Op Donderdag, 28 Oktober, 2021, 08:26
Agile werken is de norm geworden in marketingland. We werken niet meer op een afdeling maar ‘zitten’ in tribes; we staan bij zoveel standups dat we zere voeten krijgen en wie het woord project zegt, moet zijn mond wassen met zeep. Een aantal marketingafdelingen is inmiddels het spoor bijster. Wij proberen ze weer in het spoor te krijgen.
Op Dinsdag, 14 Juli, 2020, 14:50
Op Vrijdag, 3 Juli, 2020, 12:30
‘Het enige recht van een vrouw is het aanrecht.’ Die grap wordt waarschijnlijk alleen nog gemaakt door een oude oom op een verjaardag waarbij iedereen oud-Hollands in een kring om de borrelnoten zit. #achterhaald. De wilde frisheid van limoenen van FA, past in datzelfde rijtje. Kan niet meer. Niet meer doen.
Op Vrijdag, 3 Juli, 2020, 12:30
Loyaliteit is dé marketingkans van dit moment betoogt Niels Vonk in een artikel op Frankwatching. Hij verwijst naar de Loyalty loop van Andrew Davis die ons dan weer erg doet denken aan het artikel Branding in the digital age van David Edelman.
Op Donderdag, 18 Juni, 2020, 10:01
Groot nieuws. Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, gaat de Amerikaanse concurrent Grubhub overnemen. Grubhub kost zo’n 4,6 miljard euro kosten dus daar moeten heel wat maaltijden voor naar de consument gefietst worden.
Op Woensdag, 15 April, 2020, 10:31
Webshop The Sting sluit de virtuele deuren. Klanten van webshops wachten hoopvol tot ze een ons wegen op pakketjes die dagen te laat bezorgd worden en marketeers van webwinkels sturen de een na de andere ronkende mailing aan hun klanten zonder notie te nemen van de veranderende wereld in de anderhalve meter samenleving. Webshops lijken te floreren in deze crisistijd, maar de organisaties achter de winkels kraken. Sommige zijn het spoor zelfs volledig bijster.
Op Donderdag, 19 Maart, 2020, 15:08
Onze communicatiecollega’s hebben het druk. Zowel de interne communicatie-afdeling als de woordvoerders draaien overuren. Het Coronavirus laat geen bedrijf onberoerd. Voor ons marketeers brengt het virus een heel andere uitdaging. Evenementen worden gecanceld, campagnes worden uitgesteld omdat de doelgroep van die campagnes momenteel slechts in Corona geïnteresseerd is en daardoor nauwelijks receptief voor andere onderwerpen.
Op Donderdag, 20 Februari, 2020, 14:05
Soms kan een organisatie van zijn voetstuk vallen. Het zijn de momenten die iedere marketeer vreest. Het zorgvuldig opgebouwde beeld ligt in gruzelementen op de vloer en lijkt niet meer te lijmen. Wij hadden een moment van schrik bij het lezen van het artikel ‘Nog meer bijlenen? Natuurlijk, mevrouw’ in De Volkskrant. In het artikel doet verslaggever Jeroen van Bergeijk verslag van zijn tijd bij Wehkamp als (undercover) callcenter medewerker.
Op Maandag, 16 December, 2019, 15:38