Hoe schrijf je een marketingplan? Een praktische template
Op Woensdag, 16 April, 2025, 15:30
Een goed doordacht marketingplan vormt de basis voor al je marketinginspanningen en helpt je om je doelen te bereiken. Bij SRM begrijpen we dat elke organisatie uniek is, en daarom is het belangrijk om een marketingplan te creëren dat specifiek is afgestemd op jouw organisatie. In deze blog delen we praktische tips om je op weg te helpen bij het opstellen van je eigen marketingplan.
Lees meer
SEO vs. SEA: dit is het verschil!
Op Donderdag, 10 April, 2025, 14:05
Als marketeer of ondernemer heb je vast weleens gehoord van SEO en SEA. Maar wat betekenen deze termen precies en wat is het verschil? Beide strategieën verbeteren de online zichtbaarheid van je website, maar welke past het beste bij jouw doelen? Kom meer te weten over SEO en SEA en bepaal welke aanpak het meest geschikt is voor jouw bedrijf.
Lees meer
Marketingstrategie opstellen in 5 stappen
Op Donderdag, 27 Maart, 2025, 14:05
Een goede marketingstrategie geeft jouw organisatie de richting en focus die nodig zijn om doelen te stellen en succes te behalen. Maar hoe stel je een marketingstrategie op? In deze blog bespreken we hoe je in vijf stappen een krachtige marketingstrategie ontwikkelt, van grondig marktonderzoek tot het verfijnen van je positionering. Onderscheid je van de concurrentie en speel in op de behoeften van de klant.
Lees meer
Wat is ChatGPT en hoe werkt het?
Op Donderdag, 20 Maart, 2025, 14:44
Binnen een handomdraai een goede tekst op de plank hebben? Dat kan met het AI-taalmodel ChatGPT. Of je nu input nodig hebt voor de klantenservice of voor een blog, ChatGPT weet wel raad! Maar wat is het en hoe werkt ChatGPT? We vertellen je er meer over in deze blog.
Lees meer
Hoe gebruik je AI? Mogelijkheden en tools
Op Maandag, 10 Maart, 2025, 13:45
Effectief aan de slag met artificial intelligence (AI)? In deze blog lees je meer over de mogelijkheden om AI optimaal te benutten. Het is een hulpmiddel dat jij als marketeer of communicatieprofessional vandaag de dag kunt inzetten om je werk efficiënter te maken. Of je nu je marketingcampagnes wilt personaliseren, klantgedrag wilt voorspellen of repetitieve taken wilt automatiseren, AI biedt talloze mogelijkheden.
Lees meer
Wat is kunstmatige intelligentie?
Op Donderdag, 6 Maart, 2025, 10:28
Kunstmatige intelligentie (AI) is een IT-tool waarmee menselijke taken worden gesimuleerd en uitgevoerd. Je kunt het inzetten om bijvoorbeeld routinematige taken te automatiseren en zo zelf meer tijd voor strategie vrij te maken. Of je gebruikt het om klantgegevens te analyseren en op basis hiervan campagnes te optimaliseren. Wij leggen je in deze blog uit wat AI is, hoe het werkt en op welke manier jij het kunt inzetten in jouw werk.
Lees meer
Wat doet een communicatieadviseur?
Op Vrijdag, 28 Februari, 2025, 10:29
Wordt er binnen jouw organisatie effectief gecommuniceerd? Een communicatieadviseur speelt hierin een sleutelrol. In deze blog ontdek je wat een communicatieadviseur doet, welke vaardigheden nodig zijn en welke verantwoordelijkheden bij deze veelzijdige functie horen. Kom meer te weten over de functie als communicatieprofessional, waarbinnen je allerlei ballen hooghoudt.
Lees meer
Hoe zet je AI in voor marketing?
Op Maandag, 24 Februari, 2025, 15:11
Als marketeer kun je je afvragen of AI (artificial intelligence) een bedreiging vormt voor je baan, of juist een waardevolle assistent is die je helpt efficiënter te werken. Of je nu worstelt met het analyseren van klantgegevens, tijd wilt besparen door taken te automatiseren, of je klantenservice wilt optimaliseren. In deze blog bespreken we de verschillende manieren waarop AI kan worden ingezet voor marketing.
Lees meer
Wat doet een online marketeer?
Op Donderdag, 6 Februari, 2025, 16:14
Creatief én datagedreven aan de slag? Binnen online marketing, ook wel digital marketing genoemd, zet je producten effectief in de markt. Je schrijft krachtige teksten en creëert andere originele uitingen, waarna je direct al je successen meet via de verschillende digitale kanalen. Het doel? De zichtbaarheid van een website of product vergroten. Ontdek de rol van een online marketeer, de bijbehorende verantwoordelijkheden en de tools die je nodig hebt om succesvol te zijn in dit vakgebied.
Lees meer
SEO-specialist worden?
Op Dinsdag, 4 Februari, 2025, 15:51
Werk jij in de marketing en wil je je specialiseren binnen SEO (Search Engine Optimization)? Verdiep je dan eens in een carrière als SEO-specialist. Weten hoe je een SEO-specialist kan worden? In deze blog leggen we je uit wat SEO is, welke vaardigheden je als SEO-specialist moet beheersen en hoe je daadwerkelijk een SEO-specialist wordt.
Lees meer
Wat doet een contentmarketeer?
Op Dinsdag, 4 Februari, 2025, 13:45
Zie jij een functie binnen de contentmarketing wel zitten, maar wil je eerst meer weten over de inhoud van de functie en de werkzaamheden die hierbij komen kijken? In deze blog nemen we jou mee in de dagelijkse taken van een contentmarketeer, de onmisbare vaardigheden én werpen we een blik op de toekomst van contentmarketing.
Lees meer
Wat is neuromarketing?
Op Donderdag, 23 Januari, 2025, 11:28
Je loopt in de supermarkt. Op de achtergrond speelt er Italiaanse muziek. Vrijwel automatisch beland je bij het schap met de Italiaanse producten. Pesto, tomatenpuree, mozzarella, dat klinkt opeens heel aantrekkelijk! Achtergrondmuziek beïnvloedt onbewust jouw keuzes, net als kleur en bijvoorbeeld geur. Het prikkelen van verschillende zintuigen is een greep uit de technieken die je kunt inzetten binnen neuromarketing.
Lees meer
Hoe word ik online marketeer?
Op Dinsdag, 31 December, 2024, 13:57
Wil jij je bezighouden met digitale campagnes, online zichtbaarheid en advertenties? Of juist een nieuwe weg in slaan en je omscholen? Wie weet is een functie als online marketeer wat voor jou! Online marketing is onmisbaar binnen elke organisatie, waardoor er tal van baankansen zijn. Volg trends op de voet en werk aan de naamsbekendheid van jouw organisatie. Ontdek in deze blog of een carrière als online marketeer bij je past.
Lees meer
Hoe werkt SEO? Alles wat je moet weten
Op Maandag, 30 December, 2024, 15:45
SEO (Search Engine Optimization), oftewel zoekmachineoptimalisatie, is een strategie om de zichtbaarheid van je website in de Google-zoekresultaten te vergroten. Dit gebeurt door middel van niet-betaalde content, zoals blogs en links op je website. Met een effectieve SEO-strategie kun je gratis verkeer naar je website trekken, wat hopelijk leidt tot meer klanten en een hogere omzet. Klinkt dit bijna te mooi om waar te zijn? In deze blog duiken we dieper in de fascinerende wereld van SEO.
Lees meer
Neuromarketing: De sleutel tot effectievere marketing
Op Maandag, 26 Augustus, 2024, 14:55
Neuromarketing is volgens Zeeshan de toekomst van marketing. "Meer dan 95% van onze beslissingen nemen we onbewust", legt hij uit. "Veel mensen denken dat ze rationeel afwegingen maken, maar dat is niet het geval. Ons brein wordt onbewust beïnvloed door allerlei factoren." Het is daarom niet alleen belangrijk voor marketeers om neuromarketing te begrijpen en in te spelen op hoe het brein werkt, maar ook voor alle marketingmanagers, adviseurs, leidinggevenden en ondernemers die producten of diensten verkopen.
Lees meer