Executive Master Corporate Communicatie

3 maanden - Van operationeel naar strategisch niveau

Duur:

3 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het doel van corporate communicatie is het creëren en behouden van een goede reputatie bij doelgroepen waarvan de organisatie afhankelijk is. De zogenoemde stakeholders. Tijdens deze boeiende Executive Master Corporate Communicatie ga je aan de slag met de identiteit van je organisatie en ontwikkel je vaardigheden om deze te vertalen naar een heldere strategie, missie en visie. Daarbij verdiep je je in verschillende interne en externe communicatiekanalen, zodat je met de juiste middelen stakeholders volledig informeert en betrekt. De sessies worden verzorgd door topprofessionals uit het vak. Dat is gegarandeerd zeer inspirerend. Na afloop van deze Executive Master kun je een integrale corporate communicatiestrategie ontwikkelen en succesvol implementeren. Bovendien blijf je met een diploma van SRM met voorsprong de beste communicatieprofessional, je hele carrière lang.

Wat ga je leren

  • Je hebt inzicht in de belangrijkste - state of the art - aspecten van corporate communicatie
  • Je hebt inzicht in het effect van veranderend gedrag van stakeholders op je corporate communicatiestrategie
  • Je hebt een visie op welke communicatie-inspanningen en -middelen effectief zijn voor je organisatie
  • Je weet medewerkers te betrekken bij de organisatie en maakt de organisatie daarmee wendbaar voor veranderingen
  • Je weet wat er nodig is om je nieuwe strategie te implementeren in je organisatie en kunt de leiding hierin nemen

Voor wie

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior communicatieprofessional die zich op strategisch niveau wil ontwikkelen.

Programma

Tijdens dit programma ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de reputatie van je organisatie bij diverse stakeholders. Je ontwikkelt vaardigheden om deze reputatie zo goed mogelijk af te stemmen op de identiteit en het profiel van de organisatie. Ook verdiep je je in het imago van je organisatie: hoe wil je overkomen en op welke wijze dragen huidige communicatie-uitingen daaraan bij? En op welke manier kun je interne communicatiemiddelen efficiënter inzetten? Je ontwikkelt vaardigheden om vanuit deze middelen een communicatiestrategie te ontwerpen en succesvol te implementeren. Daarbij is er continu aandacht voor het sterk veranderende speelveld voor de communicatieprofessional. Communicatie gaat 24/7 door via talrijke kanalen, daarom leer je hoe je communicatie effectief kunt inzetten in deze grillige omgeving. Na afloop van deze training ben jij een onmisbare gesprekspartner voor je hoger management.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Vervolg

Wil je na de Executive Master Corporate Communicatie nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Communicatiemanager D (BNP 5-6)
  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D
  • SRM Senior Communicatieadviseur C (BNP 4-5)
  • Masterclass Adviseren op Strategisch Niveau

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Executive Master Corporate Communicatie

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 4.236,50

Executive Master Corporate Communicatie

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.