Workshop Contentcreatie (advanced)

Workshop Contentcreatie (advanced)

In de kenniseconomie waarin wij leven is de focus verschoven van product leadership naar knowledge leadership: je hoeft als organisatie niet meer aantoonbaar het beste product te kunnen maken, maar zichtbaar het beste kennisproduct kunnen leveren. Dit vertaalt zich in een online strategie waarbij je je (potentiële) klanten en stakeholders met de juiste content kunt overtuigen van jouw knowledge leadership. Met de zogeheten content client funnels vind, bind en boei je hen met de juiste converterende content.

Maar hoe maak je die content? En hoe verspreid je die op de juiste manier onder je (potentiële) klanten en stakeholders? In deze workshop ga je direct met dit vraagstuk aan de slag en zul je vooral veel content zelf produceren. Whitepapers, webinars, podcasts en Do It Yourself video's: na deze workshop kun je al die content zelf maken en weet je precies hoe je je klanten bereikt en aan je bindt.

Contentcreatie in de praktijk

Stel, je werkt voor een grote organisatie met diverse eindproducten. Onder je collega's bevinden zich marketeers, productmanagers en kennisexperts. Ieder van hen bedient een eigen kennisgebied. Van die kennis moet renderende content worden gemaakt die deelbaar is binnen de klantgroepen. Jij kunt ze op weg helpen met het schrijven van whitepapers, het geven van webinars, het maken van instructievideo's en het verspreiden van de content onder de juiste doelgroepen.

Of je bent een zelfstandige expert en je wilt je kennis delen om klanten te vinden, boeien en binden. Dan kun je tijdens deze workshop al direct aan de slag met het maken van de juiste content. Vervolgens leer je hoe je deze effectief kunt verspreiden onder je doelgroepen, zodat je potentiële klanten converteren naar betalende klanten!

Voor wie bedoeld?

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die de waarde van zelfstandige contentcreatie weet in te schatten en al enigszins bekend is met de productie ervan, maar de fijne kneepjes van het vak nog moet leren. Met de middelen die je leert kennen tijdens deze workshop ontdek je hoe je via de 'uitgeefgedachte' te werk gaat.

Direct rendement

  • Je krijgt inzicht in de contentbehoefte van je doelgroepen.
  • Je leert meteen welke bestaande content je kunt inzetten om die doelgroepen te bedienen.
  • Maar belangrijker: je leert vooral om op een slimme manier zelf content te maken, zoals video's, whitepapers, webinars en je eigen kenniswebsite.
  • Je leert kennisfunnels maken waarmee je je klanten segmenteert en langdurig bedient.

Docenten en trainers

De workshop Contentcreatie voor gevorderden wordt onder andere verzorgd door Michel Penterman. Als creative director van Burloc (Bureau voor Leerzame Online Communicatie) werkt hij voor diverse, grote internationale organisaties. Daarnaast beheert hij zelf diverse contentrijke online communities zoals Gitaarles.nl, is hij partner van het YouTube Multi-Channel Network Onlane en heeft hij zijn eigen zeer populaire YouTube-kanaal.

Programma

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Hier vind je een overzicht van alle bijeenkomsten waaruit de Workshop Contentcreatie (advanced) is opgebouwd. Bij elke bijeenkomst vind je een korte beschrijving van de lesstof die zal worden behandeld.

Lesprogramma

1. Contentaudit en doelgroepanalyse in de praktijk Gedurende deze eerste bijeenkomst onderzoek je wie je doelgroep is, waar deze zich online bevindt en met welke (bestaande) content je hen kunt bereiken. Dit levert vaak quick win situaties op. Een goed theoretisch uitgangspunt voor de volgende sessies!
2. Whitepaper, Wordpress en verspreiding via social media en e-mail Op dag twee van deze workshop leer je hoe je eenvoudig een whitepaper schrijft en deze achter een zogeheten opt-in formulier op je eigen website beschikbaar stelt. Bij het maken van je eigen website leer je meteen een aantal basale zaken over Wordpress, zoals het kiezen van een thema en het gebruiken van sidebars en headers.
3. Webinar voorbereiden en houden Dit is een heel spannende dag, want… Je gaat live je eigen webinar geven! Tijdens het webinar vertoon je je eigen presentatie en zul je ingaan op vragen en opmerkingen van collega-deelnemers. De presentatie is gelijk voor de bezoekers te downloaden en van de opname van het webinar maak je direct een video voor op je eigen Wordpresswebsite.
4. Van presentatie via screencasts naar video’s maken en delen Tijdens vierde sessie leer je hoe je van een simpele presentatie in Powerpoint of Keynote een ingesproken video maakt. Deze video zet je natuurlijk weer op je eigen website en via diverse sociale media verleid je geïnteresseerden om daar de video te bekijken. En de presentatie? Daar maak je ook weer een te downloaden PDF van.
5. Het COPE principe in de praktijk Create Once, Publish Everywhere. Ondertussen heb je al aan den lijve ondervonden dat je nooit zomaar één soort content produceert. Met het COPE-principe krijg je inzichten die je inspanningen met een enorme factor doen verhogen!
6. Podcasts en DIY video’s Geluidsbestanden zijn vaak simpel te produceren. Maar de impact en de verschillende toepassingsmogelijkheden ervan worden vaak onderschat. Dat geldt ook voor het maken van simpele instructievideo’s (Do It Yourself). Tijdens deze bijeenkomst leer je hoe je van een bestaande video een podcast maakt, met je smartphone een podcast produceert en van een presentatie een flitsende DIY-video maakt.
7. Publicatie van de content op je website en via een e-mailprogramma verspreiden Nu je al die mooie content hebt gemaakt, is het tijd om die op de juiste plek op je eigen Wordpresswebsite te plaatsen. Van daaruit stuur je de content via een e-mailprogramma zoals Mailchimp met een vaste frequentie naar je klanten toe.
8. Coachingsdag met take away: geavanceerde verspreiding van content via social media In de voorgaande weken heb je zoveel geleerd, dat je nu een paar weken de tijd krijgt om alle opgedane kennis toe te passen en de nodige tools in te zetten. Alle individuele ervaringen van de groep zijn van onschatbare waarde en daarom vragen we jullie om die tijdens de coachingsdag met ons te delen. Op deze dag is het ook mogelijk om persoonlijke feedback te krijgen op je plannen en activiteiten. Als take away behandelen we nog een aantal gevorderde technieken waarmee je je content op regelmatige basis kunt verspreiden onder je volgers op social media, zoals Hootsuite, Buffer en IFTTT.

Startdata en locaties

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de Workshop Contentcreatie (advanced). Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de uitgebreide informatie (PDF).

Startdatum Plaats Locatie Groep
20-09-2017 Amsterdam Aristo Zalen Woensdag
12-10-2017 Utrecht Meeting Plaza Donderdag

Literatuur

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

Verplichte literatuur

Aanbevolen literatuur

Prijsopbouw

Vakgebied: Online marketing Niveau: Advanced

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de Workshop Contentcreatie (advanced).

Kosten

OnderdeelOmschrijvingPrijs
Opleidingskosten De opleidingskosten zijn btw-vrij. € 2.495,00
Integrale prijsDe integrale prijs is btw-vrij.€ 2.495,00

Wat vonden zij van Workshop Contentcreatie (advanced)

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en de programmamanager van Marketing opleidingen en trainingen belt je persoonlijk op.

 
 
Sluit

Workshop Contentcreatie (advanced)

Vul onderstaande gegevens in om uitgebreide informatie (in PDF-formaat) te downloaden. De download start direct na het verzenden van de gegevens.

      Download
Sluit

Bedankt voor het downloaden

Je download start over enkele seconden. Twijfel je welke opleiding of training het best bij je past? Neem dan contact op met SRM via 020 - 512 65 00 of info@srm.nl.