Masterclass Business Intelligence en Medialogica

2 dagen - BI als middel om organisatiedoelstellingen te halen

Duur:

2 dagen

Niveau:

Trainingen

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

In toenemende mate maken big data, artificial intelligence, algoritmen en sociale netwerken het verschil in de wereld van communicatie. Social media, fake news en influencers bepalen wat belangrijk en/of relevant is. Traditionele media communiceren steeds vaker het nieuws dat online trending is. Voor organisaties en communicatieteams is het daarom belangrijker dan ooit om datagedreven te werken en business intelligence als een strategisch instrument in te zetten. In deze Masterclass van SRM leer je verschillende databronnen binnen en buiten de organisatie met elkaar te combineren, te analyseren en te monitoren. Zo biedt het communicatiemanagement de organisatie toegang tot waardevolle inzichten over hun stakeholders. Je volgt actuele ontwikkelingen op het gebied van online communicatie, AI en big-data-analytics. Na afloop van deze Masterclass heb je goed zicht op de rol van algoritmen en (social-)medialogica in communicatie en de gevolgen voor organisatie, mens en maatschappij.

Wat ga je leren

  • Je hebt zicht op de rol van AI en algoritmen in sociale netwerken en online communicatie
  • Je kent de principes van social-medialogica en de relatie tot mass-medialogica
  • Je hebt inzicht in het veranderende mediagebruik en autonoom gedrag van in- en externe stakeholders
  • Je bent bekend met big data en de mogelijkheden van AI en algoritmen
  • Je benadert communicatie vanuit een datagedreven perspectief
  • Je hebt een visie op welke data belangrijk zijn voor je organisatie en hoe je de data beter kunt benutten
  • Je kunt de rol van BI in de organisatie analyseren
  • Je bepaalt het BI-volwassenheidsniveau van je organisatie
  • Je kunt BI integreren in de strategie van je organisatie
  • Je bent als communicatiemanager strategisch gesprekspartner om het management en verschillende afdelingen onderbouwd te adviseren over de inzet van BI
  • Je weet door de inzet van BI de communicatie over de organisatie te optimaliseren om daarmee de organisatiedoelen te behalen
  • Je kunt een praktijkplan maken voor het benutten van BI in de organisatie

Voor wie

Je werkt als communicatiemanager en je wilt de grote hoeveelheden data die aanwezig zijn binnen het bedrijf analyseren en inzetten om de dienstverlening of marketinguitingen te verbeteren.

Programma

Tijdens deze Masterclass van SRM besteed je aandacht aan alle relevante thema’s op het vlak van BI, big data en algoritmen. Je ontwikkelt een samenhangende visie op data, informatie, mediagebruik en communicatie en zorgt ervoor dat uit grote hoeveelheden beschikbare data de juiste informatie wordt gehaald. De Masterclass wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan actuele cases en best practices uit het vak. Zo beschik je na afloop over de handvatten om de mogelijkheden van business intelligence in je organisatie te analyseren en het volwassenheidsniveau van BI te verbeteren.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij jezelf sterk ontwikkelt.

Klassikaal

Je volgt de bijeenkomsten uit dit programma klassikaal op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'SRM Masterclass Business Intelligence en Medialogica' van SRM.

Programma

In deze Masterclass krijg je de handvatten aangeboden om waarde te creëren met data. Zo leer je business intelligence in te zetten om bij te dragen aan de doelstellingen van de organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Dataficatie van media

  • Medialogica, social en massamedia
  • De programmeerbaarheid van communicatie
  • Mediagebruik en informatieconsument
  • Platforms, community’s en influencers
  • Online media en data analytics

AI en big data

  • Technologie update
  • Big data en advanced analytics
  • AI en algoritmen
  • Natuurlijke taalverwerking en chatbots
  • Sentimentanalyse
  • Deep learning
  • Data science

Business intelligence

  • De intelligence organisatie en BI-cyclus
  • BI en organisatie- en communicatiestrategie
  • Processen, sensoren en indicatoren
  • BI-volwassenheidsniveau

Business intelligence plan

  • Omgevingsanalyse
  • Databronnen
  • Tools en toepassingen
  • BI-strategie en projecten

De toekomst van BI en medialogica?

  • Trends in off- en online media
  • Ethiek en privacy
  • Social media, hoax, desinformatie en fake news
  • Dilemma’s voor communicatiemanagers
  • Macht van de big tech: Google, Apple, Amazon, Facebook?
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De Masterclass Masterclass Business Intelligence en Medialogica duurt 2 dagen.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Lesgeld: € 1.490,-
Studiemateriaal: € 76,-
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Masterclass Business Intelligence en Medialogica

Niveau:

Trainingen

Duur:

2 dagen

Variant:

Dag

Prijs:

€ 0,00

Masterclass Business Intelligence en Medialogica

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.