De opleiding

Houd je in je teksten al rekening met SEO, maar weet je ook dat er op dit gebied nog veel te leren valt? Dan vind je in de training SEO & Copywriting voor gevorderden precies de verdieping die je zoekt.

Als copywriter is het beginnen met SEO namelijk niet zo moeilijk. Er is veel informatie over te vinden en trainingen op instapniveau zijn er genoeg. Maar naast de basisprincipes ontdek je daarbij ook dat het SEO-vak complex en veelzijdig is. Dat kan best overweldigend zijn. Vooral de technische kant van het SEO-verhaal weerhoudt tekstschrijvers er vaak van om zich écht te verdiepen in zoekmachineoptimalisatie.  Daarom maak je tijdens deze training uitgebreid kennis met de verschillende specialisaties binnen SEO. Met een heldere structuur en praktische oefeningen. Zodat je al die nieuwe kennis direct een plek geeft in je dagelijkse werkzaamheden.

Met welke technische aspecten van je website moet je rekening houden? Hoe spoor je problemen op en breng je nieuwe SEO-kansen in beeld? Wat is tegenwoordig nog een gezonde linkbuilding-strategie en hoe haal je het meeste uit je zoekwoordenanalyse? Het zijn maar een paar van de vele vragen die we tijdens de training SEO & Copywriting voor gevorderden uitgebreid behandelen. Naast verdieping op het gebied van SEO scherpen we ook je copyskills aan met UX Copywriting en ijzersterke contentstrategieën.  

Voor wie bedoeld?

De training SEO & Copywriting voor gevorderden is bedoeld voor copywriters die SEO als een belangrijke aanvulling op hun vak zien. Je weet dat SEO en sterke copy elkaar niet in de weg zitten, maar elkaar juist versterken. Je hebt dan ook al een paar jaar ervaring in SEO-Copywriting. Je weet hoe je een eenvoudige zoekwoordenanalyse uitvoert. Ook heb je geen checklist meer nodig om je zoekwoorden op de juiste plekken in je teksten te verwerken. Daarentegen weet je ook dat SEO véél meer is dan dat en dat er nog veel te leren valt. Over techniek bijvoorbeeld, of over linkbuilding. Ook ben je nieuwsgierig naar manieren om je zoekwoordenanalyse creatiever in te steken en beter te structureren. 

Direct rendement 

  • Je frist je SEO-kennis op met actuele ontwikkelingen.
  • Je leert welke technische SEO-aspecten belangrijk zijn.
  • Je gaat praktisch aan de slag met HTML.
  • Je verbetert je zoekwoordenanalyse.
  • Je ontwikkelt linkbuilding-strategieën.
  • Je maakt kennis met UX-Copywriting.

Inhoud

Ook al heb je kennis van SEO, een opfrismoment is altijd prettig. Daarom gaan we aan het begin van deze training weer even snel door de basis heen. Daarnaast kijken we naar de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen tijd. Daarna schakelen we over naar een onderdeel dat veel SEO-copywriters liever links laten liggen: de techniek. Juist op dit vlak kun je je als copywriter onderscheiden van je concurrenten. Daarom leer je deze kennis op een praktische manier toe te passen en ga je zelfs aan de slag met HTML.

Ook wat betreft de zoekwoordenanalyse ga je een verdiepingsslag maken. Hier bestaan allerlei tools voor, maar die doen meestal niet meer voor je dan zoekvolumes en CPC's uitspuwen. Zoekwoorden waar je zelf niet aan denkt zul je hier niet zo snel uithalen, maar dat is nu juist wat je tijdens deze training wél gaat leren.

Als copywriter ben je natuurlijk ook altijd op zoek naar nieuwe manieren om je teksten te verbeteren. Zodat ze de lezer nog beter overtuigen en je conversiepercentages verder opschroeven. De lessen over UX-Copywriting en de content journey gaan je daar zeker bij helpen. Tot slot kijken we nog naar het grotere plaatje. Welke plek neemt SEO in een sterke online marketingstrategie in? Hoe zorg je eigenlijk dat die ijzersterke SEO-teksten van je aan waardevolle backlinks komen? En hoe ziet SEO er over een paar jaar uit en kun je daar al op inspelen?

Welke SEO & Copywriting training past bij mij?

Weet je wel al dat SEO belangrijk is, maar pas je dit nog niet toe in je teksten? Overweeg dan onze training op take-off niveau: SEO & Copywriting.

Niet zeker welke training het best bij jou past? Neem dan contact op met programmamanager Stephan Stegeman 020-5126500 of stephan@srm.nl.

 

Stephan Stegeman
Programmamanager bij SRM

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een vrijblijvend adviesgesprek met onze programmamanager.

