SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership

9 maanden - De initiator van veranderingen

Duur:

9 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Vanuit je senior commerciële rol binnen je organisatie weet jij dat er onbeperkte mogelijkheden zijn door het inzetten van huidige en nieuwe technologieën zoals beter gebruik van data, betere of slimmere processen en nieuwe verdienmodellen. Jij wilt volledig op de hoogte zijn van technologische mogelijkheden, een actieve rol spelen in het op gang brengen van innovatie en een klimaat scheppen waarbij er ruimte is voor innovatie. Het initiëren en implementeren van nieuwe initiatieven vergt overtuigingskracht, goede afstemming met verschillende interne stakeholders en moet begeleid worden door de commerciële elite op D-niveau.

Vrijstellingen

Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Wat ga je leren

  • Je kent je sterke en zwakke punten en zet deze in bij het aansturen van collega's
  • Je gebruikt data om de wensen van je klanten in kaart te brengen, processen te optimaliseren en toekomstvoorspellingen te doen
  • Je begrijpt de impact van innovaties op strategisch niveau en bent daarom een uitstekende sparringpartner voor het management
  • Je weet hoe je een verandering kunt initiëren, onderbouwen en doorvoeren met steun van je collega's

Voor wie

Je ziet de mogelijkheden van technologische ontwikkelingen en wilt weten hoe je deze binnen je organisatie kunt inzetten. Je bent werkzaam als online marketingmanager of directeur, innovatiemanager, productmanager, commercieel manager of (commercieel) directeur.

Deze Executive Master wordt verzorgd op D-niveau, wat overeenkomt met een Post Masterniveau. Het programma is geschikt voor senior en top level professionals die zich op strategisch niveau willen specialiseren of leiding willen gaan geven.

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de tweedaagse live businesscase presenteert jouw team jullie oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Alle eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als hoogtepunt in de D-opleiding, met name de uitdaging, de spanning en het enorm hoge leerrendement. De presentatie van de oplossing van de live businesscase telt voor 50% mee in je eindbeoordeling van de opleiding.

Programma

In deze Executive Master volg je een combinatie aan trainingen op het gebied van leiderschap, marketing, business intelligence en innovatiemanagement. Je praktijkomgeving staat daarbij centraal. Hoe steekt jouw organisatie nu in elkaar? En welke middelen kun je gebruiken om processen of producten verder te optimaliseren?

De trainingen worden verzorgd door docenten uit de praktijk. Aan de hand van concrete voorbeelden leggen zij de stof uit. Ook denken ze graag met je mee over de toepassing van de theorie in jouw praktijk. Tijdens de opleiding vinden er tevens twee gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied, zoals topmanagers uit het bedrijfsleven.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Aan de hand van onderwerpen als strategische aspecten van digitale marketing, technologie- en markttrends en effectief leiderschap ontwikkel je je tot daadkrachtig leidinggevende of adviseur bij veranderingen in je organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: Kick-off SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership

(1 dag)

  • Kennismaking medestudenten
  • Persoonlijke leerdoelen en ambities
  • Opbouw opleiding en samenhang lessen
  • Introductie docenten van modules
  • Verkenning werkveld
  • Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
  • Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven

Masterclass Innovatiemanagement van Producten, Diensten en Businessmodels

(3 dagen)

  • Procesmodellen van innovatie
  • Context en concepten van innovatie
  • Artificial intelligence (AI), deep learning en machine learning
  • Businessmodel-, product-, dienst- en procesinnovatie
  • Innovatiestrategie en leiderschap
  • Business model canvas
  • Duurzaam innoveren
  • Design thinking
  • Customer journey mapping
  • Lean startup en agile marketing
  • Risico, sturing en financiering
  • Competenties en onderzoek

Masterclass Digitale Transformatie

(3 dagen)

  • Missie, visie en digitale strategische omgeving
  • Technologie- en markttrends
  • Digitale strategie en organisatietransformatie
  • Impact van digitalisering op processen, producten en diensten en nieuwe businessopportuniteiten
  • Veranderstrategieën
  • Veranderprocessen en -fases
  • Projectmanagement
  • Effectief leiderschap bij verandering

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Van data naar, visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics en forecasting
  • Hyperpersonaliseer
  • Privacy, wet- en regelgeving

Masterclass Communicatie van Innovatie

(4 dagen)

  • Nieuwe context van innovatie
  • Communicatie als conversatie
  • Veranderende waarden en voorkeuren
  • Communicatie integreren in innovatieprocessen
  • Immersion van innovatie
  • 4 C’s: customer experience, conversatie, content en collaboratie
  • Creativiteit in communicatie
  • Het nieuwe communicatieplan

Extra: gastcolleges

(Halve dagen gedurende de opleiding)

  • Gastcollege bij start opleiding
  • Extra gastcollege over actueel onderwerp

Live businesscase

(5 bijeenkomsten)

  • Actuele - real life - businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(3 bijeenkomsten: 1 startbijeenkomst, 1 bijeenkomst in het midden van de opleiding en 1 bijeenkomst aan het eind)

  • Voorbereiding en begeleiding door examencoach bij eindopdracht afronding opleiding SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership
  • Schrijven van een integrale eindopdracht

Examen en diploma

Het examen bestaat uit twee delen: een eindopdracht waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk en daarnaast de beoordeling van jouw presentatie van de oplossing van de live businesscase. Slaag je voor beide onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership duurt 9 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd en heeft 19 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 2 gastlessen van 3 uur en 3 bijeenkomsten voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 9.719,-
Studiemateriaal
€ 300,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 575,-
Locatiekosten
€ 678,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 11.497,50
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

9 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 11.497,50

SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.