Brochure downloaden

 
  • Direct in jouw mailbox
  • Alle informatie overzichtelijk in één document
  • Eenvoudig te delen of printen

SRM Online Marketeer B

9 maanden - De verdiepingsslag in online marketing

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd om de aandacht van je doelgroep heftiger dan ooit. Je online onderscheiden op basis van het kiezen van de juiste kanalen en de invulling van beeld en boodschap is extreem belangrijk. Het standaard inzetten van online instrumenten is niet voldoende. In deze opleiding SRM Online Marketeer B van SRM leer je hoe je de aandacht van je targetgroep te pakken krijgt en de juiste boodschap overbrengt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Je krijgt inzicht in de klantreis en kunt met de inzet van online mediakanalen je specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg je voor maximaal rendement op je online marketinginspanningen. Dat maakt SRM al meer dan 60 jaar toonaangevend opleider voor marketingprofessionals.

Wat ga je leren

  • Je bent thuis in Google Analytics en kunt het gedrag van bezoekers in kaart brengen
  • Je kunt diepgaande inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je hebt volledig zicht op de digitale klantreis en weet campagnes juist af te stemmen op de touchpoints van de customer journey
  • Je kent alle online marketinginstrumenten en hun functionaliteiten en kunt zo de ultieme online mediamix samenstellen
  • Je kunt met je campagnes nauwkeurig targeten op specifieke doelgroepen
  • Je beheerst praktische vaardigheden om tekst en beeld te optimaliseren, zodat deze tot conversieoptimalisatie leiden

Voor wie

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt juist deze opleiding zo geschikt voor jou. Met deze opleiding van SRM win je een sterk onderscheidende positie voor jou op de arbeidsmarkt.

Programma

Als marketeer ben je natuurlijk thuis in het jargon, daarom maak je tijdens deze opleiding direct een verdiepingsslag. Je brengt jouw doelgroep in kaart en krijgt aan de hand van tools meer inzicht in hun customer en user journey. Hoe kun je jouw advertenties of websites beter afstemmen op hun online gedrag? En hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap de juiste touchpoints in de customer journey raakt? Deze en vele andere vragen komen aan bod. Met de kennis die je hierbij opdoet, leer je gebruiksvriendelijke content creëren waarmee je effectiever aanstuurt op conversies. Daarbij verdiep je je verder in de individuele voordelen van online marketingkanalen, zodat je een ultieme online mediamix kunt samenstellen. Bovendien beschik je over de kennis om jouw doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal te benaderen. Je zorgt voor de maximale afstemming tussen online mediakanalen en kunt zo nog meer invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen.

Vervolg

Wil je na de SRM Online Marketeer B nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer B'.

Programma

Tijdens deze opleiding ga je je verdiepen in diverse onderdelen van online marketing. Onder begeleiding van een ervaren professional ontwikkel je specialistische vakkennis over onder andere e-mailmarketing, contentmarketing, sociale-mediamarketing en zoekmachinemarketing.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics account
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Verwerking van sessies en campagne time-outs
  • SEO-rapportages
  • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking, e-commerce, attributie en alerts/intelligence
  • Aangepaste en multi-channel rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting, biedstrategieën en Google Display Netwerk
  • Sturen op de juiste KPI’s
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering, continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Contentoptimalisatie en geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid, sitesnelheid en crawl budget
  • Opzetten en uitvoeren van een SEO-strategie
  • SEO bij websitemigraties en slim ingezette technieken
  • SEO-analyse van marktleiders

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising (inclusief mobiel)
  • Customer journey, touchpoints en formuleren van KPI’s
  • Inzichten verzamelen over doelgroep en het targets van de juiste info
  • Meten, bijsturen en budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing en het maken van een dashboard

E-mailmarketing Advanced

(2 dagen)

  • Conversieoptimalisatie, neerzetten van een goede marketing- en e-mailstrategie
  • Databasemanagement en -analyse, doelstellingen en KPI’s
  • E-mail, tools en technische en juridische ontwikkelingen binnen marketing automation
  • Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden, tools, valkuilen en opzetten van CRO
  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • Landingspagina’s optimaliseren versus full-funneloptimalisatie
  • Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
  • CRO-piramide, expertreviews en usabilityonderzoek
  • Usability, analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer experience en journey mapping
  • Doelgroepanalyse en (funnel)optimalisatie
  • Nieuwe en bestaande klantprocessen bedenken, analyseren en verbeteren
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
  • Customer journey denken implementeren in je organisatie

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Aanpak, structurele inzet en de rol van social media
  • De rol van social media op consumentengedrag
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Communitymanagement en organisatorische consequenties
  • Social business en leidraad intern beleid

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Online Marketeer B duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 15 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.790,-
Studiemateriaal
€ 184,75
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 362,50
Locatiekosten
€ 427,75
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.990,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

SRM Online Marketeer B

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

9 maanden

Variant:

Dag

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.