6 maanden - De vakopleiding van SRM op B-niveau
Deze opleiding is gericht op marketing- en communicatieprofessionals die op zoek zijn naar verdere verdieping bij het bepalen van de marketingcommunicatiestrategie. Deze veelgekozen vakopleiding van SRM geeft jou de impuls om verder te groeien in dit boeiende vakgebied. Alle essentiële en actuele thema’s komen in deze praktijkgerichte opleiding aan bod. Het vertrekpunt hierbij is een analyse van de marketingstrategie van een onderneming. Het bepalen van de merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering krijgen ook veel aandacht, net als het vaststellen van de marketingcommunicatiebarrière en consumer insights. Daarna wordt de marketingcommunicatiestrategie vastgesteld en worden online en offline middelen gekozen om de doelgroep te bereiken. Bij alle onderwerpen wordt de theorie gecombineerd met toepassing in de praktijk. Het doel is om jouw professionele kennis en vaardigheden zo te verhogen, dat jij van maximale meerwaarde bent voor jouw organisatie. Aan het eind van de opleiding SRM B Marketingcommunicatie schrijf je daarom een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoördinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken.
Deze SRM-opleiding is geheel gericht op jouw ontwikkeling tot marketingcommunicatieprofessional. Het uitgekiende programma combineert drie hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versteviging van je vaardigheden en het versterken van jouw output. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de vertaalslag van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. De merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering spelen daarbij een belangrijke rol. Je verdiept je in de customer journey en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Je bepaalt bij de gekozen doelgroep de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook formuleer je consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je de in te zetten middelen, zowel online als offline. Ter afsluiting van de opleiding pas je alle opgedane kennis toe bij het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. De praktische aanpak met vakdocenten uit de praktijk werkt heel inspirerend en uitdagend. Juist door deze topdocenten is SRM al jarenlang de leidende marketing- en communicatieopleider van Nederland.
Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.
Wil je je na de opleiding SRM B Marketingcommunicatie nog verder ontwikkelen? Dan zijn deze opties mogelijk interessant voor jou:
Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de tweedaagse live businesscase presenteert jouw team jullie oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Alle eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als hoogtepunt in de B-opleiding, met name de uitdaging, de spanning en het enorm hoge leerrendement.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(7 dagdelen)
(8 dagdelen)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
(2 bijeenkomsten van 3 uur)
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen moet je je plan vervolgens verdedigen.
Je sluit de opleiding af met een integrale eindopdracht en een mondeling examen. De opleiding bevat twee begeleidingsbijeenkomsten, waarin je door een examencoach actief wordt voorbereid op je eindopdracht. Slaag je voor alle onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM B Marketingcommunicatie'.
De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. Je kunt kiezen uit twee varianten: 1 keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen van 10.00 uur tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Eventuele aanvullende kosten:
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
STAP-budget
Vanaf 1 maart 2022 kun je bij UWV het STAP-budget aanvragen. Dit kan per persoon 1 keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget. Je kunt dit aanvinken in het inschrijfproces als je gebruik wilt maken van het STAP-budget.
Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.