Je bent hier: Home  / Boekrecensies

Boekrecensies

25/01/2018

Chan Kim & Renée Mauborgne

Blue Ocean Shift

In 2004 verscheen ‘Blue Ocean Strategy’ (BOS). Het boek was wereldwijd een daverend succes. Terecht, want de auteurs leverden verassende nieuwe inzichten op en ontwikkelden ook nog eens een prima stappenplan om de BOS theorie in de praktijk toe te passen. Na ruim tien jaar onderzoek en studie naar de waarde van de Blue Ocean Strategy zijn de auteurs met een nieuw boek gekomen...

 

25/01/2018

Guy van Liemt & Gert Koot

Marketingcommunicatie in 14 stappen

Alles wijst er op dat "Marketingcommunicatie in 14 stappen" het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld zal worden. Lees verder om te zien hoe wij tot dit oordeel komen...

 

25/01/2018

Jorg Snoeck & Pauline Neerman

The future of shopping

The future of shopping is een aanrader voor marketeers die zich specifiek met consumentengedrag in de retail bezighouden. Lees verder om te zien of dit boek ook op jouw leeslijst hoort...

 

25/01/2018

Jan-Willem van Beek & Rutger Huizenga

Voorbij de startup mania

'Voorbij de startup mania' gaat over innovaties in brede zin. Vanuit deze inhoud zouden titel en ondertitel - Succcesvol innoveren op eigen kracht - beter omgekeerd kunnen zijn...

 

14/12/2017

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Marketing 4.0

Twee jaar na ‘Marketing 3.0’ en maar liefst vijftig jaar na de eerste druk van ‘Marketing Management’ slaagt Kotler, samen met twee co-auteurs, er opnieuw in een boeiend boek te schrijven.

 

14/12/2017

Michel Schaeffer

Het geheim van bol.com

In “Het geheim van bol.com beschrijft Schaeffer op fraaie wijze hoe de directie omgaat met de enorme uitdagingen. Hoe bol.com nieuwe eigenaren krijgt, overstapt naar nieuwe soft- en hardware en hoe het omgaat met gigantische groei.

 

14/12/2017

Roland van der Vorst

Contrarian branding

Hoewel het boek een lange aanloop heeft, wordt het met ieder volgend hoofdstuk interessanter. De basis van het idee is de lading van de merkbetekenis. Indien je in staat bent om in merkbetekenis uitersten te nemen, die op het eerste gezicht onmogelijk zijn, dan ben je in staat een merk te laden wat onderscheidend is.

 

14/12/2017

Michael Porter en James Heppelmann

Why Every Organization Needs an Augmented Reality Strategy

Michael Porter laat in dit artikel zien dat ook in dit digitale tijdperk zijn oude ruim 30 jaar oude theorie over duurzaam concurrentievoordeel super actueel blijft.

 

17/10/2017

John Verhoeven

Het wat en hoe van contentstrategie

Een mooi boek voor iedereen die zich bezighoudt met content (mede als onderdeel van een operationeel marketingplan bijvoorbeeld) en/of communicatie...

 

17/10/2017

Albert Zeeman

Marketingplan Today

Het boek is letterlijk en figuurlijk plat en simpel. Het is misschien aardig om kennis te maken met het vak marketing, maar het doet absoluut onrecht aan het vak om de uitkomst een marketingplan te noemen...

 

17/10/2017

Bart Brüggenwirth

Sterke merken, betere wereld

Er is de afgelopen jaren erg veel over maatschappelijk verantwoord ondernemen geschreven. Vandaar de vraag: voegt ‘Sterke merken, betere wereld’ nog iets toe aan de lange reeks van publicaties over dit onderwerp?

 

17/10/2017

Glenn Frijde

Dynamisch organiseren

Met een goed gevoel voor metaforen en tot de verbeelding sprekende illustraties werkt Frijde via de klassieke bedrijfskundige tijdlijn en een aantal tussenliggende bestuurlijke stijlen toe naar zijn eigen metafoor: de samenwerking binnen het lichaam. Benieuwd hoe dit samen komt...?

 

29/09/2017

Yuval Noah Harari

Homo Deus

Dit boek is interessant voor de marketingprofessional die doordenkt. Die zich afvraagt wat nieuwe technologieën gaan doen met de economie en de macht. Wat datageloof doet met humanisme. Is dataïsme religie of wetenschap? In de 21e eeuw staan we bloot aan meer invloedrijke verzinsels dan ooit. In de marketing creëren we ze bovendien ook zelf...

 

29/09/2017

Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel

De Relatie Economie

Een lezenswaardig boek met veel tips hoe je met een combinatie van customer experience-kennis en customer analytics goed op zoek kunt naar verbeteringen van je business door middel van experimenten waarbij de ‘big data’-aanpak zich ook echt terugverdient. 

 

29/09/2017

Paul Moers

De wet van de paracetamol

Merkenauteur Paul Moers gaat in zijn nieuwe boek in op hoe je waardeproposities vernieuwt. Daarvoor moet je als lezer wel eerst door 68 pagina's (deel een) heen alvorens bij de kern (deel twee) te komen...

 

17/07/2017

Adriaan Oomen

Bovenscheidend Vermogen

‘Bovenscheidend Vermogen’ is een van de vele boeken over merken die verschijnen. Het is heerlijk eenvoudig geschreven, vol met prachtige voorbeelden. Studenten of non-marketeers die marketing met communicatie verwarren, of geen idee hebben van het belang van merkonderscheidend vermogen, zullen er voldoende inspiratie uit halen...

 

17/07/2017

Menno Lanting

De Disruptieparadox

Er wordt in ons vakgebied in opgewonden stijl veel over disruptie geschreven en gesproken. Of eigenlijk: te veel en te opgewonden. En dat zonder de benodigde kennis over dit complexe onderwerp. De grote verdienste van Menno Lanting is dat hij het verschijnsel disruptie in een historisch kader plaatst. Mocht u zich nog niet echt in disruptie hebben verdiept dan bieden de eerste twee delen van het boek een prima overzicht...

 

17/07/2017

Carole Lamarque

Influencers

De tekst op de achterflap van dit boek klinkt veelbelovend: ‘Influencers’ is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat iedere CEO en CMO inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen... Maakt de schrijfster deze beloften waar?

 

17/07/2017

Roy Klaassen, Karolien van der Ouderaa en Evelien van Damme

Zet Je Klant Centraal!

'Zet je klant centraal!' is geschreven voor commercieel managers. De vraag is of het boek nieuwe inzichten oplevert...

 

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier