Online Marketing Manager

10 maanden - Grip op je online marketingteam

Duur:

10 maanden

Niveau:

Trainingen

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben jij werkzaam als marketingprofessional en ambieer je een functie op managementniveau? Tijdens deze opleiding breng je op praktijkgerichte wijze de huidige marketinginspanningen van je organisatie in kaart. Daarbij doe je nieuwe inzichten op om creatieve oplossingen aan te dragen voor uiteenlopende marketingvraagstukken. Ook krijg je handvatten aangereikt om je online inspanningen te structureren en effectief te vertalen naar een gefundeerde middelenstrategie. Zo ontwikkel je vaardigheden om maximaal rendement uit je marketingeuro te halen. SRM staat niet voor niets bekend als hét opleidingsinstituut voor marketingprofessionals. Met een officieel diploma van SRM geef je je carrière een flinke boost.

Wat ga je leren

  • Je kunt de werking van de belangrijkste online marketingmiddelen doorgronden
  • Je weet waar je online marketingspecialisten op kunt aansturen
  • Je ziet in waar je online marketingbureaus op moet beoordelen
  • Je bouwt een netwerk op van kundige online marketingprofessionals
  • Je weet welke middelen de meeste waarde toevoegen in de funnel
  • Je kent de mogelijkheden tussen de verschillende online marketingmiddelen
  • Je hebt je ontwikkeld tot een online marketing- en/of communicatiemanager die weet hoe online middelen worden ingezet om de (online) marketingdoelstellingen te behalen

Voor wie

Je ambieert een functie als online marketingmanager, je bent net gestart in deze functie of je wilt je verder ontwikkelen in deze functie. Daarbij wil je je kennis en inzichten op het gebied van online marketing verder uitbreiden, zodat je je team nog beter kunt begeleiden naar de realisatie van marketingdoelstellingen. Daarbij ken je de waarde van een officieel SRM-diploma en wil jij je met dit waardevolle diploma sterk onderscheiden op de arbeidsmarkt.

Programma

In deze unieke opleiding van SRM word je volledig klaargestoomd voor een functie als online marketingmanager. Je ontwikkelt de vaardigheden om online marketingmiddelen optimaal in te zetten ten behoeve van de marketingdoelstellingen. Zo ontdek je synergieën tussen de verscheidene online marketingmiddelen en leer je hoe je maximaal rendement uit de huidige marketinginspanningen kunt behalen. Ook ontwikkel je vaardigheden om campagnestrategieën te bedenken, te briefen en efficiënt uit te laten voeren door jouw team van marketingprofessionals. Na afloop van deze opleiding kun jij online marketingcampagnes succesvol managen en zorg je voor maximaal rendement.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Vervolg

Wil je na Online Marketing Manager nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • Online Marketing Manager
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
  • Executive Master Digital en Geïntegreerde Marketingcommunicatie
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je eigen praktijkomgeving. Na succesvolle afronding van deze eindopdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Marketing Manager' van SRM, toonaangevend binnen de marketingbranche. Daarmee verbreed je je carrièreperspectieven aanzienlijk.

Programma

Tijdens dit programma doorgrond je de werking van de belangrijkste online marketingmiddelen. Na afloop weet je waar je de online marketingspecialisten in je team op kunt aansturen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

User Experience

(1 dag)

  • Het verschil tussen user experience en usability
  • Wensen van eindgebruikers
  • Belang van beeld, tekst en design
  • Het in kaart brengen van je doelgroep
  • Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën
  • Indexatie verbeteren
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Google Analytics en Google Search Console
  • SEO monitoring

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Budgetten en biedingen
  • Campagnes opzetten
  • Targeting van de juiste doelgroep

E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • A/B-testing e-mailcampagnes

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Risico's
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Leidraad intern beleid

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Creatives
  • Realtime advertising
  • Synergiekanalen
  • Meten en ROI social en online advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving

Conversatieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegerichte teksten beoordelen
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • Belangrijke KPI's
  • A/B- en multivariate testen
  • CRO-piramide

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Van data naar inzichten
  • SEO-rapportages
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • E-commerce

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen

Online Campagnes Aansturen

(3 dagen)

  • Aansluiten van online campagnes op branding en positionering
  • Online advertising campagnes opzetten, briefen, optimaliseren en evalueren
  • Campagnes beoordelen op rendement

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding Online Marketing Manager duurt 10 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 6.550,-
Studiemateriaal
€ 406,75
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 462,50
Locatiekosten
€ 545,75
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 8.190,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.