Kostenoverzicht aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in en je ontvangt direct per e-mail een overzicht van de totale investering met specificatie. Om het kostenoverzicht te kunnen verzenden hebben wij onderstaande gegevens nodig. 
*Verplicht veld

Executive Master Marketingcommunicatie C (met Live Businesscase)

3 maanden - Bereik de absolute top in marketingcommunicatie

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in de rol van strategisch merk- en marketingcommunicatiemanagement? En wil je deze inzetten bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie? Kies dan voor deze Executive Master Marketingcommunicatie C van SRM, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding op het hoogste niveau. Met dit programma til je jouw kennis naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg jij een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt.

Direct resultaat

  • Je hebt inzicht in state-of-the-art-ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie en kunt dit direct toepassen in de praktijk
  • Je vertaalt marketing-, branding- en communicatieconcepten en -modellen naar jouw eigen praktijk
  • Je hebt inzicht in de rol van het merk in de marketing- en ondernemingsstrategie
  • Je kunt beleidsbeslissingen nemen gericht op het creëren van merkwaarde
  • Je hebt inzicht in het merk als instrument voor het behalen en behouden van concurrentievoordelen op lange termijn (merkconcept, merkcreatie en merkactivatie)
  • Je hebt inzicht in het proces van het bouwen, exploiteren en onderhouden van merken
  • Je kunt gestructureerd tot een oplossing van een merk- en/of marketingcommunicatievraagstuk komen

Executive Master

Dit Executive Masterprogramma is speciaal ontwikkeld voor hogeropgeleiden. De trainingen in het programma zijn gericht op persoonlijke vaardigheden en omvatten daarnaast diepgaande vakinhoud. Daarbij worden de trainingen verzorgd door toptrainers met ruime ervaring vanuit de communicatiepraktijk en leiderschapsontwikkeling. SRM is al jaren toonaangevend binnen de branche. Met dit Executive Masterprogramma geef jij jouw carrière dan ook een flinke boost.

Voor wie

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in jouw praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt jouw kennis verder uitbreiden op strategisch niveau. Dat maakt juist dit programma van SRM zo geschikt voor jou.

Programma

In dit programma benader je marketingcommunicatie vanuit het hoogste niveau. Je verdiept je in de belangrijkste trends, ontwikkelingen en invloed hiervan op merken en marketingcommunicatiegebied. Je leert hoe jouw organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere brandingstrategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering zoals merkessentie, merkbelofte, bewijsvoering en merkpersoonlijkheid. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun jij een krachtige en effectieve marketingstrategie formuleren die volledig aansluit op de organisatiestrategie.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Live Businesscase

Tijdens de Live Businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op jouw prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk. Meer over de unieke aanpak van de Live Businesscase lees je op Een praktijkgericht leerconcept.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingstrategie

(2 dagen)

  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Opzetten van businesscases
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Uitwerken van marketingplanning
  • Implementatie van de marketingstrategie

Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Organisational Branding

(2 dagen)

  • De organisatie als merk
  • Cultuuraspecten en identiteit
  • Identiteit en imago
  • Interne en externe alignment
  • Het merk als verbinder
  • Merkregie
  • Interne communicatie
  • Employer branding
  • Organisational branding bij fusie en overname
  • Veranderingsmanagement en communicatie
  • Organisational branding en businessplanning

Online Branding

(2 dagen)

  • Customer journey en custumer experience
  • Bouwstenen van succesvolle branding
  • Online branding strategie
  • Thought leadership en content
  • Onderscheidend vermogen
  • Effectieve associaties in het online tijdperk
  • Branding met impact
  • Branding als dialoog
  • State-of-the-art-inzichten
  • Concrete actuele cases

Big Data voor Marketeers

(1 dag)

  • Big data in de praktijk
  • Big-datastrategie
  • Vertaling naar marketingcampagnes
  • Trends en ontwikkelingen
  • Data, big data en de rol binnen marketing
  • The next thing: nano data
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Databronnen
  • Webdata
  • Social data
  • Van data naar informatie
  • Analyse
  • Data-analyse
  • Informatie interpreteren, visualiseren en presenteren
  • Customer insights

Live Businesscase

(5 bijeenkomsten)

  • Actuele - real life businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(3 bijeenkomsten van 3 uur)

Je rondt dit programma af met een eindopdracht en een mondeling examen.

Diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen jouw werkomgeving. Deze licht je vervolgens mondeling toe. Bij succesvolle afronding van beide onderdelen, ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Marketingcommunicatie C'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Deze Executive Master Marketingcommunicatie C duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. Dit dagprogramma heeft 9 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur. Ook volg je 2 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 1 bijeenkomst aansluitend een avondprogramma heeft. Hiernaast volg je 3 bijeenkomsten van 3 uur ter voorbereiding op de integrale eindopdracht.

Planning

december 2019 en april 2020

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 3.500,-
Studiemateriaal
€ 300,-
Eindopdracht
€ 350,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 225,-
Live Businesscase
€ 885,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 5.335,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Marketingcommunicatie C (met Live Businesscase)

Niveau:

Vakopleidingen

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag

Executive Master Marketingcommunicatie C (met Live Businesscase)

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17:00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.