Wil je tegenwoordig iemand bereiken, dan gebeurt dat vaak via crossmedia. Hoe krijg je aandacht van jouw doelgroep? Welke typen content consumeren zij en via welk platform of kanaal? En hoe bedenk, plan en voer je de juiste contentstrategie uit? Met deze opleiding ga je onderzoeken aan welk soort content jouw potentiële doelgroep behoefte heeft door middel van conversieoptimalisatie en een gebruikersonderzoek. Zo bedenk je een efficiënte contentstrategie om het juiste platform, zowel online als offline, in te zetten voor een bepaalde boodschap. Jij bent straks dus meteen van toegevoegde waarde voor jouw werk als marketingprofessional.
Deze opleiding is geschikt voor iedereen die in zijn werk content inzet binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatieprofessional, copywriter of webredacteur.
Deze opleiding wordt verzorgd op B- en C-niveau. Dit zijn dé niveaus voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel vlak binnen hun organisatie willen werken en hun kennis op een tactische en strategische manier willen toepassen.
Je krijgt verschillende hulpmiddelen aangereikt om als organisatie of merk op te vallen via online en offline kanalen. Je gaat een contentstrategie bedenken op basis van je doelgroep en een contentkalender. Zo weet je precies wanneer en wat voor content je kunt plaatsen om het meeste bereik te genereren. Tot slot zijn er 2 begeleidingsbijeenkomsten die je voorbereiden op de integrale eindopdracht. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM pas je binnen je eigen werkomgeving meteen toe wat je geleerd hebt.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.
Wil je na de opleiding SRM Content Specialist meer leren? Bekijk de opties:
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Onder begeleiding van deskundige professionals kijk je naar het rendement van je eigen contentstrategie en maak je op basis daarvan meetbare doelstellingen. Zo kijk je naar het genereren van meer leads door je potentiële doelgroep te bestuderen en leer je hoe je verschillende content kunt creëren voor diverse platforms.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 dagen)
(2 dagen)
(2 dagen)
(2 dagen)
(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht. Bij het succesvol behalen van deze eindopdracht ontvang je het diploma 'SRM Content Specialist' van SRM.
De opleiding SRM Content Specialist duurt 5 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.
Betaal je je opleiding zelf, of doet je werkgever dit? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Opleiding op locatie
Bij SRM regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,- per dag of € 5,50 per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50 per dag of € 10,- per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief btw.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Bekijk het menu met extra mogelijkheden en bijbehorende kosten. Dit menu vind je ook in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.