Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

3 maanden - Onderdeel NVAO-geaccrediteerde Master in Marketingmanagement (MMM)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het vinden en binden van klanten blijft een grote uitdaging. Als marketeer heb je meer informatie over je klanten tot je beschikking. Je weet wie je klanten zijn, wat ze willen kopen en via welke media je ze kunt bereiken. Maar hoe ga je met al deze informatie om? In deze Masterclass krijg je een compleet en actueel inzicht in consumentengedrag en ontwikkel je competenties die nodig zijn om informatie over klanten te analyseren. Deze Masterclass wordt uitgevoerd in samenwerking met onze businesspartner NCOI.

Direct resultaat

  • Je hebt een compleet en actueel inzicht in consumentengedrag
  • Je kunt niet alleen als marketeer denken, maar juist ook vanuit de consument
  • Je weet wat de drijfveren van consumenten zijn
  • Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk
  • Je vergroot de kans op doorgroei en waardering

Masterclass

Deze Masterclass is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. Het programma is gericht op interpersoonlijke vaardigheden en omvat daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij wordt de Masterclass verzorgd door specialisten met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. Met deze Masterclass geef jij jouw carrière dan ook een flinke boost.

Voor wie

Je bent bent hoger opgeleid en je wilt graag op Masterniveau uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van consumentengedrag ontwikkelen.

Programma

In dit boeiende programma krijg je een compleet en actueel inzicht in consumentengedrag. De consument wordt achtereenvolgens als individu, beslisser en deel van zijn sociale omgeving beschouwd. Je wordt gestimuleerd om niet alleen als marketeer te denken, maar ook als consument. Zo krijg je zicht op de interne drijfveren van de consument, de externe invloeden op het consumentengedrag en het koopgedrag van consumenten en organisatie. Dankzij herkenbare voorbeelden, praktische opdrachten en discussies komt de theorie tot leven.

Deze Masterclass wordt verzorgd door absolute topdocenten op het gebied van marketing en consumentengedrag. Zij bereiden jou uitstekend voor op de praktijk. Ook kun je tijdens de studie gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze moderne online leeromgeving. Binnen deze leeromgeving vind je alle relevante informatie rondom jouw studie en kun je communiceren met medestudenten en docenten.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de docenten tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vrijstelling

Deze Masterclass maakt deel uit van de NVAO-geaccrediteerde Master in Marketingmanagement (MMM) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren naar Master en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvang je vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een erkende Mastergraad.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Inzicht in behoeften

  • Kernelementen consumentengedrag
  • Marketinginsight en consumentengedrag
  • Van big data naar klantinzicht

Consumenten als individuen

  • Marketing en de werking van ons brein
  • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Perceptie
  • Leren en geheugen
  • Motivatie, waarden en betrokkenheid
  • Attitude
  • Verandering van attitude en interactieve communicatie
  • Identiteit(en) en zelfbeeld

Consumenten als beslissers

  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Kijken en vergelijken, kopen, evalueren en wegdoen
  • Groepsinvloed en opinieleiderschap
  • Het proces na aankoop

Cultuur en sociale aspecten

  • Culturele veranderingen
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op consumentengedrag

Marketinganalyse en ethiek

  • Consumentenanalyse en strategie
  • Marketingintelligence en moderne onderzoeksmethodieken
  • Consumentengedrag, beïnvloeding en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

Examen en diploma

Je sluit de Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Wanneer deze opdracht met een voldoende wordt beoordeeld, dan ontvang je het diploma ‘Masterclass Customer Insights en Koopgedrag’ van onze businesspartner NCOI.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De Masterclass Customer Insights en Koopgedrag duurt 3 maanden. Het programma wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. Het dagprogramma heeft 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. Het avondprogramma heeft 8 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 100,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 2.690,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 250,-
Studiekosten: Eindopdracht
€ 295,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 100,-
Studiekosten: Locatiekosten
€ 118,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.568,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

Niveau:

Vakopleidingen

Duur:

3 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17:00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.