Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Klantcontact gaat steeds vaker via chat. Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun klanten en relaties de beste ervaring te geven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie is hoog. Je wilt dat jouw merk zich profileert met relevante, persoonlijke en empathische dienstverlening. Chatbots en voice assistants (denk aan Google Home, Alexa en Siri) kunnen daarin een rol spelen. Hoe pak jij als communicatieprofessional of contentspecialist deze communicatiebehoefte aan? Hoe zorg jij ervoor dat de klant een fijne ervaring heeft als hij zijn vraag stelt aan de chatbot? En hoe kun je een verfrissende voicedialoog maken die echt waarde levert? In deze training ligt de nadruk op het schrijven van relevante dialogen voor chatbot en voice: conversational design. Zo ontwikkel jij meteen scripts die je binnen je eigen organisatie kunt inzetten.

Wat ga je leren

  • Je leert alles over de meerwaarde van chatbots en voice in klantcontact
  • Wat is de rol van AI (artificial intelligence) in internetmarketing?
  • Je gaat aan de slag met conversational design in de organisatie: rollen, taken, stakeholdermanagement
  • Chat en voice – wanneer kies je voor welk kanaal?
  • De positie van de chatbot-/voiceoplossing binnen het merk (botpersona, doelgroepen)
  • Je kunt complexe materie omzetten in dialogen (communicatietechnieken)
  • Van user case naar dialoog
  • Hoe maak je een goede handover-flow (doorverbinden naar live chat)
  • Testen van dialogen
  • Hoe maak je een duidelijke briefing?
  • Verbeteren en uitbreiden van dialogen naar aanleiding van CES en NPS

Voor wie

Je bent communicatieprofessional (onder andere contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer) en je wilt klantcontact in je organisatie op een hoger plan brengen door middel van chatbot- en voicetoepassingen. Daarvoor schrijf je dialogen die meerwaarde bieden en zorgen voor de beste klantervaring.

Programma

Tijdens deze nieuwe, unieke training van SRM leer je hoe je chatbots en voice op de beste manier kunt inzetten bij jouw organisatie. Je leert goede dialogen maken, waarbij je gebruikmaakt van de juiste communicatietechnieken. De training wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan actuele cases en best practices uit het vak. Zo kun je na afloop van deze training complexe materie omzetten in dialogen. Je kunt de dialogen testen, (laten) bouwen, monitoren en verbeteren.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Schrijven voor Chatbot en Voice

Niveau:

Training

Duur:

2 dagen

Variant:

Dag

Prijs:

€ 1.248,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.