10 maanden - Het ultieme vakdiploma voor de strategisch marketeer
Wil je beschikken over de vaardigheden én het inzicht om complexe strategische marketingvraagstukken om te zetten in commercieel beleid? Wil jij weten welke ontwikkelingen in ons vakgebied echt relevant zijn? Dan is het volgen van onze opleiding NIMA C de oplossing. Het diploma NIMA C is hét internationaal erkende bekwaamheidsbewijs voor de strategisch marketeer. Met deze exclusieve SRM-opleiding verbreed je je carrièreperspectieven dan ook aanzienlijk.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt NIMA toonaangevend binnen de branche. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer jij direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen jouw praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.
Je bent nauw betrokken bij het bepalen van het commerciële beleid van een merk of businessunit. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketingmanager, brandmanager, marketingcommunicatiemanager, productmanager, salesmanager. Het is ook mogelijk dat je ruime ervaring hebt in een ander vakgebied en op managementniveau wilt kunnen meebeslissen over het commerciële beleid van een businessunit. Ook dan is dit de juiste opleiding voor jou.
Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen of ervaringseisen. Er wordt uitgegaan van voorkennis op NIMA B of vergelijkbaar niveau.
Tijdens deze opleiding zul je je strategische visie en inzicht in het gebied van marketing aanzienlijk verbeteren. Je ontwikkelt vaardigheden om complexe commerciële problemen vanuit een helikopterview grondig en doeltreffend te analyseren. Je leert hoe je de uitkomsten hiervan vertaalt naar een slagvaardig commercieel en strategisch marketingbeleid. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om dit concreet te verwerken in een strategisch marketingplan, dat ook feitelijk implementeerbaar is. Onder leiding van zeer ervaren en deskundige praktijkdocenten word je uitstekend voorbereid op de examens.
SRM selecteert docenten en coaches met grote zorg. Zij beschikken over specifieke vakkennis, hebben ruime en actuele ervaring in het vakgebied en beheersen natuurlijk ook uitstekende didactische vaardigheden. Daarbij ondersteunen de coaches jou volledig bij je persoonlijke ontwikkeling. Zij bieden je ruimte voor eigen invulling, zodat je studie nog waardevoller wordt voor je praktijk. SRM realiseert al jarenlang de hoogste slagingspercentages binnen NIMA C. Je doet er dan ook erg verstandig aan om voor SRM te kiezen.
Deze opleiding geeft vrijstellingen in de Master in Marketingmanagement van onze businesspartner NCOI Opleidingen. Wil je verder studeren naar deze Master en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvang je vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(9 bijeenkomsten)
(9 bijeenkomsten)
(2 bijeenkomsten)
Omdat je kiest voor SRM, kies je voor de allerbeste voorbereiding op je examen NIMA C. Je kiest met SRM dan ook voor het hoogste slagingspercentage van Nederland. We bereiken dit onder andere met onze unieke aanpak. Naast de lesbijeenkomsten neem je actief deel aan 2 studieweekenden (inclusief overnachting), waarin jij samen met andere marketingprofessionals het maximale uit jezelf haalt. SRM creëert tijdens deze weekenden effectieve leersituaties die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. Het resultaat? Het leerrendement is hoger en je bent gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd. Bovendien bouw je tijdens deze weekenden netwerkrelaties op met medestudenten en topdocenten uit de praktijk. De opleiding NIMA C bij SRM betekent dan ook een grote stap in je carrière. Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders.
Je rondt de module Strategische Marketingplanning af met een digitaal examen. De module New Business Models rond je af met een praktijkgerichte opdracht en een mondeling examen. Vervolgens sluit je de opleiding af met een afstudeeropdracht en mondelinge toelichting hierop. De afstudeeropdracht lever je minimaal 4 weken voor je mondelinge verdediging in.
De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA C’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
De opleiding NIMA C duurt 10 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 2 bijeenkomsten ook een avondprogramma hebben. De avondopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur en 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 2 bijeenkomsten ook een avondprogramma hebben.