Wil je creatiever worden in de uitvoering van de contentstrategie? Voor iedere (online) marketeer, communicatieprofessional, copywriter of webredacteur die dagelijks te maken krijgt met het bedenken, maken of verspreiden van content biedt SRM een training die je helpt om jouw content op creatieve wijze te verbeteren. Zodat jouw organisatie profiteert van opvallende en unieke content. Bekijk hieronder het volledige aanbod aan trainingen bij SRM.
Met de juiste relevante content kun je de doelgroep aan je te binden, maar hoe zorg je dat je boodschap overkomt bij het publiek? In de training Contentcreatie en Storytelling leer je hoe je unieke content maakt voor de doelgroep en de platformen die zij gebruiken. Je maakt kennis met storytelling en wordt stapsgewijs meegenomen in het opzetten van een contentformule, waarmee je content gaat ontwikkelen voor web, blogs en social media kanalen. Met als doel om jouw content klaar te stomen voor publicatie.
Hoe krijg je aandacht van jouw doelgroep? Op welke manier genereer je het meeste rendement? Tijdens de opleiding SRM Content Specialist ga je aan de slag met conversieoptimalisatie en doe je een gebruikersonderzoek om erachter te komen aan welke content jouw doelgroep behoefte heeft. Je leert een succesvolle contentstrategie op te stellen en te integreren binnen de huidige marketingstrategie. Zodat jij jezelf binnen 5 maanden ontwikkelt tot content specialist. Bij het succesvol afronden van deze opleiding ontvang je het diploma SRM Content Specialist.
Wil je sterker worden in het creatief vertalen van een (merk)propositie naar een uniek concept? In de training Conceptontwikkeling ontwikkel je de vaardigheden om creatief denken effectief in te zetten voor conceptontwikkeling. Je komt erachter welke elementen conceptontwikkeling bevat en ontdekt hoe je creativiteit combineert met resultaatgericht werken. De training duurt 2 dagen en wordt afgesloten met een certificaat ‘Conceptontwikkeling’.
Beter en sneller schrijven? Dat leer je in de training Effectief en Creatief schrijven. Deze training is bedoeld voor iedereen die effectieve teksten wilt schrijven en handvatten zoekt om dit (nog) beter te doen. In de training leer je hoe je marketing vertaalt in tekst, copy en content waarbij je bouwt aan een solide basis voor taaltechniek. Je ontdekt wat de beste structuren zijn om teksten te presenteren en oefent met eigen werk en dat van jouw medecursisten. Met als doel om ervoor te zorgen dat je na het volgen van de training vol vertrouwen aan de slag kunt met het schrijven van teksten.
Ben je webredacteur, contentmanager of copywriter en heb je in het werk veel te maken met teksten voor het web? In de training Schrijven voor het web leer je aan welke eisen effectieve webteksten moeten voldoen. Je komt erachter welke impact teksten hebben op de conversie van een pagina en tilt jouw schrijfkwaliteiten voor internet naar een hoger niveau. De training duurt 2 dagen en wordt afgerond met het officieel certificaat ‘Schrijven voor het Web’.
Het creëren van content die de doelgroep binnen enkele seconde raakt en prikkelt is lastiger dan het lijkt. In deze praktische 2-daagse training Schrijven voor Social media ontwikkel je verschillende schrijftechnieken voor social media en leer je hoe content meer interactie krijgt. Je krijgt tips en aanwijzingen die je helpen om de ideeën vanuit de training toe te passen in de praktijk, zodat je direct vooruitgang boekt met de social mediakanalen van jouw organisatie.
Hoe vertel je online het verhaal van jouw merk of organisatie? Die vraag staat centraal in de training Storytelling. Tijdens de training maak je kennis met storytelling en leer je waar een succesvol verhaal aan moet voldoen. Je komt erachter hoe je de doelgroep op verschillende platformen aan kunt spreken en werkt met concrete oefeningen om jouw geleerde kennis direct toe te passen in de praktijk. Het programma duurt één dag en wordt afgerond met een certificaat.