Executive Master Corporate Communicatie

3 maanden - Van operationeel naar strategisch niveau

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het doel van corporate communicatie is het creëren en behouden van een goede reputatie bij doelgroepen waarvan de organisatie afhankelijk is. De zogenoemde stakeholders. Tijdens deze boeiende Executive Master Corporate Communicatie ga je aan de slag met de identiteit van je organisatie en ontwikkel je vaardigheden om deze te vertalen naar een heldere strategie, missie en visie. Daarbij verdiep je je in verschillende interne en externe communicatiekanalen, zodat je met de juiste middelen stakeholders volledig informeert en betrekt. De sessies worden verzorgd door topprofessionals uit het vak. Dat is gegarandeerd zeer inspirerend. Na afloop van deze Executive Master kun je een integrale corporate communicatiestrategie ontwikkelen en succesvol implementeren. Bovendien blijf je met een diploma van SRM met voorsprong de beste communicatieprofessional, je hele carrière lang.

Wat ga je leren

  • Je hebt inzicht in de belangrijkste - state of the art - aspecten van corporate communicatie
  • Je hebt inzicht in het effect van veranderend gedrag van stakeholders op je corporate communicatiestrategie
  • Je hebt een visie op welke communicatie-inspanningen en -middelen effectief zijn voor je organisatie
  • Je weet medewerkers te betrekken bij de organisatie en maakt de organisatie daarmee wendbaar voor veranderingen
  • Je weet wat er nodig is om je nieuwe strategie te implementeren in je organisatie en kunt de leiding hierin nemen

Voor wie

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior communicatieprofessional die zich op strategisch niveau wil ontwikkelen.

Programma

Tijdens dit programma ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de reputatie van je organisatie bij diverse stakeholders. Je ontwikkelt vaardigheden om deze reputatie zo goed mogelijk af te stemmen op de identiteit en het profiel van de organisatie. Ook verdiep je je in het imago van je organisatie: hoe wil je overkomen en op welke wijze dragen huidige communicatie-uitingen daaraan bij? En op welke manier kun je interne communicatiemiddelen efficiënter inzetten? Je ontwikkelt vaardigheden om vanuit deze middelen een communicatiestrategie te ontwerpen en succesvol te implementeren. Daarbij is er continu aandacht voor het sterk veranderende speelveld voor de communicatieprofessional. Communicatie gaat 24/7 door via talrijke kanalen, daarom leer je hoe je communicatie effectief kunt inzetten in deze grillige omgeving. Na afloop van deze training ben jij een onmisbare gesprekspartner voor je hoger management.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vervolg

Wil je na de Executive Master Corporate Communicatie nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Communicatiemanager D (BNP 5-6)
  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D
  • SRM Senior Communicatieadviseur C (BNP 4-5)
  • Masterclass Adviseren op Strategisch Niveau
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Corporate Communicatie'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

Door je kennis en vaardigheden op gebieden als organisatiestrategie, visie en missie en reputatieonderzoek verder uit te breiden ontwikkel je je tot professioneel corporate communicatieadviseur. De praktijkgerichte aanpak van SRM helpt je de theorie direct in je eigen werk toe te passen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategie, Visie en Innovatie

(2 dagen)

  • Strategie, visie en innovatie
  • Visie en missie
  • Strategische analyse
  • Strategievorming
  • Rol van leider in strategie
  • Strategische sturing geven
  • Van strategie naar executie
  • Belangrijke, innovatieve en disruptieve businessmodellen
  • Leiderschap, innovatie en creativiteit

Masterclass Corporate Communicatie

(2 dagen)

  • Ontwikkelen missie, visie, kernwaarden
  • Reputatieonderzoek
  • Visie op communicatie in je organisatie, MVO en legitimatie
  • Scenariodenken
  • Identiteit en imago
  • Strategische communicatie voor overheden en (non-profit)bedrijven
  • Ontwikkeling van een communicatiestrategie
  • Effectiviteit van communicatie
  • Onderbouwen van de communicatieaanpak, methoden, (big) data, effect
  • Accountability - analyseren van organisatie- en communicatievraagstukken
  • Stakeholderkrachtenveld
  • Doelgroepen
  • Omgaan met (online) media
  • Organisatiestrategie en communicatie
  • Veranderen van identiteit
  • Effectieve communicatieplanning

Masterclass Interne Communicatie

(2 dagen)

  • Organisatiestrategie en communicatie
  • Communicatiebeleid en organisatie
  • Interne stakeholders
  • Toepassingsgebieden interne communicatie
  • Alle neuzen dezelfde kant op
  • Barrières in beeld
  • Boodschap, kanalen en timing
  • Fases van internal branding
  • Interne communicatieplanning
  • Interne social media
  • Internal branding en het snijvlak van marketing, HRM en interne communicatie
  • Effectmeting en accountability van interne communicatie en internal branding
  • Communicatie bij verandering

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma Executive Master Corporate Communicatie duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 2.275,-
Studiemateriaal
€ 135,75
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 162,50
Locatiekosten
€ 191,75
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 2.990,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Corporate Communicatie

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag en E-learning

Executive Master Corporate Communicatie

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.