Je bent hier: Home  / Over SRM  / Partners

NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. NIMA geeft met examens, certificering en erkenning duiding aan kennisniveaus en werkervaring.

SRM is als opleider officieel erkend door NIMA, ofwel een NIMA Education Partner. SRM voldoet als NIMA Education Partner aan de door jhNIMA gestelde eisen omtrent kwaliteit, continuïteit, onafhankelijkkheid en praktische aansluiting op diverse NIMA examens.

Cedeo-erkenning

Er zijn in Nederland naar schatting ruim 8.500 commerciële opleidingsinstituten die een veelvoud aan maatwerk- en open opleidingen aanbieden. Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties opleidingen en trainingen hebben verzorgd, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze diensten. Op dit moment zijn op deze wijze zo’n 800 instituten op basis van marktwaardering geselecteerd en in het Cedeo-bestand opgenomen.

Op basis van de positieve uitslag van het door Cedeo uitgevoerde onderzoek onder deelnemers van SRM voeren wij met trots de Cedeo-erkenning.

Logeion

Logeion is dé beroepsvereniging voor communicatie. Logeion brengt vakgenoten werkzaam bij overheid, bedrijfsleven, onderwijs en consultancy op één platform bijeen. Logeion streeft naar een sterke professionalisering en profilering van het communicatievak en de beroepsgroep en tracht dit te bereiken door interactie en kennisuitwisseling te bevorderen.

Logeion heeft Beroepsniveauprofielen (BNP) voor het communicatievak geïntroduceerd. Door de BNP krijgen vakgenoten, opleiders, HR-adviseurs en opdrachtgevers beter inzicht in het niveau van communicatieprofessionals en in de verscheidenheid aan communicatiefuncties. Namens SRM hebben directeur John van der Stam en programmamanager Communicatie Gonda Duivenvoorden zitting in de Onderwijs Advies Raad van Logeion en zijn zo nauw betrokken bij de ontwikkeling hiervan.

Managementboek

Vanaf 2012 staan alle boeken die benodigd zijn voor opleidingen en trainingen van SRM op de website van Managementboek.nl. Via de speciale SRM bestellijsten kun je eenvoudig boekenpakketten bestellen specifiek voor bepaalde opleidingen of trainingen. Op de detailpagina van opleidingen of trainingen waarvoor boeken benodigd zijn vind je onder het tabblad 'Literatuur' de mogelijkheid om de boeken los of als volledig pakket op de website van Managementboek.nl te bestellen.

IAA

De IAA is de branchevereniging voor mensen in de marketingcommunicatie. Een aanstekelijk internationaal platform met inspirerende activiteiten voor liefhebbers van het vak. Met het vernieuwde IAA Young Professionals biedt het IAA ook studenten de gelegenheid om kennis te maken met deze vakbranche.

Adfo Groep

SRM en Adfo Groep werken op diverse manieren samen. Op de platformen Marketingonline en Communicatieonline is SRM als contentpartner nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van vakinhoudelijke content. De Masterclass Betekenisvol Positioneren is door SRM en Adfo Groep gezamenlijk ontwikkeld en aangeboden.

Altuition

SRM verzorgt de Masterclass Customer Journey in nauwe samenwerking met Altuïtion, een Customer Experience Consultancy dat ruim 160 customer journeys heeft uitgevoerd met organisaties in diverse branches. Altuïtion is gespecialiseerd in product-, proces- en service-innovaties waarbij de klantbeleving altijd centraal staat en die ondernemingen onderscheidend commercieel voordeel opleveren. Berry Veldhoen en Stephan van Slooten zijn directeur respectievelijk partner bij Altuïtion. Zij vormen de kern van het docententeam in de Masterclass Customer Journey.

Springest

SRM was een van de eerste opleiders die samen met Springest in zee ging. Wij stapten destijds in dit platform omdat wij geloven dat een professional zichzelf goed moet kunnen oriënteren voordat hij/zij voor een opleider of opleiding kiest. Een opleiding volgen vergt immers een forse investering in tijd en geld. Springest faciliteert dit oriëntatieproces op een overzichtelijke en onafhankelijke wijze. Ben je benieuwd wat onze deelnemers zeggen over onze opleidigen. Je leest het op Springest.

VMC

VMC (Vrouwen in Marketing en Communicatie) is het netwerk voor vrouwen in marketing en communicatie. Alleen voor vrouwen, omdat vrouwen nu eenmaal anders zijn dan mannen.

Op 26 januari 2012 ondertekenden VMC-voorzitter Irenka van den Hout en SRM-programmamanager Gonda Duivenvoorden de samenwerkingsovereenkomst tussen VMC en SRM tijdens het VMC Nieuwjaarsevent in AIR te Amsterdam. Actieve leden van VMC hebben in het bijzonder baat bij de samenwerking. Hun inzet voor het netwerk wordt beloond met zogenoemde fair miles, die ze bij SRM kunnen inwisselen tegen korting op opleidingen. Die kan oplopen tot twintig procent.

VMC en SRM werken daarnaast inhoudelijk samen. Zo gaan zij betaalde lessen ontwikkelen over onderwerpen als cocreatie, personal freedom en netwerken. En VMC wordt als 'live case' ingezet tijdens een van de opleidingen van SRM. Tegen een in-company tarief kunnen belangstellenden uit het VMC-netwerk een workshop 'Train de trainer' of schrijftraining op maat van SRM volgen. Voor alle leden geldt een korting op het reguliere SRM-aanbod van tien procent.

TMA

De Trade Marketing Association (TMA) is opgericht in 2002 en was daarmee de eerste beroepsvereniging voor Trade Marketing ter wereld. De Trade Marketing Association streeft naar een verdere professionalisering van het Trade Marketing vakgebied. Het SRM-diploma Trade Marketing-B is door de Trade Marketing Association gecertificeerd.

Vragen?

Heb je vragen over een van onze opleidingen of trainingen? Of wil je graag eens sparren over jouw leerwensen in relatie tot onze opleidingen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs via onderstaand telefoonnummer.

  020 512 65 00

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier