Op Vrijdag, 29 Juli, 2022, 09:21
Zeg je bij ons NIMA, dan zeg je William van Vessem. Cursisten lopen met hem weg. Zijn enorme kennis en kunde prijzen ze, maar ook zijn inspirerende manier van lesgeven. “Hij prikkelt, zet aan tot denken en vooral ook dóen.” Al 24 jaar verzorgt William onze NIMA A-, B- en C-opleidingen, waarin hij theorie en praktijk soepel laat samenkomen. Wat drijft deze topdocent?
Op Vrijdag, 29 Juli, 2022, 09:17
De overheid wil en moet meer uitleggen naar de burgers. Dialoog en transparantie worden steeds belangrijker. Vandaar dat SRM en Babbage Company twee nieuwe opleidingen hebben (door)ontwikkeld op het gebied van overheidscommunicatie. “De vraag van overheden naar communicatiespecialisten is enorm.” In gesprek met SRM-directeur Maarten Nijboer en Monique van Vliet, director business development en partner bij Babbage.
Op Woensdag, 20 April, 2022, 08:50
‘Your story is ours too’. Vanuit die gedachte helpt Crossphase klanten hun verhaal te vertellen. Waar het gaat om webredactie, heeft het contentbureau uit Leiden momenteel meer opdrachten dan mensen. “Zelf medewerkers opleiden is de perfecte oplossing om te groeien,” zegt Digital Content specialist en opleidingscoördinator Michiel van der Blij. Aan die groei heeft SRM een mooie bijdrage kunnen leveren.
Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 14:08
Je hebt er vast wel eens over gehoord: de Metaverse. Een nieuwe digitale wereld. Maar wat is het precies voor een wereld? Waarom storten consumenten en grote merken zich hier nu massaal op? En wat gaat de Metaverse betekenen voor jou en jouw organisatie? In deze Kennis Break verkent Ferry Hoes de antwoorden op deze en andere vragen.
Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 14:01
Vanuit je strategische marketingkeuze je specifieke doelgroep bepalen. Een beetje marketeer weet hoe belangrijk dat is. Maar hoe pak je dat slim aan? In de Kennis Break ‘Hoe schrijf je het beste marketingplan?’ bespreekt topdocent en marketingstrateeg William van Vessem de 9 stappen om je doelgroep te bereiken.
Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 13:57
Als leidinggevende in de marketing of communicatie, wil je natuurlijk ook trusted advisor zijn van de directie of Raad van Bestuur. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Topprofessionals worstelen vaak met hun rol in de boardroom. Dat kan én moet anders, vindt topdocent Karel Zwaan in de Kennis Break Boardroom dynamics.
Op Maandag, 21 Februari, 2022, 08:55
We zijn op zoek naar een online marketeer. In jouw rol zorg je voor de ontwikkeling, implementatie en uitvoer van een resultaatgerichte online marketingstrategie. Je adviseert over online branding en mogelijkheden die leiden tot meer conversies, je voert dit uit en optimaliseert ze op basis van data. Dit doe je in nauwe samenwerking met de Marketing Manager en andere teamgenoten.
Op Donderdag, 27 Januari, 2022, 09:19
Op Donderdag, 13 Januari, 2022, 08:52
Hij komt eraan, de nieuwe STAP-regeling. Met ingang van 1 maart 2022 kun je dan een budget van € 1.000,- per jaar aanvragen om te investeren in jouw verdere ontwikkeling. Alle opleidingen en trainingen van SRM komen in aanmerking voor de STAP-subsidie. En het mooie is: hiermee kun je maar liefst 54 SRM-trainingen kosteloos volgen.
Op Maandag, 20 December, 2021, 08:34
Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen vakopleiding. Ze zouden wel willen, maar ze willen zich niet voor een aantal maanden committeren. Of ze vinden het te duur. Of beide. Toch is een vakopleiding altijd de investering waard. Wij geven je vijf goede redenen waarom.
Op Maandag, 20 December, 2021, 08:30
De overheid stimuleert een leven lang leren. En wat blijkt: we leren ook steeds meer. Ook binnen het marketing- en communicatievak. Een mooie ontwikkeling natuurlijk. Maar juist een wat langere vakopleiding levert je meer leerrendement op en vergroot je carrièrekansen aanzienlijk.
Op Woensdag, 8 December, 2021, 12:17
Kwaliteit, studentgericht werken, samenwerken, jezelf ontwikkelen, zelfstandigheid en vertrouwen in elkaar. Word jij hier enthousiast van? Wij vinden ze essentieel voor ons werk bij SRM. Ben jij de onderwijsontwikkelaar waar wij naar op zoek zijn?
Op Woensdag, 1 December, 2021, 08:34
Op Woensdag, 17 November, 2021, 15:12
Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen opleiding of training naast hun werk. Ze zouden wel willen, maar vinden het gewoon te duur. Niets is minder waar. Wij geven je 3 goede redenen waarom een opleiding toch altijd de investering waard is.
Op Maandag, 8 November, 2021, 11:02
Microsoft Edge, Safari, Firefox en vanaf volgend jaar ook Google Chrome: steeds meer browsers gaan het doen zonder third-party cookies. Reden voor paniek onder veel online marketeers, want zonder cookie-tracking zijn (potentiele) klanten veel moeilijker te herkennen. Toch betekent dit niet het einde online adverteren. Het post-cookie tijdperk kent zeker uitdagingen, maar biedt ook nieuwe kansen rondom first-party data, server-side tagging, data hubs en contextual advertising. Ben jij klaar om deze kansen te pakken?