Goede marketingcommunicatie zorgt ervoor dat je je doelstellingen bereikt: van het bouwen aan brand awareness tot het realiseren van conversie. Wil jij meer leren over marketingcommunicatie? SRM biedt marketing en communicatie opleidingen voor zowel de ervaren professional als de beginnende marketing en communicatie specialist. Bekijk het aanbod.
Ben je nieuw in het marketingcommunicatievak en wil je graag een goede basis leggen? Dan is de opleiding SRM B Marketingcommunicatie een goede keuze. Je leert de marketingcommunicatiestrategie bepalen en gaat aan de slag met consumer insights. Zo kun je offline en online media nog beter op elkaar afstemmen. Na afloop bereik én raak je je doelgroepen beter.
Wil je graag een officieel NIMA-diploma halen? Met de NIMA B Marketingcommunicatie behaal je een waardevol en toonaangevend diploma. In 10 maanden verdiep je je in markonderzoek en concurrentieanalyses, zodat je een marketingcommunicatieplan kunt opstellen dat jouw merk onderscheidt. Met de keuze voor de juiste communicatiekanalen weet jij online media succesvol in te zetten en van jouw campagne een succes te maken.
Met de opleiding Strategisch Brandmanagement (SRM C) breid je je kennis van branding en positionering verder uit op strategisch niveau. Je leert de identiteit van je organisatie te bepalen met behulp van identiteitsmodellen. Zo kun je met de juiste marketingstrategie je merk helder positioneren. Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Strategisch Brandmanagement (SRM MKT C)' van SRM.
Wil je als marcom manager graag je leiderschapskwaliteiten versterken? In de opleiding Marketing en Leiderschap (SRM MKT C) til je jouw leiderschapsvaardigheden naar een hoger niveau. Je leert adviseren op directieniveau en ontdekt hoe jij diverse leiderschapsstijlen en beïnvloedingsstrategieën effectief inzet. Ook vergroot je je kennis over strategische marketing, consumentengedrag, segmentatie, targeting en positionering.
Naast onze marketing en communicatie opleidingen vind je bij SRM ook trainingen van een of enkele dagen. Je specialiseert je hierbij in één onderwerp. Zo kun je bijvoorbeeld je schrijfvaardigheden verbeteren met Effectief en Creatief Schrijven (SRM Track), of je kennis van de ideale klantreis updaten in de Customer Journey (SRM Track). Of leer in 2 dagen hoe je een verbinding legt tussen de medewerkers en de organisatiedoelen en vormgeeft aan een internal brandingstrategie in Internal Branding (SRM Track).
Bij SRM studeer je op de manier die bij jou past. Je kiest zelf of je jouw studie klassikaal of online wilt volgen en in welke volgorde je de modules volgt. Zo kun je stapsgewijs toewerken naar een diploma. Lees er alles over in ons blog Modulair studeren.
Heb je nog vragen over onze opleidingen marketing en communicatie? Onze opleidingsadviseurs geven je graag persoonlijk advies over welke marketing communicatie opleiding het beste past bij jouw functie en ambities. Bel ons op 020 – 5 126 501 of stel je vraag online.