Online media succesvol inzetten? Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker om een onderscheidend merkverhaal te creëren waarmee ze de klant omver blazen. Het is belangrijk om de juiste communicatiekanalen te kiezen en in gesprek te gaan met de klant. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je als marketingcommunicatiespecialist aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie zeer geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt dat NIMA diploma’s toonaangevend zijn bij marketingprofessionals. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer je direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen je praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.
Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.
In 2 modules ontwikkel je je tot marketingcommunicatiespecialist. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Het programma van NIMA is een blended programma. De opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten. Daarnaast heb je toegang tot een e-learning waarmee je je de stof eigen kan maken. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je verdiept je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen.
Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Communicatie is een pre.
De docenten beschikken over specifieke vakkennis, hebben ruime en actuele ervaring in het vakgebied en beheersen natuurlijk ook uitstekende didactische vaardigheden. Zij begeleiden je op een zeer resultaatgerichte wijze naar het NIMA-examen. De slagingspercentages van SRM liggen al jarenlang op het hoogste niveau van Nederland, dat bewijst dat de aanpak zeer effectief is. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Wil je na NIMA B Marketingcommunicatie nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:
Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Als werknemer kun jij aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde die hun kwalificaties hebben, vergeleken met andere kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij dus een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.
Een NIMA B opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan uitdagend zijn. Bepaal zelf hoe je je opleiding volgt:
Kies je voor blended learning? Schrijf je dan in voor de klassikale variant en selecteer virtual classroom of op locatie. Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.
Na het behalen van je diploma NIMA B Communicatie via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende communicatietitel Senior Communication Professional (SCP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-communicatieprofessionals.
In deze opleiding verdiep je je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen. Zo ontwikkel jij je tot breed inzetbare marketingcommunicatieprofessional.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
Het NIMA-examen bestaat uit 2 aparte delen: een schriftelijk deel (B1 Communicatie) en een mondeling deel (B2 Marketingcommunicatie). De examens voor het diploma NIMA B Marketingcommunicatie worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
Het examen leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Marketingcommunicatie’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Deze opleiding NIMA B Marketingcommunicatie duurt 10 maanden. De opleiding bestaat uit 10 bijeenkomsten van 9.00 uur tot 12.00 uur of van 19.00 uur tot 22.00 uur (inclusief examentraining). Daarnaast zijn er 12 digitale vragenuurtjes. Tijdens deze vragenuurtjes staat de docent klaar om vragen over de e-learning of de stof te beantwoorden.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.
Eventuele aanvullende kosten:
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
STAP-budget
Vanaf 1 september 2022 kun je bij UWV het STAP-budget aanvragen. Dit kan per persoon 1 keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget. Je kunt dit aanvinken in het inschrijfproces als je gebruik wilt maken van het STAP-budget.
Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.