Je bent hier: Home  / Over SRM

Over SRM

SRM is hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren professionals in de marketing, online marketing, marketingcommunicatie en communicatie. In opleidingen van SRM staan de competenties en vaardigheden centraal die jou aantoonbaar beter laten presteren in je huidige functie. Onze beroemde 'live cases' bieden strategische uitdaging én verdieping die een volgende stap in jouw (online) marketing- of communicatiecarrière mogelijk maken. Met 20 vaste medewerkers en ruim 250 gecertificeerde docenten streven we naar de verdere professionalisering van onze individuele deelnemers én de vakgebieden marketing en communicatie als geheel. 

In de 60 jaar van ons bestaan hebben we een reputatie verworven als de meest ervaren en meest gerenommeerde particuliere aanbieder van opleidingen in ons vakgebied. Onze deelnemers geven zelfs aan dat na het volgen van een opleiding bij SRM hun kennis en kunde in hun vakgebied met maar liefst 40% is toegenomen. Verder ervaren ze een toename van 30% aan betere resultaten in de praktijk. Daar zijn we heel trots op, maar het verplicht ons tegelijk om het niveau van onze opleidingen voortdurend tegen het licht te houden en waar nodig bij te stellen. Wat dat wil zeggen, ontdek je het best in de praktijk. Je bent van harte uitgenodigd!

Onderwijsvisie 

Opleidingen en trainingen van SRM zijn bedoeld voor mensen die met beide benen in de beroepspraktijk staan. Zij richten zich op de ontwikkeling van kennis en vaardigheden die je in die praktijk kunt toepassen. Kennisverwerving zonder referentie aan de eigen werksituatie is immers te vergelijken met zwemmen op het droge. SRM legt steeds de relatie tussen theoretische kennis en de praktijk van alledag. Zo heb je de garantie dat het geleerde en getrainde verankerd raken. SRM gaat altijd uit van jouw competenties en de vaardigheden die jij wilt of moet ontwikkelen. De opleidingen en trainingen sluiten hier op aan en richten zich nadrukkelijk op jouw verdere ontwikkeling. Deze beoogde ontwikkeling komt veelal overeen met de wensen van de organisatie waarin je werkzaam bent, maar kan ook gericht zijn op een beoogde individuele carrièrestap. In alle gevallen is de meetbaarheid van de resultaten van het onderwijs gewenst. Voor SRM is dat een vanzelfsprekende zaak. Uit het voorgaande vloeit de SRM-methode voort: het verbinden van professionals uit de praktijk aan het onderwijsleerproces en het verbinden van kennis en inzichten aan praktische vaardigheden: Know It! en Do It! Deze verwevenheid levert een optimaal leerrendement op voor medewerkers in de marketing- en communicatiebranche. Het resultaat van de onderwijsvisie van SRM wordt door deelnemers en de participerende bedrijven met een negen, uitstekend, gewaardeerd.

Persoonlijk advies

Heb je vragen over een van onze opleidingen of trainingen? Of wil je graag eens sparren over jouw leerwensen in relatie tot onze opleidingen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs via onderstaand telefoonnummer.

  020 512 65 00

De kracht van Know It! en Do It!

In veel opleidingen worden kennis en inzichten gekoppeld aan concrete dagelijkse vaardigheden met een Know It!- en een Do It!-module. De intensiteit van de denken-en-doen-werkwijze creëert een competentiebewustzijn die direct zijn waarde bewijst in jouw dagelijkse beroepspraktijk. Als SRM-deelnemer maak je de stap van het consumeren van de kennis en inzichten van de docent naar het produceren van je eigen inzichten en praktische vaardigheden. Jouw docent is niet meer degene die oplossingen aanreikt, maar degene die je naar die oplossingen toeleidt. Het rendement van deze manier van opleiden laat zich het best omschrijven als persoonlijke groei op facetten als professionele standvastigheid en vakgerichte volwassenheid.

Live cases in de Do It!-module

Aan de hand van een actuele case wordt je geprikkeld om met je collega-deelnemers tot oplossingen te komen. Zo leer je in een zo realistisch mogelijke praktijksimulatie om oplossingsgericht te werken en jouw competenties in te zetten voor een optimale samenwerking in het team. Een live case wordt behandeld in een werkweekend van vijf dagdelen. Een manager van een bestaand bedrijf presenteert een actueel marketing- of communicatiegerelateerd vraagstuk. Je vormt met jouw collega-deelnemers een team waarin iedereen een eigen rol krijgt toegewezen. Vanuit jouw specifieke rol ga je met jouw teamleden onderling én met de opdrachtgever communiceren om tot een goede oplossing te komen. Je presenteert deze aan de marketing- of communicatiemanager van het bedrijf. Op jouw voorstellen krijg je niet alleen onmiddellijke feedback, je hoort ook welke oplossing het bedrijf kiest en waarom. Deze realistische opzet geeft de Do It!-weekenden enorm veel impact.

Peoples business

Ons netwerk van meer dan 200 geassocieerde professionals beschikt over alle kennis en kunde om de ideale oplossingen te bieden voor specifieke opleidingsvragen. Dankzij onze flexibele organisatie kunnen steeds de juiste mensen voor de opdracht geselecteerd worden. Want niet alleen in jouw organisatie, ook bij SRM maken mensen het verschil.

Werken bij SRM?

SRM heeft momenteel geen vacature beschikbaar. Wil je een open sollicitatie doen? Stuur dan je sollicitatiebrief én CV aan John van der Stam via john@srm.nl. Wil je als docent voor SRM werken? Stuur dan je CV aan John van der Stam via john@srm.nl.

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier