SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D (met Live Businesscase)

10 maanden - De initiator van veranderingen

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Vanuit je senior commerciële rol binnen je organisatie weet jij dat er onbeperkte mogelijkheden zijn wat betreft de inzet van huidige en toekomstige technologieën ten behoeve van de business door beter gebruik van data, betere of slimmere processen en nieuwe verdienmodellen. Jij wilt volledig op de hoogte zijn van technologische mogelijkheden, een actieve rol spelen in het op gang brengen van innovatie en een klimaat scheppen waarbij er ruimte is voor innovatie. Het initiëren en implementeren van nieuwe initiatieven vergt overtuigingskracht, goede afstemming met verschillende interne stakeholders en moet begeleid worden door de commerciële elite op D-niveau.

Wat ga je leren

  • Je kent je sterke en zwakke punten en zet deze in bij het aansturen van collega's
  • Je gebruikt data om de wensen van je klanten in kaart te brengen, processen te optimaliseren en toekomstvoorspellingen te doen
  • Je begrijpt de impact van innovaties op strategisch niveau en bent daarom een uitstekende sparringpartner voor het management
  • Je weet hoe je een verandering kunt initiëren, onderbouwen en doorvoeren met steun van je collega's

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op jouw prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Voor wie

Je ziet de mogelijkheden van technologische ontwikkelingen en wilt weten hoe je deze binnen je organisatie kunt inzetten. Je bent werkzaam als online marketingmanager of directeur, innovatiemanager, productmanager, commercieel manager of (commercieel) directeur.

Deze Executive Master wordt verzorgd op D-niveau, wat overeenkomt met een Post Masterniveau. Het programma is geschikt voor senior en top level professionals die zich op strategisch niveau willen specialiseren of leiding willen gaan geven.

Programma

In deze Executive Master volg je een combinatie aan trainingen op het gebied van leiderschap, marketing, business intelligence en innovatiemanagement. Je praktijkomgeving staat daarbij centraal. Hoe steekt jouw organisatie nu in elkaar? En welke middelen kun je gebruiken om processen of producten verder te optimaliseren?

De trainingen worden verzorgd door docenten uit de praktijk. Aan de hand van concrete voorbeelden leggen zij de stof uit. Ook denken ze graag met je mee over de toepassing van de theorie in jouw praktijk.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vrijstellingen

Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Je past de kennis en vaardigheden die je in dit programma opdoet toe in de live businesscase. Samen met je medestudenten zoek je daarbij naar een passende oplossing voor een echt probleem van een organisatie. Je zult merken dat de uitwisseling van gedachten met collega's een waardevolle bijdrage vormt voor je ontwikkeling.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Leiderschapsprofiel en Coaching SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

(4 bijeenkomsten)

  • Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Birkman-persoonlijkheidsinstrument
  • Persoonlijke rapportage
  • Individuele coaching
  • In gesprek met een expert
  • Verdiepend inzicht in je Birkman-rapportage

Personal Power voor Managers

(3 dagen)

  • Zelfinzicht en personal power
  • Birkman-rapportage
  • Persoonlijke ontwikkeldoelen
  • Aan de slag met persoonlijke kracht
  • Ontwikkelstappen in managementcompetenties
  • Opstellen persoonlijke strategie

Leiderschap bij Verandering

(2 dagen)

  • Jouw rol en kracht bij veranderen
  • Waarden en invloed
  • Verborgen krachten bij verandering
  • Van denken naar doen
  • Leiderschap bij verandering

Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Van data naar, visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics en forecasting
  • Hyperpersonaliseer
  • Privacy, wet- en regelgeving

Strategische Online Marketing

(3 dagen)

  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Strategische aspecten en businessmodellen
  • Online marketing en traditionele marketingmix
  • (Online) branding
  • Crossmediale optimalisatie/cross channel management
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Toekomst van social media en communities
  • Augmented/mix & virtual reality
  • Voice en Internet of Things
  • Chatbots & live chat
  • Mobile first
  • Marketingdata en marketing automation
  • Online klantacquisitie, e-commerce en CRM

Innovatiemanagement van Producten, Diensten en Businessmodels

(3 dagen)

  • Procesmodellen van innovatie
  • Context en concepten van innovatie
  • Artificial Intelligence (AI), deep learning en machine learning
  • Businessmodel-, product-, dienst- en procesinnovatie
  • Innovatiestrategie en leiderschap
  • Business model canvas
  • Duurzaam innoveren
  • Design thinking
  • Customer journey mapping
  • Lean startup en agile marketing
  • Risico, sturing en financiering
  • Competenties en onderzoek

Digitale Transformatie

(3 dagen)

  • Missie, visie en digitale strategische omgeving
  • Technologie- en markttrends
  • Digitale strategie en organisatietransformatie
  • Impact van digitalisering op processen, producten en diensten en nieuwe businessopportuniteiten
  • Veranderstrategieën
  • Veranderprocessen en -fases
  • Projectmanagement
  • Effectief leiderschap bij verandering

Live businesscase

(5 bijeenkomsten)

  • Actuele - real life - businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D (met Live Businesscase) duurt 10 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 17 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur, 1 bijeenkomst voor de intake en 3 bijeenkomsten voor coachingssessies. Daarnaast moet je rekenen op 1 bijeenkomst van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 bijeenkomst van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 6.900,-
Studiemateriaal
€ 403,25
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 537,50
Locatiekosten
€ 634,25
Reprorechten
€ 15,-
Live Businesscase
€ 1.290,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 9.990,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D (met Live Businesscase)

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

10 maanden

Variant:

Dag

SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D (met Live Businesscase)

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.