Startdata alle opleidingen en trainingen

In onderstaand overzicht vind je de startdata van alle opleidingen, trainingen en masterclasses van SRM, gesorteerd op startdatum. Klik op de opleiding, training of masterclass van jouw keuze voor meer informatie.

Opleiding Startdatum

Marketing in vogelvlucht/NIMA-A Essentials01-09-2017

Marketing in vogelvlucht/NIMA-A Essentials

Met de cursus marketing Marketing in vogelvlucht/NIMA-A Essentials maak je kennis met marketing. Je bent geen marketeer en hebt geen marketingfunctie, maar je wilt meer weten over marketing. In je dagelijks werk word je namelijk steeds meer geconfronteerd met het marketingvak. Tijdens deze marketing cursus maak je in vogelvlucht kennis met marketingbegrippen, de marketingtheorie en het marketing planningsproces.

Naar de training

Online communicatie essentials07-09-2017

Online communicatie essentials

Ben je een communicatieprofessional en wil je de basis van online communicatie onder de knie krijgen? Dan sluit de korte opleiding Online communicatie essentials goed aan bij jouw wens.

Naar de opleiding

Online marketeer A07-09-2017

Online marketeer A

Online marketing is de kunst van het online prikkelen. Hoe interesseer je via online kanalen je doelgroep in jouw bedrijf, merk of product? Makkelijk is het niet, want er is online constant sprake van afleiding en verleiding. Je vecht niet alleen met je eigen concurrenten om aandacht van je doelgroep. Iedereen die online iets verlangt van je doelgroep strijd om een stukje aandacht: vrienden, familie, sociale media, websites. Hoe zorg je ervoor dat jij de verleiding bent waar jouw doelgroep bij stil blijft staan? En hoe haal je jouw doelgroep over om uiteindelijk ook de gewenste actie te ondernemen?

Naar de opleiding

Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten08-09-2017

Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.

Naar de training

Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen11-09-2017

Masterclass Marketingstrategie en de klant van overmorgen

Customer centricity, omnichannel marketing, experience marketing, de platform revolutie, big data marketing, van gut feeling naar consumer science, the internet of things... Ieder jaar komen er weer nieuwe termen voorbij die aangeven dat we te maken hebben met een veranderende wereld. Nu is de toekomst slecht voorspelbaar, maar ondanks deze onvoorspelbaarheid moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het merk of de business unit waar jij (mede) verantwoordelijk voor bent een belangrijke rol in die toekomst gaat spelen. Als marketeer is het jouw taak om te voorkomen dat jouw merk niet in het rijtje V&D, AC wegrestaurants, OAD beland. En aan het eind van dit jaar kunnen we dit rijtje vast weer aanvullen... Niet afwachten is het parool, maar zelf de initiatieven nemen. Dat is de uitdaging waar je als senior marketeer voor staat. Om dit te kunnen doen moet je natuurlijk wel een beeld hebben welke kant het in ons vakgebied uit gaat. Daarom organiseert de SRM een unieke masterclass, die inzicht geeft in de belangrijkste ontwikkelingen en waarbij je ook zelf ruimschoots de tijd krijgt om zelf op zoek te gaan naar de toekomst voor jouw organisatie. Heel bijzonder tijdens deze masterclass is de aanwezigheid van Steven van Belleghem, de bekendste online goeroe in ons vakgebied.

Naar de masterclass

NIMA A Marketing12-09-2017

NIMA A Marketing

Ga jij binnenkort je eerste stappen zetten in het marketingveld? De veelomvattende dynamiek van dit vakgebied is in het begin vaak overweldigend, maar met de juiste opleiding zul je snel de meest effectieve weg vinden. De opleiding NIMA A is hét startpunt om de onmisbare theorie onder de knie te krijgen. NIMA A leert je de basisprincipes van marketing toepassen op operationeel niveau.

Naar de opleiding

Masterclass Branding & Positionering13-09-2017

Masterclass Branding & Positionering

De Masterclass Branding en Positionering geeft je in drie avonden en één praktijkweekend inzicht in de nieuwste opvattingen over het te voeren marketingbeleid en het belang van merkenmanagement daarbij. Deze marketingcommunicatie masterclass verschaft je de kennis, de vaardigheden én het inzicht om strategische merkvraagstukken op te lossen.

Naar de masterclass

NIMA A Marketing13-09-2017

NIMA A Marketing

Ga jij binnenkort je eerste stappen zetten in het marketingveld? De veelomvattende dynamiek van dit vakgebied is in het begin vaak overweldigend, maar met de juiste opleiding zul je snel de meest effectieve weg vinden. De opleiding NIMA A is hét startpunt om de onmisbare theorie onder de knie te krijgen. NIMA A leert je de basisprincipes van marketing toepassen op operationeel niveau.

Naar de opleiding

Growth Hacking14-09-2017

Growth Hacking

De komst van Growth Hacking markeert een nieuw tijdperk in marketing. Met de inzet van handige online tools, slimme technieken en creatieve marketingideeën kunnen zowel kleine als grote organisaties in korte tijd explosief groeien met een beperkt budget.

Growth Hacking is wereldwijd een toonaangevende methode geworden om groei te accelereren. Aan de hand van analyses breng je snelle groeikansen in kaart. Vervolgens zet je gestructureerde experimenten uit waarmee je met minimale middelen maximale groei nastreeft.

Growth Hacking in de praktijk
Stel: je maakt onderdeel uit van een marketingteam van een (middel)grote organisatie. Geregeld draai je met je team campagnes, maar je hebt het gevoel dat je niet het onderste uit de kan haalt. Sterker nog, je mist de benodigde kennis en middelen om de campagnes volledig door te meten en bij te sturen.

Of misschien timmer je als start-up hard aan de weg met je nieuwe product, maar heb je een beperkt budget voor promotie. Je kunt snel groeien doordat je flexibel bent en een mooi online product hebt, maar het is wel zaak dat je iedere uitgave dubbel en dwars terugverdient en snel een flink bereik hebt met een optimale conversie.

In beide gevallen profiteer je in teamverband dan wel als individu optimaal van deze Growth Hacking cursus.

Voor wie bedoeld?
Je hebt een online marketing functie of beheert zelf een website die je exponentieel wilt laten groeien. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe tools en je hebt oog voor een goede analyse. Je wilt je de Growth Hacking skills eigen maken én in staat zijn om deze principes binnen een team toe te passen. En vooral: je wilt je creativiteit inzetten om optimale groeiresultaten te behalen.

Naar de masterclass

Online communicatie14-09-2017

Online communicatie

Tijdens deze opleiding ontwikkel je de inzichten en praktische vaardigheden om jouw werk effectiever uit te voeren en online specialisten beter aan te sturen. We behandelen onder andere online storytelling, content, communitymanagement, zoekmachineoptimalisatie (SEO), online video, Google Analytics, monitoring, webcare en sociale media management.

Naar de opleiding

Masterclass Business Model Canvas15-09-2017

Masterclass Business Model Canvas

De grote uitdaging is om als organisatie zelf een nieuw business model te ontwikkelen. Gelukkig heeft Alex Osterwalder het Business Model Canvas ontwikkeld.

Naar de masterclass

Marketingcommunicatie-B Essentials18-09-2017

Marketingcommunicatie-B Essentials

Met de korte en intensieve training Marketingcommunicatie-B Essentials kun je je de voornaamste begrippen uit de opleiding Marketingcommunicatie-B (Online en Offline) eigen maken. De training Marketingcommunicatie-B Essentials is ook zeer geschikt om jouw weggezakte kennis van de Marketingcommunicatie-B-stof flink op te frissen.

Naar de training

NIMA A Marketing18-09-2017

NIMA A Marketing

Ga jij binnenkort je eerste stappen zetten in het marketingveld? De veelomvattende dynamiek van dit vakgebied is in het begin vaak overweldigend, maar met de juiste opleiding zul je snel de meest effectieve weg vinden. De opleiding NIMA A is hét startpunt om de onmisbare theorie onder de knie te krijgen. NIMA A leert je de basisprincipes van marketing toepassen op operationeel niveau.

Naar de opleiding

Mediaplanning19-09-2017

Mediaplanning

De marketingcommunicatie opleiding mediaplanning verschaft je de kennis, het inzicht en de vaardigheden om het krachtenveld waarbinnen een mediaplan tot stand komt te doorgronden. Je schrijft een gestructureerd mediaplan gebaseerd op een briefing van een participerende organisatie, je bezoekt een zevental exploitanten, je vergroot je kennis van mediaplanningbegrippen, vertaalt concepten en modellen naar jouw eigen praktijk en je ontwikkelt inzicht in het geïntegreerd inzetten van traditionele en nieuwe media. Je professionaliseert je met deze opleiding verder als marketingcommunicatie professional tot mediaspecialist.