Programma

1. SEO, hoe zat het ook al weer?
Als deelnemer aan het Advanced-deel van deze opleiding heb je natuurlijk al de nodige kennis van SEO. Tijdens dit eerste dagdeel frissen we deze weer even op. Hoe zat het ook alweer met de basisprincipes? Zijn deze nog steeds actueel en welke recente ontwikkelingen hebben de meeste impact gehad?


2. Van content naar techniek: HTML en SEO
De meeste copywriters laten de paginabron van een website het liefst waar die zit: goed verstopt achter een klik op de rechtermuisknop. Begrijpelijk, maar als SEO-copywriter kun je met de juiste technische kennis een enorme voorsprong nemen op je concurrentie. Daarom leer je tijdens dit dagdeel de basis van HTML kennen en ga je er zelf mee aan de slag.


3. Technische SEO
Nu de eerste koudwatervrees voor techniek is verdwenen is het tijd voor een volgende technische duik. Want hoe goed je zoekwoordenonderzoek en content ook zijn, zonder een technisch gezonde website kan die moeite allemaal voor niets zijn. We gaan op zoek naar de meest voorkomende technische SEO-issues en bekijken uiteraard ook de bijbehorende fixes.


4. Zoekwoordenanalyse
Een zoekwoordenanalyse is meer dan alleen met een tool wat woorden bedenken en daar de volumes bij zoeken. Om de echte kansen te ontdekken zul je juist buiten die tools moeten gaan zoeken, je concurrenten gebruiken immers dezelfde tools. Tijdens deze les steken we de zoekwoordenanalyse creatiever in, gecombineerd met het analyseren van de bijbehorende data.


5. Autoriteit en linkbuilding
Links zijn nog altijd de voornaamste manier voor Google om je website te vinden. Linkbuilding blijft dan ook een essentieel onderdeel van een goede SEO-strategie. Maar hoe pak je dit eigenlijk aan en hoe onderscheid je de goede van de slechte links? Dat leer je tijdens dit dagdeel.


6. Sterke copy schrijven
In dit dagdeel ga je als Advanced SEO-copywriter aan de slag met de content journey. Marketeers noemen dat customer journey, maar wij zijn van de afdeling inhoud en spreken van de content journey. We beginnen met koppen en knoppen die ervoor zorgen dat we relevant opvallen. Je mengt SEO essentials met storytelling en vult zo de relatie tussen bezoeker en merk in. Content als brand building blocks, in goed Nederlands.


7. UX Copywriting
User Experience copy, je komt er tientallen keren per dag onbewust mee in aanraking. Het zijn de woordjes en zinnetjes die in nauwe samenwerking met het design een functionele, gidsende of converterende rol hebben. UX-writer Boy Hulsteijn legt uit waar en waarom je het tegenkomt én hoe je zelf volmaakte UX-copy schrijft.


8. SEO in de online strategie
SEO is een middel, geen doel op zich. Toch wordt dat nog wel eens uit het oog verloren. We gaan daarom eens kijken naar de rol van SEO in een brede online strategie. Daarnaast kijken we vooruit: welke ontwikkelingen bepalen het toekomstbeeld van SEO en hoe speel jij daar nu al op in?


 

Schrijven voor het web

Op zoek naar een basis SEO-copywriting training of training schrijfvaardigheden? Bekijk onze trainingen schrijven voor het web en vind de cursus die het beste aansluit bij jouw leerwensen.

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training SEO & Copywriting voor beginners. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF) .

10-01-2019

Utrecht

Seats2meet.com
Donderdaggroep

 

21-03-2019

Amsterdam

BCN Amsterdam Arena
Donderdaggroep

 

14-05-2019

Utrecht

Seats2meet.com
Dinsdaggroep

 

 

Literatuur

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training SEO & Copywriting voor gevorderden. Let op: de opleidingsprijs is btw-vrij.

Kosten

Opleidingskosten € 1.595,00
Opleidingsprijs € 1.595,00

 

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

Gerelateerde opleidingen

NIMA B1 Marketing Manager voor Online marketeers
Deze NIMA B opleiding is speciaal gericht op het behalen van het NIMA Marketing Manager B1 Examen.
Duur: 5 dagen
Prijs: € 1.195,-
NIMA B Digital marketing
Haal het maximale uit je online én offline markt door online ontwikkelingen op te nemen in je marketingstrategie.
Duur: 7 maanden
Prijs: € 3.945,-
Masterclass Social media marketing
Leer hoe een goede social media strategie kan bijdragen aan jouw marketingcommunicatie doelstellingen.
Duur: 2 maanden
Prijs: € 2.300,-



sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier