Nieuws

Selecteer een thema

Selecteer een thema

SRM en Babbage Company lanceren COMPOD, dé communicatiepodcast

Op Woensdag, 22 Maart, 2023, 13:16

Er gebeurt veel in het communicatievak en er zijn zoveel mooie verhalen te vertellen. Daarom lanceren SRM Opleidingen & Babbage Company een gloednieuwe podcast: COMPOD, de communicatiepodcast. Elke derde dinsdag van de maand nemen Maarten Nijboer (Directeur SRM Opleidingen) en Monique van Vliet (Managing Partner Babbage Company) je mee in de wereld van communicatie, aan de hand van een thema en met een wisselende gast! De eerste aflevering is vanaf dinsdag 21 maart te beluisteren via onder andere de streamingsdienst Spotify.

Lees meer

William van Vessem: “Marketing is mijn lust en mijn leven”

Op Vrijdag, 29 Juli, 2022, 09:21

Zeg je bij ons NIMA, dan zeg je William van Vessem. Cursisten lopen met hem weg. Zijn enorme kennis en kunde prijzen ze, maar ook zijn inspirerende manier van lesgeven. “Hij prikkelt, zet aan tot denken en vooral ook dóen.” Al 24 jaar verzorgt William onze NIMA A-, B- en C-opleidingen, waarin hij theorie en praktijk soepel laat samenkomen. Wat drijft deze topdocent? 

Lees meer

“De overheid staat te springen om communicatiespecialisten”

Op Vrijdag, 29 Juli, 2022, 09:17

De overheid wil en moet meer uitleggen naar de burgers. Dialoog en transparantie worden steeds belangrijker. Vandaar dat SRM en Babbage Company twee nieuwe opleidingen hebben (door)ontwikkeld op het gebied van overheidscommunicatie. “De vraag van overheden naar communicatiespecialisten is enorm.” In gesprek met SRM-directeur Maarten Nijboer en Monique van Vliet, director business development en partner bij Babbage. 

Lees meer

“Het effect is boven verwachting”

Op Woensdag, 20 April, 2022, 08:50

‘Your story is ours too’. Vanuit die gedachte helpt Crossphase klanten hun verhaal te vertellen. Waar het gaat om webredactie, heeft het contentbureau uit Leiden momenteel meer opdrachten dan mensen. “Zelf medewerkers opleiden is de perfecte oplossing om te groeien,” zegt Digital Content specialist en opleidingscoördinator Michiel van der Blij. Aan die groei heeft SRM een mooie bijdrage kunnen leveren. 

Lees meer

Marketing in De Metaverse

Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 14:08

Je hebt er vast wel eens over gehoord: de Metaverse. Een nieuwe digitale wereld. Maar wat is het precies voor een wereld? Waarom storten consumenten en grote merken zich hier nu massaal op? En wat gaat de Metaverse betekenen voor jou en jouw organisatie? In deze Kennis Break verkent Ferry Hoes de antwoorden op deze en andere vragen.  

Lees meer

Hoe schrijf je het beste marketingplan?

Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 14:01

Vanuit je strategische marketingkeuze je specifieke doelgroep bepalen. Een beetje marketeer weet hoe belangrijk dat is. Maar hoe pak je dat slim aan? In de Kennis Break ‘Hoe schrijf je het beste marketingplan?’ bespreekt topdocent en marketingstrateeg William van Vessem de 9 stappen om je doelgroep te bereiken.

Lees meer

Hoe adviseer je de organisatietop?

Op Vrijdag, 18 Maart, 2022, 13:57

Als leidinggevende in de marketing of communicatie, wil je natuurlijk ook trusted advisor zijn van de directie of Raad van Bestuur. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Topprofessionals worstelen vaak met hun rol in de boardroom. Dat kan én moet anders, vindt topdocent Karel Zwaan in de Kennis Break Boardroom dynamics.

Lees meer

SRM is op zoek naar een opleidingsadviseur. Kom jij ons team versterken?

Op Donderdag, 27 Januari, 2022, 09:19

Studenten begeleiden bij het maken van de juiste studiekeuze. Samenwerken met enthousiaste collega's. Bij een werkgever die belang hecht aan jouw ontwikkeling. Klinkt dit goed? Dan is SRM op zoek naar jou.
Lees meer

Pak je kansen bij SRM met de nieuwe STAP-subsidie

Op Donderdag, 13 Januari, 2022, 08:52

Hij komt eraan, de nieuwe STAP-regeling. Met ingang van 1 maart 2022 kun je dan een budget van € 1.000,- per jaar aanvragen om te investeren in jouw verdere ontwikkeling. Alle opleidingen en trainingen van SRM komen in aanmerking voor de STAP-subsidie. En het mooie is: hiermee kun je maar liefst 54 SRM-trainingen kosteloos volgen. 

Lees meer

Werk aan je meerwaarde met een vakopleiding

Op Maandag, 20 December, 2021, 08:34

Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen vakopleiding. Ze zouden wel willen, maar ze willen zich niet voor een aantal maanden committeren. Of ze vinden het te duur. Of beide. Toch is een vakopleiding altijd de investering waard. Wij geven je vijf goede redenen waarom.

Lees meer

Langer leren loont

Op Maandag, 20 December, 2021, 08:30

De overheid stimuleert een leven lang leren. En wat blijkt: we leren ook steeds meer. Ook binnen het marketing- en communicatievak. Een mooie ontwikkeling natuurlijk. Maar juist een wat langere vakopleiding levert je meer leerrendement op en vergroot je carrièrekansen aanzienlijk. 

Lees meer

"Maak als marketeer het verschil in de boardroom"

Op Woensdag, 1 December, 2021, 08:34

Heb jij een leidende functie als marketingdirecteur, marketingmanager of Chief Marketing Officer?  Dan wil je sterk staan op het bestuursniveau van je organisatie. Speciaal voor topmarketeers als jij, hebben we Marketing D ontwikkeld, een exclusieve opleiding op Masterniveau.
Lees meer
Thema's: Marketing en Communicatie

Waarom een opleiding de investering waard is

Op Woensdag, 17 November, 2021, 15:12

Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen opleiding of training naast hun werk. Ze zouden wel willen, maar vinden het gewoon te duur. Niets is minder waar. Wij geven je 3 goede redenen waarom een opleiding toch altijd de investering waard is. 

Lees meer

De koek is (bijna) op...

Op Maandag, 8 November, 2021, 11:02

Microsoft Edge, Safari, Firefox en vanaf volgend jaar ook Google Chrome: steeds meer browsers gaan het doen zonder third-party cookies. Reden voor paniek onder veel online marketeers, want zonder cookie-tracking zijn (potentiele) klanten veel moeilijker te herkennen. Toch betekent dit niet het einde online adverteren. Het post-cookie tijdperk kent zeker uitdagingen, maar biedt ook nieuwe kansen rondom first-party data, server-side tagging, data hubs en contextual advertising. Ben jij klaar om deze kansen te pakken?

Lees meer
Thema's: Marketing en Communicatie

Het spoor bijster met William van Vessem en Karel Zwaan - Agile marketing: wendbaar of stuurloos?

Op Donderdag, 28 Oktober, 2021, 08:26

Agile werken is de norm geworden in marketingland. We werken niet meer op een afdeling maar ‘zitten’ in tribes; we staan bij zoveel standups dat we zere voeten krijgen en wie het woord project zegt, moet zijn mond wassen met zeep. Een aantal marketingafdelingen is inmiddels het spoor bijster. Wij proberen ze weer in het spoor te krijgen.

Lees meer
Thema's: Het Spoor Bijster
Opleidingsadvies

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.