De opleiding

De online mogelijkheden voor PR breiden zich uit. Nieuwe middelen vereisen nieuwe kennis. Je bent ongetwijfeld zelf actief om zakelijk en/of privé de verschillende mogelijkheden te ontdekken. Je hebt basiskennis van de bekendste sociale netwerken, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter, maar hoe zet je deze middelen gericht in zodat ze een bijdrage leveren aan de organisatiedoelstellingen? Dat leer je bij de SRM-opleiding Online PR & Sociale Media.

In vier dagen maak je kennis met de verschillende mogelijkheden en leer je deze toepassen. Je leert hoe je de verschillende middelen op strategische wijze in kunt zetten. Tussendoor werk je met je medestudenten aan een concrete case zodat je de opgedane kennis meteen in de praktijk kunt brengen. Je krijgt antwoord op de vraag hoe je monitort, wat er online over jouw organisatie wordt verteld of getoond en wat er leeft bij de doelgroep. Je leert hoe je alles kunt volgen en vooral welke rol een organisatie hierin kan spelen.

Bij aanvang van de training ontvang alle deelnemers een briefing over een praktijkcase. Tussen de opleidingsdagen werk je in kleinere groepen aan deze case. Op de laatste dag brengen de groepen een advies uit aan de opdrachtgever die de case heeft ingebracht.

Voor wie bedoeld?

Je bent in jouw organisatie verantwoordelijk voor de (online) communicatie en je wilt online PR en sociale media succesvol integreren in communicatieplannen en strategieën. Je hebt behoefte aan theoretische onderbouwing en praktische informatie om zelf aan de slag te kunnen.

Direct rendement

Je:

  • leert aan de hand van live-cases hoe bekende 'voorlopers' hun visie op communicatie aanpasten en nieuwe, innovatieve strategieën bedachten
  • krijgt feiten, onderzoeken en andere gegevens die nodig zijn om anderen in je organisatie te betrekken bij de visie en strategie die je ontwikkelt voor je organisatie
  • leert alles rondom nieuwe media en de toepasbaarheid daarvan in de communicatieplannen en -strategieën
  • krijgt inzicht in de ontwikkeling van het veranderende gedrag van (communicatie)doelgroepen
  • leert op basis van praktijkcases een advies te schrijven over de inzet van sociale media en online PR
  • leert de opgedane kennis te vertalen naar een praktisch toepasbare en weloverwogen aanpak
  • je werkt met een kleine groep, tussen de opleidingsdagen door, aan een praktijkcase, om zo samen het geleerde in de praktijk te brengen.

Docenten en trainers

SRM selecteert de trainers zorgvuldig. Zij hebben een ruime staat van dienst op het gebied van PR en social media.

 

Jeroen van Woudenberg
Programmamanager bij SRM

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een vrijblijvend adviesgesprek met onze programmamanager.

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de opleiding Online PR & Social Media. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF).

15-11-2018

Utrecht

Meeting Plaza
Donderdaggroep

 

21-01-2019

Amsterdam

BCN Amsterdam Arena
Maandaggroep

 

16-05-2019

Utrecht

Meeting Plaza
Donderdaggroep

 

 

Literatuur

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de opleiding Online PR & Social Media. Let op: de opleidingsprijs is btw-vrij.

Kosten

Opleidingskosten € 1.895,00
Opleidingsprijs € 1.895,00

 

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier