Masterclass Corporate Communication

3 maanden - Onderdeel van NVAO-geaccrediteerde Masteropleidingen

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wil je inzicht in het optimaal inzetten en afstemmen van communicatiemanagement, interne communicatie en marketingcommunicatie? In deze Masterclass Corporate Communication ga je hier praktisch mee aan de slag. Zo werk je aan een strategisch communicatieplan voor een corporate communicatievraagstuk in jouw eigen organisatie. Je ontwikkelt je in korte tijd tot communicatieprofessional op het gebied van corporate communication. Deze Masterclass wordt uitgevoerd in samenwerking met onze businesspartner NCOI.

Masterclass

Deze Masterclass is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. Het programma is gericht op interpersoonlijke vaardigheden en omvat daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij wordt de Masterclass verzorgd door specialisten met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. Met deze Masterclass geef jij jouw carrière dan ook een flinke boost.

Direct resultaat

  • Je hebt inzicht in het optimaal inzetten en afstemmen van communicatiemanagement, interne communicatie en marketingcommunicatie
  • Je kiest de juiste communicatiestrategie
  • Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk
  • Je vergroot de kans op doorgroei en waardering

Voor wie

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en je wilt jouw kennis en inzicht in strategisch communicatiemanagement verder ontwikkelen. Vooral als je een communicatieprofessional of -manager bent, is deze Masterclass zeer geschikt.

Programma

In deze Masterclass Corporate Communication staan beleid en strategie voor geïntegreerde communicatie centraal, in samenhang met organisatiebeleid en -strategie. De dagelijkse praktijk vormt hierbij het uitgangspunt. Je gaat aan de slag met uiteenlopende werkvormen. Cases, praktijkopdrachten en diepgaande discussies wisselen elkaar af. De kennis, vaardigheden en inzichten die je opdoet, pas je direct toe in je eigen werkomgeving. Zo ben je na afloop in staat een succesvol strategisch communicatieplan op te stellen voor jouw organisatie.

Je wordt tijdens de Masterclass begeleid door topdocenten die zelf al jarenlang met succes actief zijn in het communicatievak. Ook kun je gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze professionele leeromgeving. Deze bevat alle informatie die je nodig hebt om de studie succesvol af te ronden.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de docenten tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Deze Masterclass sluit je af met een eindopdracht in de vorm van een geïntegreerd strategisch communicatieplan voor je eigen organisatie. Als je daarvoor een voldoende behaalt, ontvang je het diploma ‘Masterclass Corporate Communication’ van onze businesspartner NCOI.

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Corporate communicatie

  • Introductie tot corporate communication
  • Stakeholdermanagement en communication
  • Stakeholder communication
  • Corporate identity, corporate branding en corporate reputation
  • Interne communicatie
  • Crisiscommunicatie
  • Leiderschaps- en veranderingscommunicatie
  • Crisis en calamiteiten in relatie tot imago
  • Issuemanagement en public affairs
  • Corporate social responsibility

Geïntegreerde communicatie

  • Afstemming interne communicatie en concern- en marketingcommunicatie
  • Korte- en langetermijncommunicatie
  • Issues in relatie tot stabiele communicatie

Communicatiestrategie

  • Basisstrategieën communicatiemanagement
  • Wetmatigheden in strategische communicatie
  • Communicatieconcepten
  • Strategieontwerp

Mediaselectie

  • Media voor strategische communicatie
  • Effectief gebruik van media
  • Crossmediamogelijkheden in strategische communicatie
  • Strategische mediamix
  • Rol van internet en social media

Communicatieplanning

  • Planning en beleid
  • Analyse van de situatie
  • Communicatiedoelstellingen
  • Communicatiebegroting
  • Planning-en-controlcyclus
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De Masterclass Corporate Communication duurt 3 maanden. Het programma wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondvariant heeft 8 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Inschrijfgeld: € 100,-
Lesgeld: € 2.690,-
Studiemateriaal: € 250,-
Eindopdracht: € 295,-
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.