Online Fundamentals Advanced

4 maanden - De verdiepingsslag in online marketing
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd heftiger dan ooit. De opbouw van een duurzaam concurrentievoordeel is noodzakelijk om te overleven. En daar is meer voor nodig dan de inzet van online instrumenten. In deze opleiding Online Fundamentals Advanced van SRM leer jij hoe je jouw organisatie een onderscheidende positie op de markt bezorgt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Ook ga je praktisch aan de slag met de user experience. Je krijgt inzicht in de klantreis en kun jij met de inzet van online mediakanalen jouw specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg jij voor maximaal rendement op jouw online marketinginspanningen. Dat maakt SRM al meer dan 60 jaar toonaangevend opleider voor marketingprofessionals.

Direct resultaat

  • Je bent volledig thuis in Google Analytics en kunt het gedrag van bezoekers in kaart brengen
  • Je kunt diepgaande inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je hebt volledig zicht op de digitale klantreis en weet campagnes juist af te stemmen op de touchpoints van de customer journey
  • Je kunt de brede impact van gebruiksvriendelijkheid doorgronden
  • Je kent alle online marketinginstrumenten en hun functionaliteiten en kunt zo de ultieme online mediamix samenstellen
  • Je kunt met jouw campagnes nauwkeurig targeten op specifieke doelgroepen
  • Je beheerst praktische vaardigheden om tekst en beeld te optimaliseren, zodat deze tot conversieoptimalisatie leiden

Voor wie

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt juist deze opleiding zo geschikt voor jou. Met deze opleiding van SRM win je een sterk onderscheidende positie voor jou op de arbeidsmarkt.

Programma

Als marketeer ben je natuurlijk thuis in het jargon, daarom maak je tijdens deze opleiding direct een verdiepingsslag. Je brengt jouw doelgroep in kaart en krijgt aan de hand van tools meer inzicht in hun customer en user journey. Hoe kun je jouw advertenties of websites beter afstemmen op hun online gedrag? En hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap de juiste touchpoints in de customer journey raakt? Deze en vele andere vragen komen aan bod. Met de kennis die je hierbij opdoet, leer je gebruiksvriendelijke content creëren waarmee je effectiever aanstuurt op conversies. Daarbij verdiep je je verder in de individuele voordelen van online marketingkanalen, zodat je een ultieme online mediamix kunt samenstellen. Bovendien beschik je over de kennis om jouw doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal te benaderen. Je zorgt voor de maximale afstemming tussen online mediakanalen en kunt zo nog meer invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Tracking van websites, mobile devices, gameconsoles en infokiosks
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Praktische configuratieopties voor organische ­zoekbronnen
  • Verwerking van sessie en campagne time-outs
  • Verwijzingsuitsluitingen en uitsluitingen van zoektermen
  • Aangepaste dimensies en relevante statistieken
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • Cross domain tracking
  • E-commerce tracking analytics
  • Geoptimaliseerde e-commerce met Universal Analytics
  • Data van KPI’s meten, interpreteren en analyseren
  • Aangepaste rapportages

User Experience Advanced

(1 dag)

  • Wie is je doelgroep en het online gedrag
  • Persona en Value Proposition Canvas
  • Formulierontwerp en conversie
  • Psychologie en persuasion
  • Welke user journey doorloopt de doelgroep?
  • User journey in kaart brengen
  • Verbeter de performance van jouw website
  • Analyse en bijsturen

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • De techniek achter SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid
  • Opzetten van een SEO-strategie
  • Uitvoeren van een SEO-strategie
  • Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
  • Meten is weten
  • ROI van SEO
  • Slim ingezette technieken voor SEO
  • Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore
  • Analytics
  • Nieuwe ontwikkelingen en tools
  • Geoptimaliseerde campagnes
  • Google Shopping
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Google mobile campagnes

E-mailmarketing Advanced

(1 dag)

  • Actuele state-of-the-art-ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing
  • E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
  • Doelstellingen en KPI's
  • Het neerzetten van een goede e-mailstrategie
  • Mobile first design
  • E-mailmarketing automation
  • Smart data
  • E-mailbestand opbouwen, verrijken en onderhouden
  • Databasemanagement en -analyse
  • E-mailmarketing funnel
  • Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing
  • Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Social Media Campagnes

(3 dagen)

  • Social-campagneconcepten
  • Branding
  • Campagnedoelstellingen
  • Contentplanning
  • Budgetplanning
  • Tone of voice
  • Leer de targetmogelijkheden
  • Het managen van een actieve campagne
  • Het meten van een social campagne
  • Social influencers inzetten
  • Effectief personaliseren van communicatie
  • Social-advertisingcampagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat

Online Advertising Advanced

(1 dag)

  • Analyse en strategie
  • Native social advertising
  • Trends en mogelijkheden in zoekadvertenties
  • Programmatic social en video
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement
  • Campagnemanagement op strategisch en tactisch niveau
  • Gevorderde online advertising technieken
  • Tooling: DSP's en de power editor van Facebook
  • Nieuwste inzichten en toepassingen
  • Best practices

Conversion Optimization Advanced

(2 dagen)

  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • De rol van Conversion Rate Optimization (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • Online persuasion
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability en afhakers
  • Clickratio versus conversie
  • Landingspagina's optimaliseren
  • Verschillende online marketingmiddelen samenvoegen
  • Optimaliseren door middel A/B-testing en mulitvariate testing
  • Integrale eindopdracht

  • (1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals Advanced' van SRM.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding Online Fundamentals Advanced duurt 4 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 11 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Planning

  • 20 december 2019, 10 en 17 januari 2020
  • 27 januari 2020
  • 31 januari 2020
  • 7 februari 2020
  • 14 februari 2020
  • 21 februari 2020
  • 28 februari 2020
  • 6 en 13 maart 2020
  • 20 maart 2020
  • 27 mei, 3 en 10 juni 2020
  • 17 juni 2020
  • 24 juni 2020
  • 1 juli 2020
  • 2 september 2020
  • 9 september 2020
  • 16 september 2020
  • 23 en 30 september 2020
  • 7 oktober 2020
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 3.195,-
Studiemateriaal
€ 600,-
Eindopdracht
€ 250,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 275,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.395,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.
 

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.
 

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.
 

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.