Masterclass Strategisch Marketingmanagement

3 maanden - Onderdeel van NVAO-geaccrediteerde Masteropleidingen

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wil je weten hoe je een strategisch marketingbeleid kunt ontwikkelen? En hoe je dit marketingbeleid vertaalt naar een professionele marketingaanpak? Dan is deze Masterclass iets voor jou. In deze Masterclass ga je actief aan de slag met onderwerpen als strategische marketing, marktanalyse, concurrentieanalyse, positionering en merkenbeleid. Hierdoor ontwikkel je een strategisch marketingbeleid dat uitstekend aansluit op jouw doelgroep en past bij jouw organisatie. Deze Masterclass wordt uitgevoerd in samenwerking met onze businesspartner NCOI.

Direct resultaat

  • Je ontwikkelt een strategisch marketingbeleid
  • Je vertaalt je marketingbeleid naar een professionele marketingaanpak
  • Je stelt de juiste marketingmix samen voor de juiste doelgroep
  • Je beschikt over de vaardigheden om de uitvoering van jouw strategisch marketingbeleid te managen
  • Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk
  • Je vergroot de kans op doorgroei en waardering

Masterclass

Deze Masterclass is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. Het programma is gericht op interpersoonlijke vaardigheden en omvat daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij wordt de Masterclass verzorgd door specialisten met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. Met deze Masterclass geef jij jouw carrière dan ook een flinke boost.

Voor wie

Beschik je over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en heb je een beleidsbepalende rol? Wil je jouw kennis en vaardigheden op het gebied van strategisch marketingmanagement uitbreiden? Dan is dit programma zeer geschikt voor jou.

Programma

In deze Masterclass leer je hoe je strategisch marketingbeleid ontwikkelt. Je analyseert de markt waarin je organisatie opereert en formuleert de behoeften van consumenten. Vervolgens stel je een merkenbeleid op voor het benaderen van de markt en stel je de juiste marketingmix samen voor de gekozen doelgroep. Ook ontwikkel je de vaardigheden om de uitvoering van het gekozen strategisch marketingbeleid te managen.

Deze Masterclass wordt verzorgd door absolute topdocenten die midden in de praktijk staan. Zij koppelen de theorie voortdurend aan de praktijk met praktische opdrachten. Daarnaast kun je tijdens de Masterclass gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze moderne online leeromgeving. Binnen deze leeromgeving vind je alle relevante informatie rondom je studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de docenten tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vrijstelling

Deze Masterclass maakt deel uit van diverse NVAO-geaccrediteerde Masteropleidingen van onze businesspartner NCOI. Bijvoorbeeld de Master in Marketingmanagement (MMM) en de Master in Business Administration (MBA). Wil je verder studeren en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden voor Master? Dan ontvang je vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je met deze Masterclass zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing en strategie

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische planning

Marktanalyse

  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Marktsegmentatie en doelgroepkeuze

Product- en distributiestrategie

  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën

Marketingcommunicatie en merkenbeleid

  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, internet, print)
  • Direct marketing
  • Internet en social media
  • E-marketing

Examen en diploma

Deze Masterclass wordt afgesloten met een praktijkgerichte eindopdracht voor jouw eigen organisatie. Behaal je een voldoende, dan ontvang je het diploma ‘Masterclass Strategisch Marketingmanagement’ van onze businesspartner NCOI.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De Masterclass Strategisch Marketingmanagement duurt 3 maanden. Het programma wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondvariant heeft 8 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 100,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 2.690,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 250,-
Studiekosten: Eindopdracht
€ 295,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 100,-
Studiekosten: Locatiekosten
€ 118,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.568,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

Niveau:

Masteropleidingen

Duur:

3 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17:00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.