Naar de opleiding

NIMA B Business marketing19-09-2017

NIMA B Business marketing

Deze marketing opleiding geeft je een stevige basis op het vakgebied business marketing. Met de opleiding NIMA B2B-B kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B2B-B verschaft je de kennis én de vaardigheden om B2B marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.

Naar de opleiding

NIMA B Consumenten marketing19-09-2017

NIMA B Consumenten marketing

Deze marketing opleiding geeft je een stevige theoretische grond onder je voeten in het vakgebied marketing. Met de marketing opleiding NIMA B Consumenten marketing kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B Consumenten marketing verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.

Naar de opleiding

NIMA B Digital marketing19-09-2017

NIMA B Digital marketing

De opleiding NIMA B Digital marketing verschaft je de kennis en de vaardigheden om online marketing vraagstukken om te zetten in het juiste online marketing beleid.

Naar de opleiding

Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst20-09-2017

Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst

Deze masterclass is voor betrokken en gepassioneerde communicatieprofessionals die zichzelf constant (willen) uitdagen om betekenisvol te zijn voor hun organisaties. We zetten met elkaar een stap in de toekomst en onderzoeken de verschillende technologische ontwikkelingen, groepsdynamica, bewegingen van mensen in organisaties, het internet en via sociale media. We prikkelen je voorstellingsvermogen en laten je vervolgens praktisch nadenken over wat jij kunt betekenen voor jouw organisatie, gelet op wat de toekomst mogelijk gaat brengen.

Naar de masterclass

Social media in de praktijk20-09-2017

Social media in de praktijk

Ben je werkzaam in de marketing, marketingcommunicatie of communicatie maar heb je tot op heden de social media boot gemist? Dan zal de tweedaagse training Social media in de praktijk je een flink eind op weg helpen. De training Social media in de praktijk is, zoals de naam als zegt, overwegend praktisch ingericht. Wij geloven dat je social media het best onder de knie kunt krijgen door er in de praktijk mee aan de slag te gaan. De werking, de cultuur en de gebruiken die in het social media landschap heersen haal je niet uit een boekje, die moet je zelf ervaren.

Naar de training

Workshop Contentcreatie (advanced)20-09-2017

Workshop Contentcreatie (advanced)

In de kenniseconomie waarin wij leven is de focus verschoven van product leadership naar knowledge leadership: je hoeft als organisatie niet meer aantoonbaar het beste product te kunnen maken, maar zichtbaar het beste kennisproduct kunnen leveren. Dit vertaalt zich in een online strategie waarbij je je (potentiële) klanten en stakeholders met de juiste content kunt overtuigen van jouw knowledge leadership. Met de zogeheten content client funnels vind, bind en boei je hen met de juiste converterende content.

Maar hoe maak je die content? En hoe verspreid je die op de juiste manier onder je (potentiële) klanten en stakeholders? In deze workshop ga je direct met dit vraagstuk aan de slag en zul je vooral veel content zelf produceren. Whitepapers, webinars, podcasts en Do It Yourself video's: na deze workshop kun je al die content zelf maken en weet je precies hoe je je klanten bereikt en aan je bindt.

Naar de opleiding

College for Brand Management21-09-2017

College for Brand Management

De opleiding College for Brand Management geeft je kennis, vaardigheden en het inzicht om complexe merk- en marketingcommunicatievraagstukken om te zetten in gedegen en creatieve merk- en marketingcommunicatiestrategieën. Tevens krijg je inzicht in het proces van het bouwen (creëren, ontwikkelen) van merken, zowel op corporate- als op productniveau.

Naar de opleiding

Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties21-09-2017

Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

Deze masterclass is gemaakt voor marketeers en communicatieprofessionals die contentmarketing (willen) toepassen binnen een complexe organisatie. Het ontwikkelen van een effectieve en resultaatgerichte contentstrategie is daarbij onmisbaar. Tijdens de masterclass breng je structuur aan met een contentstrategie die bijdraagt aan de marketing-, sales- en/of brandingdoelstellingen van je organisatie.

Naar de masterclass

NIMA Marketing-B Essentials22-09-2017

NIMA Marketing-B Essentials

Deze marketing opleiding is ervoor bedoeld om je marketingkennis flink op te frissen en is tevens geschikt voor wie op basis van werkervaring direct toegang wenst tot de NIMA Marketing-C opleiding zonder te beschikken over het NIMA Marketing-B diploma.

Naar de training

Corporate & Brand content25-09-2017

Corporate & Brand content

Content is King! Dit ondertussen verouderde statement roept maar één ding: content is een doel. En dat is nu juist wat er bij veel organisaties mis gaat.

Want natuurlijk is content geen King! Content is geen doel an sich. Als je in de gemiddelde organisatie kijkt, is er namelijk altijd meer dan genoeg content aanwezig. Het probleem is echter: hoe zet je content in om je doelstellingen te bereiken?

Corporate & Brand Content in de praktijk
Stel, je bent marketeer bij een grote organisatie en wordt verantwoordelijk gemaakt voor contentmarketing. Maar wat is dat eigenlijk? In deze cursus leer je hoe je content kunt toetsen aan je merkwaarden en hoe je daarmee op de juiste manier de juiste doelgroepen kunt bereiken.

Of je bent communicatiespecialist en bent verantwoordelijk gemaakt voor de content, maar weet niet waar je moet beginnen maar ook niet waar je moet eindigen. In deze cursus leer je belangrijke keuzes maken en direct toe te passen.

Naar de masterclass

Marketingcommunicatie-A25-09-2017

Marketingcommunicatie-A

Marketingcommunicatie-A is een opleiding op tactisch/operationeel niveau. Deze opleiding verschaft je de kennis, het inzicht en de vaardigheden om communicatievraagstukken gestructureerd uit te werken in een marketingcommunicatie plan. Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met communicatie gericht op de afzet van producten en diensten, zowel bij bedrijven als bij communicatiebureaus. Je professionaliseert je met deze opleiding verder binnen het vakgebied marketingcommunicatie.

Naar de opleiding

Masterclass Social media marketing25-09-2017

Masterclass Social media marketing

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.

Naar de masterclass

Adviseren op strategisch niveau26-09-2017

Adviseren op strategisch niveau

De vaardigheidstraining is voor ervaren adviseurs, die zich nog verder kunnen ontwikkelen op het gebied van adviesvaardigheden. Je leert jouw waarden, normen en paradigma’s kennen, je leert hoe je tot visieontwikkeling komt, het managen van adviestrajecten. Deze training geeft een krachtige impuls aan je adviesvaardigheden op strategisch niveau.

Naar de training

Communicatiemedewerker - BNP niveau 2 (A)26-09-2017

Communicatiemedewerker - BNP niveau 2 (A)

Deze communicatie cursus biedt je een inspirerende manier om je te ontwikkelen als assistent communicatiemedewerker. Deze cursus geeft je goed zicht op het werkveld en de belangrijkste communicatiebegrippen. Je leert wat de waarde is van communicatie voor jouw organisatie en je krijgt een duidelijk beeld van de middelen die je kunt inzetten bij gestelde communicatiedoelen. Verder leer je tijdens deze cursus de activiteiten uitvoeren die uit het communicatieplan voortvloeien.

Naar de opleiding

Masterclass Customer Journey26-09-2017

Masterclass Customer Journey

Klantbeleving, Customer Experience, Net Promotor Score, Klantreviews, 9+ .... Organisaties zijn volop in beweging om de klant beter te bedienen, waarbij 'gewoon' doen wat er verwacht wordt (en dus inspelen op de functionele beleving) in veel gevallen al lang niet meer genoeg is om bijvoorbeeld door klanten aanbevolen te worden. Je wilt graag promotors, maar promotors voor je proberen te winnen door functioneel te verbeteren, dat gaat je niet lukken. Hoe pak je dit goed aan?

Naar de masterclass

Masterclass Praktisch gebruik van Big Data26-09-2017

Masterclass Praktisch gebruik van Big Data

We zijn – dankzij de digitale revolutie – zeer goed in staat een berg gegevens over het online en offline gedrag van onze klanten en prospects te verzamelen. Er doet zich zelfs een exponentiële groei voor in de hoeveelheid data die wordt gegenereerd, en in de snelheid en capaciteit waarmee die hoeveelheid ter beschikking komt. Dat klinkt prachtig allemaal, maar er is ook een lastige kant aan dit verhaal. In de praktijk blijkt het bijzonder moeilijk om op een slimme manier gebruik te maken van al deze gegevens. En hoe meer beschikbare data, hoe lastiger het wordt. Amazon bewijst dat het kan. Maar de marketingpraktijk blijkt weerbarstig. Tal van bedrijven falen in hun pogingen slim in te spelen op het koopgedrag van hun klanten. Deze Materclass leert je om big data praktisch in te zetten. Zo kan je de concurrentiepositie van het bedrijf of de organisatie waar je voor werkt versterken. En daarmee versterk je natuurlijk ook je eigen concurrentiepositie op de arbeidsmarkt.

Naar de masterclass

Mediaplanning in vogelvlucht26-09-2017

Mediaplanning in vogelvlucht

Deze marketingcommunicatie training geeft inzicht in de relatie tussen adverteerder, mediabureau en exploitant en geeft criteria om de verschillende mediumtypen te beoordelen. Ook leer je een mediaplan te beoordelen en leer je het mediajargon. Je professionaliseert je met deze opleiding binnen het vakgebied marketingcommunicatie.

Naar de training

Online marketeer A26-09-2017

Online marketeer A

Online marketing is de kunst van het online prikkelen. Hoe interesseer je via online kanalen je doelgroep in jouw bedrijf, merk of product? Makkelijk is het niet, want er is online constant sprake van afleiding en verleiding. Je vecht niet alleen met je eigen concurrenten om aandacht van je doelgroep. Iedereen die online iets verlangt van je doelgroep strijd om een stukje aandacht: vrienden, familie, sociale media, websites. Hoe zorg je ervoor dat jij de verleiding bent waar jouw doelgroep bij stil blijft staan? En hoe haal je jouw doelgroep over om uiteindelijk ook de gewenste actie te ondernemen?

Naar de opleiding

Masterclass Social media marketing27-09-2017

Masterclass Social media marketing

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.

Naar de masterclass

Strategisch adviseren27-09-2017

Strategisch adviseren

Deze vaardigheidstraining is voor communicatieadviseurs, van wie verwacht wordt dat ze meedenken, praten en handelen op managementniveau. Tijdens de training Strategisch communiceren leer je de verschillende krachtenvelden beter inschatten en jouw gespreksvaardigheden verder te ontwikkelen.

Naar de training

Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties28-09-2017

Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

Deze masterclass is gemaakt voor marketeers en communicatieprofessionals die contentmarketing (willen) toepassen binnen een complexe organisatie. Het ontwikkelen van een effectieve en resultaatgerichte contentstrategie is daarbij onmisbaar. Tijdens de masterclass breng je structuur aan met een contentstrategie die bijdraagt aan de marketing-, sales- en/of brandingdoelstellingen van je organisatie.

Naar de masterclass

Online communicatie28-09-2017

Online communicatie

Tijdens deze opleiding ontwikkel je de inzichten en praktische vaardigheden om jouw werk effectiever uit te voeren en online specialisten beter aan te sturen. We behandelen onder andere online storytelling, content, communitymanagement, zoekmachineoptimalisatie (SEO), online video, Google Analytics, monitoring, webcare en sociale media management.

Naar de opleiding

SEO-Copywriting28-09-2017

SEO-Copywriting

Op zoek naar handige trucs om Google te slim af te zijn? Waarmee je binnen een week bovenaan de zoekresultaten staat en je de concurrentie het nakijken geeft? Jammer, maar dan is deze training niets voor jou. De Training SEO-Copywriting is namelijk bedoeld voor professionals die liever met scherp schieten in plaats van hagel. Natuurlijk zijn er wel manieren om zoekresultaten op korte termijn te manipuleren, maar daarmee doe je je online kansen op de lange termijn flink tekort.

Daarom leer je tijdens de Training SEO-Copywriting doorgronden hoe zoekmachines écht werken, welke rol copywriting daarin speelt en hoe jij met die kennis meetbare resultaten kunt behalen die ook in de toekomst rendement blijven opleveren. Niet alleen door organisch zoekverkeer naar jouw website te leiden, maar vooral ook door met behulp van aantrekkelijke teksten voor conversie te zorgen.

Naar de masterclass

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)29-09-2017

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Een Strategisch Marketingplan schrijven29-09-2017

Een Strategisch Marketingplan schrijven

Soms heb je het gevoel dat het door je bedrijf gevoerde marketingbeleid ‘scherper’ zou kunnen. Je ziet bijvoorbeeld dat de concurrentie een aantal zaken slimmer aanpakt. Of dat bepaalde ontwikkelingen sneller gaan dan verwacht (bijvoorbeeld op online gebied), waardoor klanten weglopen. Wil je weten hoe je het marketingbeleid kunt aanscherpen? Maar je hebt geen tijd of behoefte om een van onze uitgebreide NIMA Marketingopleidingen te volgen? Dan is onze compacte training Marketingplanning de juiste keuze.

Naar de training

Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)29-09-2017

Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.

Naar de training

Overheidscommunicatie - BNP niveau 3 (B)29-09-2017

Overheidscommunicatie - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Overheidscommunicatie-B groei je op een inspirerende manier verder als overheidscommunicatie medewerker. Met deze opleiding tot overheidscommunicatie medewerker verstevig je het fundament onder jouw dagelijkse praktijk en geef je een impuls aan jouw professionele groei. Met deze communicatie opleiding krijg je een goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Overheidscommunicatie - BNP niveau 4 (C)29-09-2017

Overheidscommunicatie - BNP niveau 4 (C)

Deze communicatie opleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs die op strategisch niveau willen functioneren en mede richting willen geven aan belangrijke beleids- en veranderingsprocessen. Dit is een communicatie opleiding op strategisch niveau. Je leert communicatie benaderen vanuit een breed organisatieperspectief, je leert complexe communicatie vraagstukken naar dagelijkse praktijk vertalen, je leert adviseren op strategisch niveau en weet advies ook professioneel te presenteren.

Naar de opleiding

Senior Communicatieadviseur - BNP niveau 4 (C)29-09-2017

Senior Communicatieadviseur - BNP niveau 4 (C)

Deze communicatieopleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs die op strategisch niveau willen functioneren en mede richting willen geven aan belangrijke beleids- en veranderingsprocessen. Dit is een communicatieopleiding op strategisch niveau. Je leert communicatie benaderen vanuit een breed organisatieperspectief, je leert complexe communicatie vraagstukken naar dagelijkse praktijk vertalen, je leert adviseren op strategisch niveau en weet advies ook professioneel te presenteren.

Naar de opleiding

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)02-10-2017

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Masterclass Communicatiecoach en communicatietrainer02-10-2017

Masterclass Communicatiecoach en communicatietrainer

Het communicatievak wordt steeds breder. De rol van de communicatieadviseur is volop in beweging. De adviseur nieuwe stijl faciliteert, coacht, traint en speelt een actieve rol in het op gang brengen van de dialoog.

Naar de masterclass

Online communicatie essentials02-10-2017

Online communicatie essentials

Ben je een communicatieprofessional en wil je de basis van online communicatie onder de knie krijgen? Dan sluit de korte opleiding Online communicatie essentials goed aan bij jouw wens.

Naar de opleiding

Online marketeer A02-10-2017

Online marketeer A

Online marketing is de kunst van het online prikkelen. Hoe interesseer je via online kanalen je doelgroep in jouw bedrijf, merk of product? Makkelijk is het niet, want er is online constant sprake van afleiding en verleiding. Je vecht niet alleen met je eigen concurrenten om aandacht van je doelgroep. Iedereen die online iets verlangt van je doelgroep strijd om een stukje aandacht: vrienden, familie, sociale media, websites. Hoe zorg je ervoor dat jij de verleiding bent waar jouw doelgroep bij stil blijft staan? En hoe haal je jouw doelgroep over om uiteindelijk ook de gewenste actie te ondernemen?

Naar de opleiding

Masterclass Social media marketing03-10-2017

Masterclass Social media marketing

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.

Naar de masterclass

Online marketeer A04-10-2017

Online marketeer A

Online marketing is de kunst van het online prikkelen. Hoe interesseer je via online kanalen je doelgroep in jouw bedrijf, merk of product? Makkelijk is het niet, want er is online constant sprake van afleiding en verleiding. Je vecht niet alleen met je eigen concurrenten om aandacht van je doelgroep. Iedereen die online iets verlangt van je doelgroep strijd om een stukje aandacht: vrienden, familie, sociale media, websites. Hoe zorg je ervoor dat jij de verleiding bent waar jouw doelgroep bij stil blijft staan? En hoe haal je jouw doelgroep over om uiteindelijk ook de gewenste actie te ondernemen?

Naar de opleiding

SEO-Copywriting04-10-2017

SEO-Copywriting

Op zoek naar handige trucs om Google te slim af te zijn? Waarmee je binnen een week bovenaan de zoekresultaten staat en je de concurrentie het nakijken geeft? Jammer, maar dan is deze training niets voor jou. De Training SEO-Copywriting is namelijk bedoeld voor professionals die liever met scherp schieten in plaats van hagel. Natuurlijk zijn er wel manieren om zoekresultaten op korte termijn te manipuleren, maar daarmee doe je je online kansen op de lange termijn flink tekort.

Daarom leer je tijdens de Training SEO-Copywriting doorgronden hoe zoekmachines écht werken, welke rol copywriting daarin speelt en hoe jij met die kennis meetbare resultaten kunt behalen die ook in de toekomst rendement blijven opleveren. Niet alleen door organisch zoekverkeer naar jouw website te leiden, maar vooral ook door met behulp van aantrekkelijke teksten voor conversie te zorgen.

Naar de masterclass

NIMA B Business marketing05-10-2017

NIMA B Business marketing

Deze marketing opleiding geeft je een stevige basis op het vakgebied business marketing. Met de opleiding NIMA B2B-B kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B2B-B verschaft je de kennis én de vaardigheden om B2B marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.

Naar de opleiding

NIMA B Consumenten marketing05-10-2017

NIMA B Consumenten marketing

Deze marketing opleiding geeft je een stevige theoretische grond onder je voeten in het vakgebied marketing. Met de marketing opleiding NIMA B Consumenten marketing kun je je voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie als volgende carrièrestap. De SRM-opleiding NIMA B Consumenten marketing verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketing vraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid.

Naar de opleiding

NIMA B Digital marketing05-10-2017

NIMA B Digital marketing

De opleiding NIMA B Digital marketing verschaft je de kennis en de vaardigheden om online marketing vraagstukken om te zetten in het juiste online marketing beleid.

Naar de opleiding

Online marketing manager B05-10-2017

Online marketing manager B

Online marketing is een breed vakgebied dat is opgebouwd uit vele diepgaande deelgebieden. Deelgebieden die stuk voor stuk zelf weer specialismen zijn. Specialismen als Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), online advertising, e-mail marketing, social media en affliate marketing bijvoorbeeld. Allemaal middelen die je kunnen helpen je doelen te behalen. Mits je weet hoe je ze inzet als onderdeel van je totale (online) marketing mix.

De cursus Online marketing manager B kan hier je hiermee helpen. Nadat je de cursus hebt afgerond ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen. Sterker, je mag met recht het woord 'Online' voor je titel marketingmanager zetten.

En omdat we weten dat managers het overwegend al druk genoeg hebben, is de cursus beperkt tot minimale inspanning buiten de bijeenkomsten om. Zo hoef je geen thuiswerkopdrachten te maken of examen te doen. De cursus is echt ontwikkeld voor de drukke marketingmanager die ondanks de volle agenda, het vakgebied online marketing onder de knie wil krijgen.

Het is goed om te realiseren dat Online marketing manager B een intensieve cursus is. Juist omdat we buiten de bijeenkomsten geen tijd van je vragen, moet je alles tijdens de bijeenkomsten leren.

Naar de opleiding

Workshop Contentcreatie05-10-2017

Workshop Contentcreatie

Content. Het containerbegrip voor bijna alles wat digitaal geconsumeerd wordt. Plaatjes, video's, gifjes, teksten of presentaties. Het is allemaal content. Je vindt deze content o.a. op de verscheidene social media, blogs, Netflix, landingspagina's, zoekresultatenpagina's en in nieuwsbrieven. Praktisch overal dus. Het is hiermee absoluut geen 'luxeproduct'. Het is juist een commodity (bulkgoed).

Gelukkig kun je ook van een commodity iets spannends en relevants maken. Iets dat perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Sterker, met goede content kun je het verschil maken. Als je in de positie zit waarin je wanneer nodig bureaus en creatieven kunt inschakelen voor het maken van de bijzondere content is deze workshop niets voor jou. Wil je juist zelf content leren maken? Dan is de workshop Contentcreatie de ideale eerste stap.

Naar de masterclass

Blue Ocean Strategy06-10-2017

Blue Ocean Strategy

Deze marketing masterclass gaat dieper in op de innovatieve Blue Ocean Strategy. Iedere serieuze marketeer zou deze nieuwe marketing theorie eigenlijk moeten beheersen. Daarom organiseert SRM een korte en intensieve marketing Masterclass Blue Ocean Strategy.

Naar de training

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)06-10-2017

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Online PR & Social Media09-10-2017

Online PR & Social Media

De online mogelijkheden voor PR breiden zich uit. Nieuwe middelen vereisen nieuwe kennis. Je bent ongetwijfeld zelf actief om zakelijk en/of privé de verschillende mogelijkheden te ontdekken. Je hebt basiskennis van de bekendste sociale netwerken, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter, maar hoe zet je deze middelen gericht in zodat ze een bijdrage leveren aan de organisatiedoelstellingen? Dat leer je bij de SRM-opleiding Online PR & Social Media.

Naar de training

Online marketeer B10-10-2017

Online marketeer B

Een intensieve online marketing opleiding van 12 maanden waarin je leert hoe je de belangrijkste online marketing middelen zo efficiënt mogelijk inzet. Online marketeer B is de zwaarste, intensiefste en daardoor de meest leerzame online marketing opleiding van Nederland.

Gedurende 12 maanden werk je naast de bijeenkomsten aan een diepgaande online marketing analyse die je bekroond met een gefundeerd plan van aanpak. In deze 12 maanden transformeer je van marketeer naar online marketeer.

Wat leer je tijdens de opleiding Online marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Het is echter ook al een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van vakgebieden. Kennis van HTML en CSS, user experience, zoekmachine optimalisatie (SEO), Adwords (SEA), online advertising, Google Analytics en conversie optimalisatie bijvoorbeeld.

Ambachtelijke kennis en kunde vergaren op tal van vakgebieden vereist een opleiding die zowel breed als diep gaat. Een opleiding die je niet alleen de werking van alle belangrijke middelen leert, maar je ook ondersteunt bij de middelen toepassen en tevens hamert op het ‘waarom’ je een middel wel of niet zou moeten inzetten.

Je leert tijdens Online marketeer B 'online doelstellingen' SMART formuleren, de website verleidelijk maken voor je doelgroep om vervolgens verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mail marketing en verscheidene vormen van online advertising. Vervolgens leer je het verkeer te laten doen wat jij wil dat het doet; jouw doelstellingen behalen.

Na het behalen van je diploma kun je zelf aan de slag als online marketeer, ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Naar de opleiding

Online marketing manager B10-10-2017

Online marketing manager B

Online marketing is een breed vakgebied dat is opgebouwd uit vele diepgaande deelgebieden. Deelgebieden die stuk voor stuk zelf weer specialismen zijn. Specialismen als Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), online advertising, e-mail marketing, social media en affliate marketing bijvoorbeeld. Allemaal middelen die je kunnen helpen je doelen te behalen. Mits je weet hoe je ze inzet als onderdeel van je totale (online) marketing mix.

De cursus Online marketing manager B kan hier je hiermee helpen. Nadat je de cursus hebt afgerond ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen. Sterker, je mag met recht het woord 'Online' voor je titel marketingmanager zetten.

En omdat we weten dat managers het overwegend al druk genoeg hebben, is de cursus beperkt tot minimale inspanning buiten de bijeenkomsten om. Zo hoef je geen thuiswerkopdrachten te maken of examen te doen. De cursus is echt ontwikkeld voor de drukke marketingmanager die ondanks de volle agenda, het vakgebied online marketing onder de knie wil krijgen.

Het is goed om te realiseren dat Online marketing manager B een intensieve cursus is. Juist omdat we buiten de bijeenkomsten geen tijd van je vragen, moet je alles tijdens de bijeenkomsten leren.

Naar de opleiding

Strategisch adviseren10-10-2017

Strategisch adviseren

Deze vaardigheidstraining is voor communicatieadviseurs, van wie verwacht wordt dat ze meedenken, praten en handelen op managementniveau. Tijdens de training Strategisch communiceren leer je de verschillende krachtenvelden beter inschatten en jouw gespreksvaardigheden verder te ontwikkelen.

Naar de training

Issue- en crisismanagement voor communicatieprofessionals11-10-2017

Issue- en crisismanagement voor communicatieprofessionals

Deze tweedaagse communicatie training is voor professionals die op strategisch niveau betrokken zijn bij het monitoren en ontwikkelen van strategieën voor issues, en/of verantwoordelijk voor het managen van crisissen. Je leert issues identificeren en onderkennen, prioriteiten stellen, strategie ontwikkelen en issueplannen/crisisplannen opstellen.

Naar de training

Online marketing - een introductie11-10-2017

Online marketing - een introductie

Online marketing leer je niet in een dag. De training 'Online marketing - een introductie' zal dan ook geen online marketeer van je maken. Wel zal je na het volgen van de training meer inzicht hebben in de mogelijkheden van online marketing. Je krijgt inzicht in o.a. Search Engine Optimization (SEO), mobile, Search Engine Advertising (SEA), e-mail marketing, contentstrategie, social media, affiliate marketing, display advertising, (Google) Analytics, usability, conversie optimalisatie en CRM.

Naar de training

Workshop Contentcreatie11-10-2017

Workshop Contentcreatie

Content. Het containerbegrip voor bijna alles wat digitaal geconsumeerd wordt. Plaatjes, video's, gifjes, teksten of presentaties. Het is allemaal content. Je vindt deze content o.a. op de verscheidene social media, blogs, Netflix, landingspagina's, zoekresultatenpagina's en in nieuwsbrieven. Praktisch overal dus. Het is hiermee absoluut geen 'luxeproduct'. Het is juist een commodity (bulkgoed).

Gelukkig kun je ook van een commodity iets spannends en relevants maken. Iets dat perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Sterker, met goede content kun je het verschil maken. Als je in de positie zit waarin je wanneer nodig bureaus en creatieven kunt inschakelen voor het maken van de bijzondere content is deze workshop niets voor jou. Wil je juist zelf content leren maken? Dan is de workshop Contentcreatie de ideale eerste stap.

Naar de masterclass

Adviesvaardigheden12-10-2017

Adviesvaardigheden

Tijdens de training adviesvaardigheden leer je gesprekstechniek, je krijgt inzicht in communicatiestijlen en je ontwikkelt luistervaardigheden. Tijdens deze tweedaagse training adviesvaardigheden leer je de verschillende fasen van een adviesgesprek, je ontwikkelt vaardigheden om een adviesgesprek voor te bereiden, te sturen en te beïnvloeden. Je leert een sterk en overtuigend advies te geven en krijgt inzicht in het gespreksproces en in jouw eigen mogelijkheden met betrekking tot adviesvaardigheden.

Naar de training

Masterclass Customer Journey12-10-2017

Masterclass Customer Journey

Klantbeleving, Customer Experience, Net Promotor Score, Klantreviews, 9+ .... Organisaties zijn volop in beweging om de klant beter te bedienen, waarbij 'gewoon' doen wat er verwacht wordt (en dus inspelen op de functionele beleving) in veel gevallen al lang niet meer genoeg is om bijvoorbeeld door klanten aanbevolen te worden. Je wilt graag promotors, maar promotors voor je proberen te winnen door functioneel te verbeteren, dat gaat je niet lukken. Hoe pak je dit goed aan?

Naar de masterclass

Masterclass Social media marketing12-10-2017

Masterclass Social media marketing

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.

Naar de masterclass

Online marketing manager C12-10-2017

Online marketing manager C

Je bent een (online) marketing manager of online marketeer en hebt je (online) marketing kanalen redelijk op orde. Het inzetten van o.a. TV, radio, print, out-of-home, SEO, SEA, Affiliate, E-mail marketing, Display en Social media gaat jou samen met je team of bureau prima af. Je bent waarschijnlijk druk bezig met het achterhalen van welke combinatie kanalen je wanneer het beste kunt inzetten om je suspect of prospect een stukje dieper in de funnel te krijgen. Conversie optimalisatie is bij jou altijd top of mind.

Je bent constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Maar hoe meer je aan de knoppen draait, hoe meer je beseft dat verstrijkende tijd, externe factoren en synergie tussen middelen het niet gemakkelijker maken om bevindingen te vergelijken, causale verbanden te leggen of conversie te attribueren. Het achterhalen van je ROI is op z’n minst gezegd uitdagend. Je bureaus beweren van alles, maar wie spreekt de waarheid? Je weet dat de waarheid ergens te vinden is in die bergen data die je met je inspanningen genereert, maar de waarheid laat zich niet gemakkelijk vinden.

De opleiding Online marketing manager C geeft je de handvatten om al je online marketing inspanningen te structureren, deze te vertalen naar een gefundeerde (content)strategie om vervolgens je inspanningen iteratief te verbeteren voor maximaal rendement op je marketing-euro. Uiteraard allemaal in relatie tot je marketingdoelstelling(en).

Naar de opleiding

Workshop Contentcreatie (advanced)12-10-2017

Workshop Contentcreatie (advanced)

In de kenniseconomie waarin wij leven is de focus verschoven van product leadership naar knowledge leadership: je hoeft als organisatie niet meer aantoonbaar het beste product te kunnen maken, maar zichtbaar het beste kennisproduct kunnen leveren. Dit vertaalt zich in een online strategie waarbij je je (potentiële) klanten en stakeholders met de juiste content kunt overtuigen van jouw knowledge leadership. Met de zogeheten content client funnels vind, bind en boei je hen met de juiste converterende content.

Maar hoe maak je die content? En hoe verspreid je die op de juiste manier onder je (potentiële) klanten en stakeholders? In deze workshop ga je direct met dit vraagstuk aan de slag en zul je vooral veel content zelf produceren. Whitepapers, webinars, podcasts en Do It Yourself video's: na deze workshop kun je al die content zelf maken en weet je precies hoe je je klanten bereikt en aan je bindt.

Naar de opleiding

Online marketeer B18-10-2017

Online marketeer B

Een intensieve online marketing opleiding van 12 maanden waarin je leert hoe je de belangrijkste online marketing middelen zo efficiënt mogelijk inzet. Online marketeer B is de zwaarste, intensiefste en daardoor de meest leerzame online marketing opleiding van Nederland.

Gedurende 12 maanden werk je naast de bijeenkomsten aan een diepgaande online marketing analyse die je bekroond met een gefundeerd plan van aanpak. In deze 12 maanden transformeer je van marketeer naar online marketeer.

Wat leer je tijdens de opleiding Online marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Het is echter ook al een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van vakgebieden. Kennis van HTML en CSS, user experience, zoekmachine optimalisatie (SEO), Adwords (SEA), online advertising, Google Analytics en conversie optimalisatie bijvoorbeeld.

Ambachtelijke kennis en kunde vergaren op tal van vakgebieden vereist een opleiding die zowel breed als diep gaat. Een opleiding die je niet alleen de werking van alle belangrijke middelen leert, maar je ook ondersteunt bij de middelen toepassen en tevens hamert op het ‘waarom’ je een middel wel of niet zou moeten inzetten.

Je leert tijdens Online marketeer B 'online doelstellingen' SMART formuleren, de website verleidelijk maken voor je doelgroep om vervolgens verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mail marketing en verscheidene vormen van online advertising. Vervolgens leer je het verkeer te laten doen wat jij wil dat het doet; jouw doelstellingen behalen.

Na het behalen van je diploma kun je zelf aan de slag als online marketeer, ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Naar de opleiding

NIMA C19-10-2017

NIMA C

Deze marketing opleiding is bedoeld voor ervaren marketeers die nauw betrokken zijn bij het bepalen van het commercieel beleid van een merk, businessunit of onderneming. Zoek jij naar slimmere manieren om marketing vraagstukken op te lossen? Doe dan de opleiding NIMA C. Je bereidt je voor op een zware marketingfunctie als volgende stap in jouw carrière op strategisch niveau.

Naar de opleiding

Online marketing manager C24-10-2017

Online marketing manager C

Je bent een (online) marketing manager of online marketeer en hebt je (online) marketing kanalen redelijk op orde. Het inzetten van o.a. TV, radio, print, out-of-home, SEO, SEA, Affiliate, E-mail marketing, Display en Social media gaat jou samen met je team of bureau prima af. Je bent waarschijnlijk druk bezig met het achterhalen van welke combinatie kanalen je wanneer het beste kunt inzetten om je suspect of prospect een stukje dieper in de funnel te krijgen. Conversie optimalisatie is bij jou altijd top of mind.

Je bent constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Maar hoe meer je aan de knoppen draait, hoe meer je beseft dat verstrijkende tijd, externe factoren en synergie tussen middelen het niet gemakkelijker maken om bevindingen te vergelijken, causale verbanden te leggen of conversie te attribueren. Het achterhalen van je ROI is op z’n minst gezegd uitdagend. Je bureaus beweren van alles, maar wie spreekt de waarheid? Je weet dat de waarheid ergens te vinden is in die bergen data die je met je inspanningen genereert, maar de waarheid laat zich niet gemakkelijk vinden.

De opleiding Online marketing manager C geeft je de handvatten om al je online marketing inspanningen te structureren, deze te vertalen naar een gefundeerde (content)strategie om vervolgens je inspanningen iteratief te verbeteren voor maximaal rendement op je marketing-euro. Uiteraard allemaal in relatie tot je marketingdoelstelling(en).

Naar de opleiding

Social media in de praktijk25-10-2017

Social media in de praktijk

Ben je werkzaam in de marketing, marketingcommunicatie of communicatie maar heb je tot op heden de social media boot gemist? Dan zal de tweedaagse training Social media in de praktijk je een flink eind op weg helpen. De training Social media in de praktijk is, zoals de naam als zegt, overwegend praktisch ingericht. Wij geloven dat je social media het best onder de knie kunt krijgen door er in de praktijk mee aan de slag te gaan. De werking, de cultuur en de gebruiken die in het social media landschap heersen haal je niet uit een boekje, die moet je zelf ervaren.

Naar de training

Trade Marketing-B25-10-2017

Trade Marketing-B

Met deze marketing opleiding ontwikkel je gedegen theoretische en praktische kennis op het vakgebied trade marketing. De gecertificeerde SRM-opleiding Trade Marketing-B verschaft je kennis en vaardigheden om distributievraagstukken om te kunnen zetten in passend commercieel beleid.

Naar de opleiding

Masterclass Branding & Positionering26-10-2017

Masterclass Branding & Positionering

De Masterclass Branding en Positionering geeft je in drie avonden en één praktijkweekend inzicht in de nieuwste opvattingen over het te voeren marketingbeleid en het belang van merkenmanagement daarbij. Deze marketingcommunicatie masterclass verschaft je de kennis, de vaardigheden én het inzicht om strategische merkvraagstukken op te lossen.

Naar de masterclass

Adviseren op strategisch niveau30-10-2017

Adviseren op strategisch niveau

De vaardigheidstraining is voor ervaren adviseurs, die zich nog verder kunnen ontwikkelen op het gebied van adviesvaardigheden. Je leert jouw waarden, normen en paradigma’s kennen, je leert hoe je tot visieontwikkeling komt, het managen van adviestrajecten. Deze training geeft een krachtige impuls aan je adviesvaardigheden op strategisch niveau.

Naar de training

NIMA B1 Marketing Manager voor Online marketeers30-10-2017

NIMA B1 Marketing Manager voor Online marketeers

Deze NIMA B opleiding is speciaal ontworpen voor bezitters van het SRM diploma Online marketeer B. Het NIMA heeft dit diploma erkend. Dat is heel mooi, want dat betekent dat jouw SRM diploma alvast het B2 gedeelte van je NIMA B diploma oplevert. Indien je nu ook het NIMA Marketing Manager examen (= NIMA B1 examen) behaalt, dan heb je het nieuwe en unieke diploma NIMA B Online Marketeer op zak!

Met dit diploma toon je aan dat je prima in staat bent de (online en offline) marketingstrategie te bepalen en dat je vervolgens de gekozen online strategie - dankzij onze opleiding Online marketeer B - operationeel kunt uitwerken. Dat zal je carrièrekansen verder vergroten.

Deze NIMA B opleiding is speciaal gericht op het behalen van het NIMA B1 examen, ofwel het NIMA B Marketing Manager examen.

Naar de opleiding

Strategisch adviseren30-10-2017

Strategisch adviseren

Deze vaardigheidstraining is voor communicatieadviseurs, van wie verwacht wordt dat ze meedenken, praten en handelen op managementniveau. Tijdens de training Strategisch communiceren leer je de verschillende krachtenvelden beter inschatten en jouw gespreksvaardigheden verder te ontwikkelen.

Naar de training

Corporate & Brand content31-10-2017

Corporate & Brand content

Content is King! Dit ondertussen verouderde statement roept maar één ding: content is een doel. En dat is nu juist wat er bij veel organisaties mis gaat.

Want natuurlijk is content geen King! Content is geen doel an sich. Als je in de gemiddelde organisatie kijkt, is er namelijk altijd meer dan genoeg content aanwezig. Het probleem is echter: hoe zet je content in om je doelstellingen te bereiken?

Corporate & Brand Content in de praktijk
Stel, je bent marketeer bij een grote organisatie en wordt verantwoordelijk gemaakt voor contentmarketing. Maar wat is dat eigenlijk? In deze cursus leer je hoe je content kunt toetsen aan je merkwaarden en hoe je daarmee op de juiste manier de juiste doelgroepen kunt bereiken.

Of je bent communicatiespecialist en bent verantwoordelijk gemaakt voor de content, maar weet niet waar je moet beginnen maar ook niet waar je moet eindigen. In deze cursus leer je belangrijke keuzes maken en direct toe te passen.

Naar de masterclass

Masterclass Contentstrategie31-10-2017

Masterclass Contentstrategie

Contentmarketing is al een tijd geen bijzonderheid meer. Talloze bedrijven publiceren content om op te vallen in de menigte of om nieuwe doelgroepen en behoeften aan te boren. Daarom stroomt content inmiddels als water uit organisaties, met als resultaat dat het een uitwisselbaar massaproduct is geworden. Dus hoe maak jij in deze zee van content nog het verschil?

Het antwoord is niet ingewikkeld, maar vraagt wel om een scherpe visie: je moet namelijk strategisch aan de slag met content. Dat doe je met innovatieve en unieke contentformules vanuit jouw merk of organisatie. Door een omnichannel middelenaanpak die goed aansluit op de informatiereis van de doelgroep. En via een passende veranderstrategie die zorgt dat de organisatiecultuur meebeweegt.

Tijdens deze masterclass ontwikkel je daarom eerst een visie op content binnen jouw organisatie, analyseer je vervolgens de behoeften en pijn bij de doelgroep, maak je verhaallijnen en contentformules waarmee je een unieke positie claimt, en borg je tenslotte jouw strategie binnen de organisatie door middel van goed stakeholdersmanagement.

Naar de masterclass

Masterclass Online campagnes aansturen31-10-2017

Masterclass Online campagnes aansturen

Online marketingcampagnes draaien 7 dagen per week, 24 uur per dag. De resultaten veranderen continu en er zijn allerlei algoritmes aan het werk die deze campagnes realtime optimaliseren.

Dus hoe zet je een campagne zo op dat je controle houdt over wat er gebeurt en op ieder moment kunt bijsturen? Welk middel zet je in, welke doelgroep, data en creatie? Hoe brief je het creatief bureau? Waar let je op bij het optimaliseren van social en display advertenties, e-mails of real time bidding (RTB) campagnes? Wat zijn dan reële doelstellingen en hoe behaal je het beste resultaat?

Leer dit alles doorgronden tijdens de masterclass Online campagnes aansturen. In deze cursus leer je hoofd- van bijzaken onderscheiden en te sturen op de juiste KPI's.

Naar de masterclass

Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World01-11-2017

Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World

Meer dan ooit in de geschiedenis verandert de retailwereld in en zeer snel tempo. Consumenten shoppen significant anders, fysieke en online verkoop- en aankoopkanalen vloeien steeds meer in elkaar over en retailers & E-tailers zijn naarstig op zoek naar een onderscheidend vermogen. Wat betekent dit voor fabrikanten en leveranciers en hun trade marketing strategie en uitvoering?

Naar de masterclass

Masterclass Online campagnes aansturen02-11-2017

Masterclass Online campagnes aansturen

Online marketingcampagnes draaien 7 dagen per week, 24 uur per dag. De resultaten veranderen continu en er zijn allerlei algoritmes aan het werk die deze campagnes realtime optimaliseren.

Dus hoe zet je een campagne zo op dat je controle houdt over wat er gebeurt en op ieder moment kunt bijsturen? Welk middel zet je in, welke doelgroep, data en creatie? Hoe brief je het creatief bureau? Waar let je op bij het optimaliseren van social en display advertenties, e-mails of real time bidding (RTB) campagnes? Wat zijn dan reële doelstellingen en hoe behaal je het beste resultaat?

Leer dit alles doorgronden tijdens de masterclass Online campagnes aansturen. In deze cursus leer je hoofd- van bijzaken onderscheiden en te sturen op de juiste KPI's.

Naar de masterclass

SEO-Copywriting02-11-2017

SEO-Copywriting

Op zoek naar handige trucs om Google te slim af te zijn? Waarmee je binnen een week bovenaan de zoekresultaten staat en je de concurrentie het nakijken geeft? Jammer, maar dan is deze training niets voor jou. De Training SEO-Copywriting is namelijk bedoeld voor professionals die liever met scherp schieten in plaats van hagel. Natuurlijk zijn er wel manieren om zoekresultaten op korte termijn te manipuleren, maar daarmee doe je je online kansen op de lange termijn flink tekort.

Daarom leer je tijdens de Training SEO-Copywriting doorgronden hoe zoekmachines écht werken, welke rol copywriting daarin speelt en hoe jij met die kennis meetbare resultaten kunt behalen die ook in de toekomst rendement blijven opleveren. Niet alleen door organisch zoekverkeer naar jouw website te leiden, maar vooral ook door met behulp van aantrekkelijke teksten voor conversie te zorgen.

Naar de masterclass

Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten03-11-2017

Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.

Naar de training

Het Strategisch Communicatieplan03-11-2017

Het Strategisch Communicatieplan

Door het volgen van de training Strategische communicatieplanning geef je een krachtige impuls aan je eigen professionele en persoonlijke ontwikkeling. Je leert het communicatieplan naar een hoger niveau te tillen en je krijgt inzicht in de rol van het communicatieplan binnen de marketing- en ondernemingsstrategie. Verder krijg je inzicht in de interactie tussen organisatie en afnemer en in de mogelijkheden en beperkingen van communicatie op gedragsbeïnvloeding.

Naar de training

Masterclass Projectmanagement en communicatie06-11-2017

Masterclass Projectmanagement en communicatie

De masterclass Professionele communicatie voor projecten is ontwikkeld voor communicatiedeskundigen bij de overheid en het bedrijfsleven. Communicatiedeskundigen die de verantwoordelijkheid hebben voor de communicatie in (complexe) projecten. Communicatiedeskundigen die beter zicht willen krijgen op het doel van hun project of programma en op basis daarvan een effectieve en zichtbare bijdrage kunnen leveren in hun adviesfunctie richting belangrijke stakeholders. Kennis willen maken met technieken uit het projectmanagementwerkveld die hen leren om goed gefundeerd hun communicatie interventies te verantwoorden. Communicatiedeskundigen die willen leren op basis waarvan zij door hun opdrachtgever als een belangrijke en onmisbare schakel in het project- of programmasucces gezien worden.

Naar de masterclass

Masterclass Accountability (Beroepsniveau-D)07-11-2017

Masterclass Accountability (Beroepsniveau-D)

Deze communicatie opleiding is bedoeld communicatie professionals met ruime ervaring in het vak als senior communicatieadviseur, communicatiestrateeg of communicatiemanager en de kneepjes van het vak inmiddels wel kennen. Tijdens deze communicatie opleiding leer je de kwaliteit van de communicatiefunctie binnen de organisatie meetbaar te maken.

Naar de masterclass

Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst08-11-2017

Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst

Deze masterclass is voor betrokken en gepassioneerde communicatieprofessionals die zichzelf constant (willen) uitdagen om betekenisvol te zijn voor hun organisaties. We zetten met elkaar een stap in de toekomst en onderzoeken de verschillende technologische ontwikkelingen, groepsdynamica, bewegingen van mensen in organisaties, het internet en via sociale media. We prikkelen je voorstellingsvermogen en laten je vervolgens praktisch nadenken over wat jij kunt betekenen voor jouw organisatie, gelet op wat de toekomst mogelijk gaat brengen.

Naar de masterclass

Masterclass Contentstrategie08-11-2017

Masterclass Contentstrategie

Contentmarketing is al een tijd geen bijzonderheid meer. Talloze bedrijven publiceren content om op te vallen in de menigte of om nieuwe doelgroepen en behoeften aan te boren. Daarom stroomt content inmiddels als water uit organisaties, met als resultaat dat het een uitwisselbaar massaproduct is geworden. Dus hoe maak jij in deze zee van content nog het verschil?

Het antwoord is niet ingewikkeld, maar vraagt wel om een scherpe visie: je moet namelijk strategisch aan de slag met content. Dat doe je met innovatieve en unieke contentformules vanuit jouw merk of organisatie. Door een omnichannel middelenaanpak die goed aansluit op de informatiereis van de doelgroep. En via een passende veranderstrategie die zorgt dat de organisatiecultuur meebeweegt.

Tijdens deze masterclass ontwikkel je daarom eerst een visie op content binnen jouw organisatie, analyseer je vervolgens de behoeften en pijn bij de doelgroep, maak je verhaallijnen en contentformules waarmee je een unieke positie claimt, en borg je tenslotte jouw strategie binnen de organisatie door middel van goed stakeholdersmanagement.

Naar de masterclass

Masterclass Social media marketing08-11-2017

Masterclass Social media marketing

Tijdens deze masterclass gaan we dieper in op wat een goede social media-strategie kan doen voor jouw bedrijf. We laten je zien hoe jouw aanpak moet beginnen bij de vertaalslag van de marketingdoelstellingen naar haalbare social kpi's. Hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots zijn van je doelgroep en influencers. Je leert met de combinatie van deze data en jouw feilloze kennis van de zes grootste social mediakanalen in Nederland een social story creëren. Vervolgens laten we je zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties, gekoppeld aan de meest optimale customer journey. En uiteraard leer je hoe je al het bovenstaande kunt vatten in overzichtelijke en overtuigende rapportages.

Naar de masterclass

Conceptontwikkeling09-11-2017

Conceptontwikkeling

Tijdens deze marketingcommunicatie training leer je in twee aaneengesloten dagen concepten te ontwikkelen die jouw doelgroep aanspreken. Je wordt sterker in het creatief vertalen van de propositie van de adverteerder naar de belevingswereld van de consument en je leert hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere merken. Een concept is een vertaling van 'wat' naar 'hoe'. In deze training leer je 'out of the box' te denken en help je jouw creativiteit in te zetten bij het ontwikkelen van concepten voor de marketingcommunicatie van merken.

Naar de training

Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)10-11-2017

Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Met deze marketingcommunicatie opleiding ontwikkel je de kennis en vaardigheden om een consistent marketingcommunicatie plan te schrijven. Dit marketingcommunicatie plan zorgt voor campagnes die doelgroepgericht, onderscheidend, relevant en origineel zijn, gebruik maken van traditionele (lineaire) en nieuwe (interactieve) media met als doel de boodschap effectief over te brengen. Tijdens de opleiding schrijf je een marketingcommunicatie plan voor je eigen organisatie en voor een participerende adverteerder (live case).

Naar de opleiding

Masterclass Interne communicatie10-11-2017

Masterclass Interne communicatie

In de masterclass Interne communicatie ontdek je wat mensen in beweging brengt, wat ze boeit en bindt. Je krijgt handvatten om zelf te veranderen in een inspirerende en doortastende adviseur. Want de toekomst van interne communicatie is het verbinden van mensen aan de doelen van de organisatie. Het gaat om delen, boeien en in beweging brengen. Het vinden van de 'Why' van een organisatie, oftewel wat is het verhaal dat mensen raakt.

Naar de masterclass

Online communicatie15-11-2017

Online communicatie

Tijdens deze opleiding ontwikkel je de inzichten en praktische vaardigheden om jouw werk effectiever uit te voeren en online specialisten beter aan te sturen. We behandelen onder andere online storytelling, content, communitymanagement, zoekmachineoptimalisatie (SEO), online video, Google Analytics, monitoring, webcare en sociale media management.

Naar de opleiding

Adviesvaardigheden16-11-2017

Adviesvaardigheden

Tijdens de training adviesvaardigheden leer je gesprekstechniek, je krijgt inzicht in communicatiestijlen en je ontwikkelt luistervaardigheden. Tijdens deze tweedaagse training adviesvaardigheden leer je de verschillende fasen van een adviesgesprek, je ontwikkelt vaardigheden om een adviesgesprek voor te bereiden, te sturen en te beïnvloeden. Je leert een sterk en overtuigend advies te geven en krijgt inzicht in het gespreksproces en in jouw eigen mogelijkheden met betrekking tot adviesvaardigheden.

Naar de training

Growth Hacking16-11-2017

Growth Hacking

De komst van Growth Hacking markeert een nieuw tijdperk in marketing. Met de inzet van handige online tools, slimme technieken en creatieve marketingideeën kunnen zowel kleine als grote organisaties in korte tijd explosief groeien met een beperkt budget.

Growth Hacking is wereldwijd een toonaangevende methode geworden om groei te accelereren. Aan de hand van analyses breng je snelle groeikansen in kaart. Vervolgens zet je gestructureerde experimenten uit waarmee je met minimale middelen maximale groei nastreeft.

Growth Hacking in de praktijk
Stel: je maakt onderdeel uit van een marketingteam van een (middel)grote organisatie. Geregeld draai je met je team campagnes, maar je hebt het gevoel dat je niet het onderste uit de kan haalt. Sterker nog, je mist de benodigde kennis en middelen om de campagnes volledig door te meten en bij te sturen.

Of misschien timmer je als start-up hard aan de weg met je nieuwe product, maar heb je een beperkt budget voor promotie. Je kunt snel groeien doordat je flexibel bent en een mooi online product hebt, maar het is wel zaak dat je iedere uitgave dubbel en dwars terugverdient en snel een flink bereik hebt met een optimale conversie.

In beide gevallen profiteer je in teamverband dan wel als individu optimaal van deze Growth Hacking cursus.

Voor wie bedoeld?
Je hebt een online marketing functie of beheert zelf een website die je exponentieel wilt laten groeien. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe tools en je hebt oog voor een goede analyse. Je wilt je de Growth Hacking skills eigen maken én in staat zijn om deze principes binnen een team toe te passen. En vooral: je wilt je creativiteit inzetten om optimale groeiresultaten te behalen.

Naar de masterclass

Masterclass Customer Journey16-11-2017

Masterclass Customer Journey

Klantbeleving, Customer Experience, Net Promotor Score, Klantreviews, 9+ .... Organisaties zijn volop in beweging om de klant beter te bedienen, waarbij 'gewoon' doen wat er verwacht wordt (en dus inspelen op de functionele beleving) in veel gevallen al lang niet meer genoeg is om bijvoorbeeld door klanten aanbevolen te worden. Je wilt graag promotors, maar promotors voor je proberen te winnen door functioneel te verbeteren, dat gaat je niet lukken. Hoe pak je dit goed aan?

Naar de masterclass

Online marketeer B16-11-2017

Online marketeer B

Een intensieve online marketing opleiding van 12 maanden waarin je leert hoe je de belangrijkste online marketing middelen zo efficiënt mogelijk inzet. Online marketeer B is de zwaarste, intensiefste en daardoor de meest leerzame online marketing opleiding van Nederland.

Gedurende 12 maanden werk je naast de bijeenkomsten aan een diepgaande online marketing analyse die je bekroond met een gefundeerd plan van aanpak. In deze 12 maanden transformeer je van marketeer naar online marketeer.

Wat leer je tijdens de opleiding Online marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Het is echter ook al een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van vakgebieden. Kennis van HTML en CSS, user experience, zoekmachine optimalisatie (SEO), Adwords (SEA), online advertising, Google Analytics en conversie optimalisatie bijvoorbeeld.

Ambachtelijke kennis en kunde vergaren op tal van vakgebieden vereist een opleiding die zowel breed als diep gaat. Een opleiding die je niet alleen de werking van alle belangrijke middelen leert, maar je ook ondersteunt bij de middelen toepassen en tevens hamert op het ‘waarom’ je een middel wel of niet zou moeten inzetten.

Je leert tijdens Online marketeer B 'online doelstellingen' SMART formuleren, de website verleidelijk maken voor je doelgroep om vervolgens verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mail marketing en verscheidene vormen van online advertising. Vervolgens leer je het verkeer te laten doen wat jij wil dat het doet; jouw doelstellingen behalen.

Na het behalen van je diploma kun je zelf aan de slag als online marketeer, ben je een waardige sparringpartner van de online marketing specialist, kun je online marketing bureaus goed op tijd, geld en kwaliteit beoordelen en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Naar de opleiding

Online PR & Social Media16-11-2017

Online PR & Social Media

De online mogelijkheden voor PR breiden zich uit. Nieuwe middelen vereisen nieuwe kennis. Je bent ongetwijfeld zelf actief om zakelijk en/of privé de verschillende mogelijkheden te ontdekken. Je hebt basiskennis van de bekendste sociale netwerken, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter, maar hoe zet je deze middelen gericht in zodat ze een bijdrage leveren aan de organisatiedoelstellingen? Dat leer je bij de SRM-opleiding Online PR & Social Media.

Naar de training

Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)01-12-2017

Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)

De cursus Effectief en creatief schrijven is bedoeld voor personen die direct betrokken zijn bij de diverse tekstsoorten voor interne en externe communicatie. Als je het gevoel hebt dat de teksten beter kunnen, dan ben je toe aan de cursus effectief en creatief schrijven. Tijdens deze cursus leer je doelgroepgerichte en pakkende teksten te schrijven en beoordelen. Je leert ideeën te generen en die tot een concept te ontwikkelen. Door deze schrijfcursus wordt je schrijfproces beter.

Naar de training

Strategisch communicatiemanagement - BNP niveau 5 (D)07-12-2017

Strategisch communicatiemanagement - BNP niveau 5 (D)

Deze opleiding is bedoeld voor ambitieuze professionals die de komende jaren willen behoren tot de top van het vakgebied. Zoals ervaren senioren en beginnende communicatiemanagers, beiden met minimaal 5 jaar ervaring in stevige trajecten, die toe zijn aan verdiepende inzichten om 'echt' de gesprekspartner voor de top van de organisatie te worden. Deze opleiding is intensief, prikkelend en vraagt inzet en betrokkenheid van elke deelnemer.

Naar de opleiding

Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen12-12-2017

Briefing en beoordeling van creatieve voorstellen

Deze marketingcommunicatie training leert je briefings opstellen die richting geven aan het creatieve werk en een functie hebben bij de toetsing en terugkoppeling. Daarnaast leer je creatieve voorstellen beoordelen, gebaseerd op een aantal criteria en dat oordeel steekhoudend beargumenteren. Je professionaliseert je met deze training verder als marketingcommunicatie professional.

Naar de training

Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst10-01-2018

Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst

Deze masterclass is voor betrokken en gepassioneerde communicatieprofessionals die zichzelf constant (willen) uitdagen om betekenisvol te zijn voor hun organisaties. We zetten met elkaar een stap in de toekomst en onderzoeken de verschillende technologische ontwikkelingen, groepsdynamica, bewegingen van mensen in organisaties, het internet en via sociale media. We prikkelen je voorstellingsvermogen en laten je vervolgens praktisch nadenken over wat jij kunt betekenen voor jouw organisatie, gelet op wat de toekomst mogelijk gaat brengen.

Naar de masterclass

Strategisch communicatiemanagement - BNP niveau 5 (D)15-02-2018

Strategisch communicatiemanagement - BNP niveau 5 (D)

Deze opleiding is bedoeld voor ambitieuze professionals die de komende jaren willen behoren tot de top van het vakgebied. Zoals ervaren senioren en beginnende communicatiemanagers, beiden met minimaal 5 jaar ervaring in stevige trajecten, die toe zijn aan verdiepende inzichten om 'echt' de gesprekspartner voor de top van de organisatie te worden. Deze opleiding is intensief, prikkelend en vraagt inzet en betrokkenheid van elke deelnemer.

Naar de opleiding

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)05-03-2018

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)09-03-2018

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)16-03-2018

Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Communicatiemedewerker/Junior adviseur - BNP niveau 3 (B) groei je op een inspirerende manier verder als communicatiemedewerker. Met deze communicatie opleiding krijg je goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Overheidscommunicatie - BNP niveau 3 (B)16-03-2018

Overheidscommunicatie - BNP niveau 3 (B)

Met de communicatie opleiding Overheidscommunicatie-B groei je op een inspirerende manier verder als overheidscommunicatie medewerker. Met deze opleiding tot overheidscommunicatie medewerker verstevig je het fundament onder jouw dagelijkse praktijk en geef je een impuls aan jouw professionele groei. Met deze communicatie opleiding krijg je een goed inzicht in het werkveld van communicatie en je doet kennis op van de belangrijkste onderdelen van het vakgebied.

Naar de opleiding

Overheidscommunicatie - BNP niveau 4 (C)23-03-2018

Overheidscommunicatie - BNP niveau 4 (C)

Deze communicatie opleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs die op strategisch niveau willen functioneren en mede richting willen geven aan belangrijke beleids- en veranderingsprocessen. Dit is een communicatie opleiding op strategisch niveau. Je leert communicatie benaderen vanuit een breed organisatieperspectief, je leert complexe communicatie vraagstukken naar dagelijkse praktijk vertalen, je leert adviseren op strategisch niveau en weet advies ook professioneel te presenteren.

Naar de opleiding

Senior Communicatieadviseur - BNP niveau 4 (C)23-03-2018

Senior Communicatieadviseur - BNP niveau 4 (C)

Deze communicatieopleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs die op strategisch niveau willen functioneren en mede richting willen geven aan belangrijke beleids- en veranderingsprocessen. Dit is een communicatieopleiding op strategisch niveau. Je leert communicatie benaderen vanuit een breed organisatieperspectief, je leert complexe communicatie vraagstukken naar dagelijkse praktijk vertalen, je leert adviseren op strategisch niveau en weet advies ook professioneel te presenteren.

Naar de opleiding

Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)06-04-2018

Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Met deze marketingcommunicatie opleiding ontwikkel je de kennis en vaardigheden om een consistent marketingcommunicatie plan te schrijven. Dit marketingcommunicatie plan zorgt voor campagnes die doelgroepgericht, onderscheidend, relevant en origineel zijn, gebruik maken van traditionele (lineaire) en nieuwe (interactieve) media met als doel de boodschap effectief over te brengen. Tijdens de opleiding schrijf je een marketingcommunicatie plan voor je eigen organisatie en voor een participerende adverteerder (live case).

Naar de opleiding