Wat maakt B2B marketing in dit online tijdperk zo uitdagend? We noemen een paar punten:
- In dit online tijdperk beschikken je prospects - nog voor het eerste contact - al over vrijwel alle benodigde informatie.
- De online ontwikkelingen zorgen ervoor dat vanuit de hele wereld concurrenten op de loer liggen om klanten af te pakken.
- Ook in lage lonen landen als India en China beschikken de concurrenten over up to date technologische kennis.
Wat betekent dit voor marketeers? De opbouw van een onderscheidende positie is meer dan ooit noodzakelijk. Het is 'differentiate or die'. Want zonder onderscheidende positie resteert er slechts een armzalig argument: een lagere prijs...
Onze NIMA B Business marketing opleiding verschaft je de kennis en de vaardigheden om deze marketinguitdagingen om te zetten in slim commercieel beleid. Dat is precies hetgeen je in dit tijdperk van hyperconcurrentie moet kunnen. Je vergroot je kennis en inzicht van het marketingvakgebied, je functioneert beter in je werk en verruimt tegelijk jouw carrièrekansen.
Voor wie bedoeld?
Je bent binnen een B2B-markt betrokken bij het commerciële beleid van een dienst, productgroep of business unit. Of je bent werkzaam bij een bedrijf dat diensten verleent aan marketingafdelingen.
Je hebt voldoende praktische ervaring op het gebied van marketing en/of sales en/of aanverwante (commerciële) bedrijfsfuncties.
Direct rendement
- Je professionaliseert je als specialist op het gebied van B2B marketing
- Je krijgt inzicht over de wijze waarop online marketing moet worden ingezet in B2B markten
- Je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers: hun bijdrage inspireert je ertoe buiten je kaders te denken
- Je stelt met hulp van een SRM-coach een operationeel marketingplan op voor een business unit, een productgroep of dienst binnen jouw eigen organisatie
- Je past state of the art marketingkennis direct toe in de organisatie waar je werkzaam bent
- Je krijgt les van praktijkprofessionals met jarenlange ervaring
- Je hebt dankzij de door SRM ontwikkelde methode de hoogste slaagkans bij het NIMA B-examen
Jouw collega-deelnemers
Jouw collega-deelnemers beschikken net als jij over meerdere jaren praktijkervaring. Je zult tijdens de opleiding NIMA B Business marketing zien hoe anderen omgaan met problemen en hoe ze daarbij andere accenten leggen. Daarom werk je in teamverband aan de praktijkopdrachten en biedt SRM je de nodige ruimte om te netwerken. Het uitwisselen van kennis en ervaring met jouw collega-deelnemers is een interessant aspect van de opleiding NIMA B Business Marketing.
Jouw collega-deelnemers hebben net als jij een commerciële functie, maar ze opereren meestal in heel andere markten. Ze kunnen werkzaam zijn bij bedrijven als Ernst & Young, Philips Medical Systems, Daf trucks of Reed Business. Dat geeft de opleiding NIMA B Business marketing een belangrijk extra. Want door te zien hoe anderen omgaan met vergelijkbare problemen leer je te denken buiten jouw eigen kaders. Dat prikkelt jouw creativiteit. Vaak leer je van jouw collega-deelnemers minstens zoveel als van SRM. Het is niet alleen hard werken op SRM-bijeenkomsten, het is ook inspirerend. Na een paar bijeenkomsten wordt het vaak ook nog heel gezellig.
Een voorproefje van een NIMA B Do It!-weekend