NIMA B Marketingcommunicatie

10 maanden - Officiële erkenning voor de marketingprofessional

Duur:

10 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Nu de inzet van online media steeds belangrijker wordt, is het voor organisaties moeilijker om een onderscheidend verhaal aan hun klantgroepen over te brengen en daarvoor de juiste communicatiekanalen te kiezen. Bovendien draait het niet enkel meer om het zenden van een boodschap. Je klanten willen ook graag met je in gesprek kunnen gaan. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je in dit boeiende werkgebied aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie zeer geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.

NIMA Education Partner

Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt dat NIMA diploma’s toonaangevend zijn bij marketingprofessionals. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer je direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen je praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.

Wat ga je leren

  • Je kunt een strategisch marketingcommunicatieplan ontwikkelen, presenteren, plannen en uitvoeren
  • Je weet je weg te vinden binnen de diverse analyse- en onderzoeksmogelijkheden in je vakgebied
  • Je zet (online) media effectief in en je ontwikkelt en implementeert merkstrategieën
  • Je hebt een brede en actuele kennis van de diverse vakgebieden binnen communicatie
  • Je zet marketingcommunicatie op strategisch en tactisch niveau in je organisatie in
  • Je ontwikkelt een gefundeerde crossmediale (marketing)communicatiestrategie vanuit je organisatiedoelen
  • Je adviseert over passende marketingcommunicatie-inspanningen om een product of dienst zo succesvol mogelijk op de markt te zetten

Voor wie

Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.

Programma

Onder leiding van een uiterst ervaren marketingcommunicatiedeskundige verdiep je je in het strategisch marketingcommunicatieplan. Je bent na afloop in staat dit plan te ontwikkelen, presenteren, plannen, verdedigen en uitvoeren. Om dit met succes te volbrengen ga je aan de slag met belangrijke onderwerpen als merkanalyse, merkenbeleid, marktonderzoek en communicatieonderzoek. Ook leer je media optimaal in te zetten, onderzoek je welke kanalen je klanten gebruiken en ontdek je of een crossmediale strategie voordelen voor je organisatie kan opleveren. Je brengt de customer journey van je klanten in kaart en weet op de juiste momenten met je klant in gesprek te gaan. Data helpen je hierbij. Door patronen te herkennen weet jij waar je klanten behoefte aan hebben en kun je hen met een persoonlijke boodschap benaderen. Kortom: je werkt aan de ontwikkeling van vaardigheden die onmisbaar zijn voor een marketingcommunicatieprofessional. Daarnaast word je optimaal voorbereid op alle onderdelen van het NIMA-examen.

Toelatingsvoorwaarden

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Communicatie is een pre.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten beschikken over specifieke vakkennis, hebben ruime en actuele ervaring in het vakgebied en beheersen natuurlijk ook uitstekende didactische vaardigheden. Zij begeleiden je op een zeer resultaatgerichte wijze naar het NIMA-examen. De slagingspercentages van SRM liggen al jarenlang op het hoogste niveau van Nederland, dat bewijst dat de aanpak zeer effectief is.

Vervolg

Wil je na NIMA B Marketingcommunicatie nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Brandmanagement C
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C

Live businesscase (optioneel)

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.

Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.

Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

NIMA B Marketingcommunicatie

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

10 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Prijs:

€ 2.924,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.