Brochure downloaden

 
  • Direct in jouw mailbox
  • Alle informatie overzichtelijk in één document
  • Eenvoudig te delen of printen

SRM C Executive Master Brandmanagement

9 maanden - Bereik de absolute top in marketingcommunicatie

Duur:

8 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement ? Zoek je zowel vanuit de theorie als de praktijk naar een fundamenteel en actueel inzicht in de relatie tussen marketing, (digital) branding en de marketingcommunicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM C Executive Master Brandmanagement, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met het uitdagende programma til je je kennis, inzicht en vaardigheden naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg je een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt.

Wat ga je leren

  • Je hebt inzicht in actuele ontwikkelingen op het gebied van marketing, branding en marketingcommunicatie
  • Je vertaalt marketing-, branding- en communicatieconcepten en -modellen naar je eigen praktijk
  • Je hebt inzicht in de rol van het merk in de organisatie- en marketingstrategie
  • Je anticipeert op veranderend consumentengedrag (customer journey)
  • Je creëert merkwaarde aan de hand van identiteitsmodellen
  • Je legt relaties in de merkarchitectuur en -hiërarchie
  • Je kunt een digitale brandingstrategie vaststellen
  • Je weet hoe je de resultaten van branding meet

Voor wie

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt je kennis verder uitbreiden op strategisch niveau. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketingmanager, brandmanager, communicatieadviseur of marketingcommunicatiemanager.

Deze opleiding is een vervolg op de opleiding SRM B Marketingcommunicatie. Heb je deze opleiding niet gevolgd en wil je toch de opleiding SRM C Executive Master Brandmanagement volgen? Dan raden we je aan om eerst de Voorbereiding Brandmanagement C te volgen.

Programma

Deze SRM-opleiding is geheel gericht op jouw ambitie om je te ontwikkelen tot merkspecialist op strategisch niveau. Het uitgekiende programma combineert drie vakgebieden: marketing, marketingcommunicatie en (digital) branding. Je verdiept je in de belangrijkste trends en ontwikkelingen en beoordeelt de invloed hiervan op merken en marketingcommunicatie. Je leert hoe je organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere brandingstrategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtige en effectieve (digital) brandingstrategie formuleren die goed aansluit op de organisatiestrategie. Tijdens de opleiding vinden er tevens twee gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied, zoals topmanagers uit het bedrijfsleven.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Vervolg

Wil je je na de opleiding SRM C Executive Master Brandmanagement nog verder ontwikkelen? Dan zijn deze opties mogelijk interessant voor jou:

  • SRM D Executive Master Digital Leadership & Innovation
  • SRM C Executive Master Digital Marketeer

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de tweedaagse live businesscase presenteert jouw team jullie oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als het hoogtepunt van deze opleiding, met name door de uitdaging, de spanning en het enorm hoge leerrendement. De presentatie van de oplossing van de live businesscase telt voor 50% mee in je eindbeoordeling van de opleiding.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: ‘Kick-off naar brandmanager’

(1 dag)

  • Kennismaking medestudenten
  • Persoonlijke leerdoelen en ambities
  • Opbouw opleiding en samenhang lessen
  • Introductie docenten van modules
  • Brandmanager: verkenning werkveld
  • Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
  • Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven

Masterclass Consumer Behaviour

(3 dagen)

  • Customer journey
  • Anticiperen op veranderend consumentengedrag
  • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Sociale invloeden op consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie

Masterclass Marketingstrategie

(1 dag)

  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen
  • Relatie tussen marketingstrategie, branding en marketingcommunicatie

Masterclass Branding en Positionering

(4 dagen)

  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Brand equity

Masterclass Digital Branding

(2 dagen)

  • Customer journey en customer experience
  • Bouwstenen van succesvolle branding
  • Digital branding strategie
  • Thought leadership en content
  • Meten impact van online branding op relevante KPI's
  • Effectieve associaties in het online tijdperk
  • Branding als dialoog
  • Branding als middel: koppeling met de rest van de funnel
  • Randvoorwaarden online branding

Masterclass Brandmanagement

(3 dagen)

  • Managen merkportfolio
  • Organisational branding
  • Reputatiemanagement
  • Employer branding/alignment
  • Customer insights en data
  • Managing brand performance

Extra: gastcolleges

(Halve dagen gedurende de opleiding)

  • Gastcollege bij start opleiding
  • Extra gastcollege over actueel onderwerp

Live businesscase

(Vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag, met overnachting op locatie)

  • Actuele real life strategische businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Leiderschap en samenwerking
  • Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie en marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(3 bijeenkomsten: 1 bij startbijeenkomst, 2 bijeenkomsten van 3 uur gespreid over de opleiding)

  • Voorbereiding en begeleiding bij eindopdracht afronding opleiding SRM C Executive Master Brandmanagement
  • Schrijven van een integrale eindopdracht

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werkomgeving. De integrale eindopdracht telt voor 50% van je eindcijfer. De andere helft van het eindcijfer bestaat uit het succesvol afronden van de praktijkcase tijdens het live businesscase weekend.

Tijdens de opleiding vinden er drie begeleidingsbijeenkomsten plaats met je examencoach, waarin je geholpen wordt met de voorbereiding van je eindopdracht.

Bij succesvolle afronding van beide onderdelen ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM C Executive Master Brandmanagement'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Deze SRM C Executive Master Brandmanagement duurt 9 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. Dit dagprogramma heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur (inclusief overnachting) en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 5.709,-
Studiemateriaal
€ 305,-
Examenkosten
€ 275,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 450,-
Locatiekosten
€ 531,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 7.495,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM C Executive Master Brandmanagement

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

8 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 7.495,00

SRM C Executive Master Brandmanagement

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.