Online Fundamentals

4 maanden - De grootste en meest succesvolle opleiding voor online marketing in Nederland
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Met deze opleiding leg jij hét fundament voor jouw verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met alle online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, leer je mogelijkheden binnen jouw context benutten én kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingprofessionals. Deze zeer populaire opleiding van SRM is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding leg je een belangrijke basis voor je verdere loopbaan.

Direct resultaat

  • Je hebt een duidelijk overzicht van het gehele online ecosysteem
  • Je hebt inzicht in de valkuilen en kansen van Google Analytics
  • Je kunt inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je kunt de brede impact van gebruiksvriendelijkheid doorgronden
  • Je weet waar zoekmachinemarketing echt om draait, ongeacht of het om betaald of organisch zoekverkeer gaat
  • Je kunt met e-mail focussen op conversie in plaats van open ratio
  • Je weet hoe je zelfs nu nog de vruchten van social media kunt plukken
  • Je kunt contentmarketing gestructureerd en doelgericht inzetten
  • Je kent verschillende soorten advertising en toepassingen hiervan

Voor wie

Deze opleiding is zeer geschikt voor iedereen die als professional een goede start wil maken in het vak online marketing en de volledige context van online vraagstukken goed wil kunnen inschatten. Ook als je al werkzaam bent als marketeer of communicatieprofessional en in het online vakgebied winst wilt behalen, is deze opleiding een prima keuze. Dat maakt de opleiding Online Fundamentals van SRM dé vakopleiding voor online professionals.

Programma

Tijdens deze opleiding raak je bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Je gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en verdiept je in hun functionaliteiten. Aan de hand van de user experience leer je hoe je jouw website handig in gebruik maakt, zodat je bezoekers aan je pagina kunt binden en meer conversies stimuleert. Daarbij verdiep je je in de organische vindbaarheid en leer je wat social media daaraan kan bijdragen. Kortom, je leert alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Inrichten Analytics
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Filters en profielen
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Werken met standaardrapportages
  • Opzetten custom rapportages en dashboards
  • Interpreteren en analyseren
  • Optimaliseren website
  • Optimaliseren van online campagnes

User Experience

(1 dag)

  • Het verschil tussen user experience en usability
  • Trends binnen user experience
  • Wensen van eindgebruikers
  • Belang van beeld, tekst en design
  • Het in kaart brengen van je doelgroep
  • Onderzoek het doel en de toptaken van je gebruiker
  • Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)
  • Inspelen op klantinzicht
  • Sitescan en checklist doornemen

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing
  • SEO eigen site
  • Zoekwoordenstrategieën
  • SEO page scan tools
  • Stappenplan tekstcomponent
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Linkbuilding
  • Valkuilen bij siteontwerp en spamdexing
  • Code, flash, frames
  • Contentmanagementsystemen
  • Spamdexing
  • Zoekwoordspam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Analytics Universal
  • Link audit en findabilityonderzoek

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetbewaking
  • Campagnes opzetten
  • Zoekwoorden genereren
  • Maken van advertenties
  • Inzetten locatietargeting

E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • AVG-wetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes

Social Media

(3 dagen)

  • Belangrijke social-medianetwerken
  • Do's en don'ts in social media
  • Omgaan met snel veranderende omgeving
  • Content delen
  • Laat zien en horen wie je bent
  • Laat zien wie je kent
  • Zenden, luisteren, converseren op de socials
  • Local bases services
  • Opletten met 'te snelle' social media
  • Bewust toepassen van social media

Online Advertising

(1 dag)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Programmatic trading
  • Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Resultaat van online advertising
  • Hoe meet je online advertising?
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving
  • Datagebruik en codes

Afiliate Marketing

(1 dag)

  • Wat is affiliate marketing?
  • De voordelen van affiliate marketing
  • Verschillende vergoedingsmodellen
  • De functie van affiliate marketing binnen online marketingstrategie
  • Affiliate marketing via een netwerk of zelf doen?
  • Voordelen voor de adverteerder en merchant
  • Verschillende rollen en partijen in het affiliate ecosysteem
  • Grip op de verschillende attributiemodellen
  • Vormen van affiliate programma toepassen
  • Verschillen tussen affilate marketing en influential marketing
  • Influential marketing opnemen binnen affilate marketing
  • Best practices
  • Actuele cases en voorbeelden
  • Do's en dont's

Conversion Optimization

(1 dag)

  • Conversion Rate Optimization (CRO)
  • Optimaliseren op 3 pijlers: sitestructuur, usability en content
  • Online persuasion van usability
  • Relevantie en waarde bieden
  • Beïnvloedingstechnieken van Cialdini
  • Conversie en tekst
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Conversieoptimalisatie en -beperkingen
  • Meten en analyseren van de conversieratio
  • A/B- en multivariate testing
  • Vaststellen van rendement bij conversieoptimalisatie

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht. Wanneer je deze met succes afrondt, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals' van SRM.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding Online Fundamentals duurt 4 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Planning

  • 22 november 2019
  • 29 november 2019
  • 6 december 2019
  • 13 december 2019
  • 15 november 2019
  • 8 november 2019
  • 4 oktober 2019
  • 11 oktober 2019
  • 18, 25 oktober en 1 november 2019
  • 20 en 27 september 2019
  • 1 april 2020
  • 8, 15 en 22 april 2020
  • 6 en 13 mei 2020
  • 20 mei 2020
  • 25 maart 2020
  • 18 maart 2020
  • 26 februari 2020
  • 4 maart 2020
  • 11 maart 2020
  • 19 februari 2020
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 3.420,-
Studiemateriaal
€ 600,-
Eindopdracht
€ 250,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 300,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.645,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.
 

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.
 

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.
 

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.