
3. Foto's en plaatjes Deze sessie ga je aan de slag met Pinterest om je eigen moodboards te maken. Met Canva leer je eigen afbeeldingen maken en met Quotes Creator creëer je vliegensvlug mooie quotes. Je ontdekt meteen een aantal handige apps op je telefoon.
4. Videocreatie Tijdens deze bijeenkomst leer je zelf korte video’s maken. Heel simpel: met een aantal apps en software op je laptop. Je exporteert je favoriete powerpoint als een video en maakt je eerste geanimeerde video met Powtoon. Je leert hoe je optimaal gebruik maakt van YouTube en Vimeo bij het verspreiden van deze videocontent. En je gaat voor het eerst live videostreamen via Facebook, Youtube, Twitter of Periscope.
5. Presentatie van de nieuws- en contentsites Op de laatste dag van de masterclass zorg je dat je al de gecreëerde content van de weken ervoor op je website hebt geplaatst. Ook maak je een publicatieschema voor een langere tijd en zet je je berichten klaar op het gratis Hootsuite.com. Je distribueert vervolgens al deze content via Facebook, LinkedIn, Twitter en/of Instagram. Tenslotte leer je om je content te verspreiden via een gratis e-mailprogramma zoals MailChimp.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de Workshop Contentcreatie. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
05-10-2017 Amsterdam Aristo Zalen Donderdag
11-10-2017 Utrecht Meeting Plaza Woensdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Take-off

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de Workshop Contentcreatie.

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn btw-vrij. € 2.495,00
Integrale prijsDe integrale prijs is btw-vrij.€ 2.495,00

Wat vonden zij van Workshop Contentcreatie

Persoonlijk advies door Stephan Stegeman

Vraag je je af welke opleiding het best aansluit op jouw behoefte? Of ben je benieuwd tot welk niveau je contentcreatie bij SRM onder de knie krijgt? Bel dan gerust met programmamanager Stephan Stegeman voor advies.

Contact opnemen met Stephan Stegeman


Je kunt Stephan bereiken via:

Telefoon: 020 512 65 53
E-mail: stephan@srm.nl

 
 
Sluit

Workshop Contentcreatie

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.