Professional Master Marketingmanagement

9 maanden - Onderdeel van NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wil je strategische marketingvraagstukken kunnen oplossen? En wil je daarmee jouw organisatie naar een hoger plan kunnen tillen? Dan is deze Professional Master iets voor jou. Je krijgt tijdens dit praktijkgerichte programma helder inzicht in de essentiële aspecten van strategisch marketingmanagement. Aan de hand van onderwerpen als marktanalyse, customer insight, positionering en concurrentieanalyse kijk je naar hoe je een bijdrage kunt leveren aan de strategische doelstellingen van je eigen organisatie. Na afronding van dit programma beschik je over zeer actuele kennis op Masterniveau, waarmee je in jouw organisatie direct aan de slag kunt.

Direct resultaat

  • Je lost strategische marketingvraagstukken op
  • Je bereikt je doelgroep met de juiste strategie en boodschap
  • Je levert een bijdrage aan de strategische doelstellingen van jouw organisatie
  • Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk

Professional Master

Deze Professional Master is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. De Masterclasses in het programma zijn gericht op interpersoonlijke vaardigheden en omvatten daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij worden de Masterclasses verzorgd door topdocenten met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. Met deze Professional Master geef jij jouw carrière een flinke boost.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van onze businesspartner NCOI kunnen jouw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet het levenlanglerenkrediet. Zie Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Voor wie

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en je wilt graag verdiepende kennis en vaardigheden opdoen op het gebied van marketingmanagement. Of je bent een ambitieuze marketingmanager, marketingconsultant of marketingprofessional en je wilt je diepgaand ontwikkelen binnen dit vakgebied.

Programma

Dit boeiende, praktijkgerichte programma richt zich op de kern van marketingmanagement en legt de relatie met organisatiestrategie. Aan de hand van onderwerpen als strategisch merkenbeleid, direct marketing, online branding en concurrentieanalyse doe je kennis op van vele facetten van het vakgebied. Je verdiept je in de psychologische aspecten van consumentengedrag en gaat aan de slag met online branding. Daarnaast leer je hoe je jouw doelgroep optimaal bereikt, met welke strategie en met welke boodschap. Bij elkaar vormt dit een zeer compleet en boeiend programma voor de ambitieuze marketingprofessional.

Het programma wordt verzorgd door topdocenten die zelf actief zijn in de marketingwereld. Waar mogelijk koppelen zij de theorie voortdurend aan jouw eigen werkpraktijk met behulp van praktische opdrachten en cases. Ook kun je tijdens je studie gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze moderne online leeromgeving. Binnen deze leeromgeving vind je alle relevante informatie rondom je studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de docenten tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Diploma en Mastercertificaat

Je rondt elke Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Behaal je voor alle opdrachten een voldoende beoordeling, dan ontvang je het diploma ‘Professional Master Marketingmanagement’.

Deze Professional Master maakt deel uit van de NVAO-geaccrediteerde Master in Marketingmanagement (MMM) van onze businesspartner NCOI. Dit garandeert je een goed niveau. Het programma is zo opgezet dat je het als samenhangend geheel volledig los kunt volgen. Wil je verder studeren naar Master en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvang je mogelijk vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De Professional Master Marketingmanagement duurt 9 maanden. Het programma wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 24 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Het programma wordt ook via e-learning verzorgd met contact en begeleiding op afstand.

Planning

  • september, november 2019, februari en april 2020

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Inschrijfgeld: € 100,-

Lesgeld: € 7.490,-

Studiemateriaal: € 250,- (per module)

Eindopdracht: € 295,- (per Masterclass)

Reprorechten: € 15,-

Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Professional Master Marketingmanagement

Niveau:

Masteropleidingen

Duur:

12 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Professional Master Marketingmanagement

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.