Executive Master Marketing Management

3 maanden - De volgende stap in jouw carrière als marketeer

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, business intelligence en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hierin word je uitstekend begeleid door ervaren topdocenten, die de theorie vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten.

Direct resultaat

  • Je hebt zicht op marktkansen en hoe je daarop kunt inspelen
  • Je kunt voor een organisatie een effectieve marketingstrategie opzetten
  • Je kunt een onderbouwde positionering en bijpassende merkstrategie formuleren
  • Je leert de journeys identificeren die je doelgroep door jouw funnels maakt
  • Je hebt zicht op mogelijkheden van slimme moderne data-sciencetoepassingen
  • Je kunt een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen en implementeren

Executive Master

Dit Executive Masterprogramma is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. De trainingen in het programma zijn gericht op interpersoonlijke vaardigheden en omvatten daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij worden de trainingen verzorgd door toptrainers met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. SRM is al jaren toonaangevend binnen de branche. Met dit Executive Masterprogramma geef jij jouw carrière dan ook een flinke boost.

Voor wie

Vanuit jouw rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je jouw carrièreperspectieven dan ook aanzienlijk.

Programma

Tijdens dit programma ontwikkel je de vaardigheden om de huidige marketinginspanningen vanuit strategisch perspectief te benaderen. Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart en kunt zo actief inspelen op ontwikkelingen binnen de markt. Met deze kennis van het veranderde gedrag van concurrenten en consumenten kun jij een sterk onderscheidende positionering formuleren met bijpassende merkstrategie. Hierbij houd je goed zicht op de mogelijkheden die slimme moderne data-sciencetoepassingen bieden. Aan de hand van big-data-analyses leer je hun verschillende journeys over die infrastructuur te identificeren. Zo ontwikkel je de vaardigheden om jouw doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste boodschap te bereiken. Met de kennis, vaardigheden en inzichten die je tijdens dit Executive Masterprogramma opdoet, kun je een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingstrategie

(2 dagen)

  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Opzetten van businesscases
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Uitwerken van marketingplanning
  • Implementatie van de marketingstrategie

Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Big Data voor Marketeers

(1 dag)

  • Big data in de praktijk
  • Big-datastrategie
  • Vertaling naar marketingcampagnes
  • Trends en ontwikkelingen
  • Data, big data en de rol binnen marketing
  • The next thing: nano data
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Databronnen
  • Webdata
  • Social data
  • Van data naar informatie
  • Analyse
  • Data-analyse
  • Informatie interpreteren, visualiseren en presenteren
  • Customer insights

Strategisch Marketingplan Schrijven

(2 dagen)

  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Opstellen van een marketingstrategie
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk
  • Integrale eindopdracht

  • (1 bijeenkomst van 3 uur)

Alle opgedane kennis en inzicht verwerk je in een concreet marketingplan waarmee je de opleiding afrondt.

Diploma

Je rondt dit programma af met een opdracht in de vorm van een concreet marketingplan, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Bij succesvolle afronding van dit programma, ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Marketing Management'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding Executive Master Marketing Management duurt 3 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Planning

  • 6 en 13 januari 2020
  • 20 en 27 januari 2020
  • 3 en 10 februari 2020
  • 28 februari 2020
  • 6 maart 2020
  • 17 april 2020
  • 24 april en 1 mei 2020
  • 29 mei en 5 juni 2020
  • 12 juni 2020
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 2.950,-
Studiemateriaal
€ 300,-
Eindopdracht
€ 250,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 187,50
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.762,50
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Marketing Management

Niveau:

Vakopleidingen

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17:00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.