De opleiding

Het vakgebied online marketing verandert sneller dan ooit. Zo snel dat het voor vele online marketeers een grote uitdaging is om up-to-date te zijn en blijven. Zo worden smart devices al sneller geadopteerd dan de smartphone een aantal jaren geleden. Social stories, chat bots en voice technology hebben grote invloed op de wijze waarop een consument contact maakt met een merk. Maar wat betekenen deze razendsnelle ontwikkelingen voor ons online marketeers en (online) marketing managers?

De veranderingen hebben gigantische impact op onze dagelijkse online marketing inspanningen. We nemen dagelijks beslissingen over de verdeling van ons (online)marketingbudget om zo onze korte- en langetermijndoelstellingen te behalen. Ben je niet op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen? Dan investeer je je budget waarschijnlijk in de verkeerde middelen.

Tijdens de intensieve tweedaagse Online marketing updates word je in korte tijd volledig up-to-date gebracht van de huidige ontwikkelingen in ons vak. Bovendien ontdek je welke kansen er liggen voor jouw eigen praktijk zodat je je jouw concurrenten een stap voor blijft.


Voor wie zijn deze online marketing updates relevant?

Wij denken dat iedere serieuze online marketing professional er verstandig aan doet om de ontwikkelingen in het vak op de voet te volgen. In het bijzonder als je een ervaren allround online marketeer of online marketing manager bent. Door de grote hoeveelheid blogs, vlogs en podcasts die dagelijks verschijnen over alle deelgebieden van online marketing is het haast onmogelijk om bij te blijven. Deze tweedaagse biedt een oplossing.

Oftewel: wil je kritisch kijken naar alle recente veranderingen binnen het online marketingvak en onderzoeken wat hun impact is op jouw praktijk? Dan is deze tweedaagse precies wat je zoekt. Na het volgen van Online marketing updates ben je weer helemaal bij op het gebied van online marketing ontwikkelingen.


Docenten en trainers

SRM werkt met professionals die de ontwikkelingen binnen hun online marketing specialisme op de voet volgen en dagelijks te maken hebben met de problematiek, uitdagingen en kansen die het aldoor ontwikkelende vakgebied online marketing met zich meebrengt.


Jouw collega­-deelnemers

Tijdens Online marketing updates zit je samen met nieuwsgierige online marketing professionals uit allerlei branches. Ze hebben vaak een commerciële functie en werken bijvoorbeeld bij bedrijven als PostNL, Heineken, Sanoma, ING en bij not-for-profit organisaties als Natuur & Milieu en de Postcodeloterij.

Ook kleinere MKB bedrijven, bureaus en (semi-)overheden weten hun weg te vinden naar SRM. Dat geeft ons programma een extra toegevoegde waarde. Want door te zien hoe anderen omgaan met vergelijkbare uitdagingen leer je te denken buiten jouw eigen kaders, en dat prikkelt jouw creativiteit.


Programma

Updates, updates en nog eens updates. Deze tweedaagse zoekt diepgang in de belangrijkste ontwikkelingen in het online marketing vak. Welke ontwikkelingen momenteel spelen lees je onder het kopje Programma. Uiteraard houden we de ontwikkelingen in het online marketing vak nauwlettend in de gaten en nemen we belangrijke ontwikkelingen die in aanloop naar de tweedaagse plaatsvinden ook mee. Zo ben je na afloop van de tweedaagse weer helemaal up-to-date.

 

1. Google Updates
Als je het over updates hebt, dan is er één bedrijf dat de kroon spant: Google. Alleen hun organische zoekmachine wordt op jaarbasis al meer dan 600 keer geüpdatet. Daarnaast heeft Google recent een groot deel van hun producten in twee nieuwe proposities gegoten: Google Marketing Platform en Google Ad Manager.

Google Marketing Platform brengt Data studio, Optimize, Surveys, Tag manager, Display & video 360 en Search Ads 360 samen. Google Ad Manager brengt DoubleClick Ad Exchange en DoubleClick for Publishers samen in een geïntegreerd platform. Genoeg te vertellen dus.

2. AVG in de praktijk
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming actief in Nederland. Wat zijn de learnings tot nu toe? Welke bedrijven doen het goed? Welke bedrijven hebben er (te) veel tijd in gestoken? En welke bedrijven hebben een flater geslagen?

Tijdens deze sessie leer je welke kansen de nieuwe regels en aandacht voor privacy biedt voor jouw online marketing inspanningen. We reiken we concrete handvatten aan om op slimme wijze invulling te geven aan de eisen die in de verordening worden gesteld.

3. Social stories
Video is booming, Stories veroveren de wereld en socials als Facebook en Instagram sleutelen constant aan hun algoritmes om onze aandacht vast te houden met de perfecte mix van relevante commerciële en persoonlijke content. Daarnaast volgen we zogeheten influencers die ons al dan niet op slinkse wijze aanzetten om bepaalde producten te kopen.

Tijdens deze sessie leer je met welke aanpak je kunt winnen op social media en vertellen we je bovendien voor welke valkuilen je moet waken.

4. Conversational marketing
In 2011 stal Steven van Belleghem de show met zijn populaire boek De Conversation manager. Anno 2018 is conversational marketing nog steeds booming. Het is voor de consument de normaalste zaak van de wereld om via Facebook of Instagram het gesprek aan te gaan met een merk. Ook in B2B is het gangbaar om chatgesprekken te initiëren op de site van een potentiële dienstverlener of leverancier.

Tijdens deze sessie kijken we naar de mogelijkheden van chatbots en live chats. We behandelen diverse tools en best practices en laten zien dat iets eenvoudigs als een 1-op-1 conversatie eigenlijk het online marketing kanaal is dat je altijd al wilde.

5. Impact van voice
De impact van voice moet niet worden onderschat. Want ook al lopen we in Nederland enorm achter op dit gebied, de adoptie van voice assistants als Siri en Alexa gaat sneller dan die van de smartphone. We durven zachtjes te stellen dat voice een paradigmashift in het online marketing landschap gaat ontketenen. Jij kan hier in Nederland als eerste de vruchten van plukken. Er een duurzaam concurrentievoordeel mee opbouwen. Mits je er klaar voor bent natuurlijk.

 

Stephan Stegeman
Programmamanager bij SRM

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een vrijblijvend adviesgesprek met onze programmamanager.

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de tweedaagse Online marketing updates. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de PDF met uitgebreide informatie.

12-10-2018

Garderen

Bilderberghotel Groot Heideborgh
Vrijdag/zaterdaggroep

 

08-02-2019

Garderen

Bilderberghotel Groot Heideborgh
Vrijdag/zaterdaggroep

 

 

Literatuur

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van Online marketing updates. Let op: de opleidingsprijs is exclusief btw.

Kosten

Opleidingskosten € 545,00
Verblijfskosten € 250,00
Opleidingsprijs € 795,00

 

Moet je de opleiding zelf betalen?

SRM biedt in een beperkt aantal gevallen financiële support aan. Bekijk hier de voorwaarden van SRM Loopbaan support

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier